دادستان قزوین گفت: باید به دنبال ایجاد شغل دائم برای زندانیان باشیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، قاسمی دادستان قزوین در سومین جلسه هم اندیشی اشتغال دائم زندانیان گفت: باید به دنبال ایجاد شغل دائم برای زندانیان باشیم و می‌خواهیم حرفه و شغل را به زندانیان آموزش دهیم تا در ادامه زندگی زندانی و خانواده بهبود یابد.

وی افزود: برای رفع مشکلات زندانی به دنبال حمایت و کمک تمامی دستگاه‌ها هستیم.

وی افزود:زندانی‌ها به دلایل مختلف باید دوران محکومیت خود را با مجازات سپری کند اگر تنها فرد را مجازات کنیم مسائل اجتماعی را در نظر نگرفته ایم و اگر ما به کمک افراد نیاییم امکان بازگشت فرد خاطی به جامعه سخت خواهد بود و جامعه را در معرض خطر قرار می‌دهد و تمام حمایت‌های ما کمک به جامعه است.

جهانگیری مدیر کل زندان‌های استان هم گفت: اکثرزندانیان واجدشرایط در کارخانجات زندان فعالیت می‌کنند.

وی افزود:درخصوص درخواست شرکت‌هایی که تقاضا داده ا ند، بازدید‌ها انجام شده است و آماده به کارگیری ۳۰۰ نفر هستیم.

به گفته جهانگیری، هزار و ۳۰۰ نفر مددجو در مجموعه‌های بنیاد تعاون فعالیت دارند.

بخشنده رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی قزوین هم گفت: در یک سال اخیر اتاق بازرگانی با توجه به ایفای نقش مسئولیت‌های اجتماعی خود در حوزه حمایت از زندانیان با کمک تولیدکنندگان و صادرکنندگان گام‌های خوبی برداشته و در همین راستا برای آموزش زندانیان با همکاری فنی و حرفه‌ای طرحی را به صورت مشترک به عنوان مرکزهیات امنایی اجراکرده است.

وی افزود: بعد از انعقاد تفاهم نامه همکاری، در واحد شماره دو خواهران زیر نظر اتاق، مباحث آموزشی آغاز شده و در گام بعدی، مجموعه شماره ۱ ویژه آقایان راه اندازی خواهد شد.

بخشنده تاکید کرد: به دنبال اجرای طرح آموزش پایدار به زندانیان هستیم و با همکاری اداره کل فنی حرفه‌ای، تاسیس اولین کارخانه نوآوری را پیگیری خواهیم کرد.

محمد علی ابوترابیان ازبازرگانان باسابقه استان گفت:در راستای اشتغال زندانیان با همکاری اتاق بازرگانی به دنبال ایجاد یک شغل هستیم تا آورده‌ای به عنوان وام بدون بهره به زندانیان تعلق گیرد و مجموعه‌ای را زیر نظر نهاد‌های استان فعال و زندانیان را سهام دار کنیم تا هم در زمان زندان و بعد از آزادی سرمایه اولیه داشته باشند.

مددی مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان هم تصریح کرد:برای ایجاد اشتغال پایدار نیاز به تعریف فرم‌های مختلف آموزشی است تا بازار کار برای زندانیان ایجاد شود.

مددی افزود: برای کاهش معضلات اجتماعی مشکلی در آموزش نداریم و با توجه به استعدادیابی زندانیان می‌توانیم بر اساس توانمندی آن‌ها اموزش‌های فنی و حرفه‌ای را داشته باشیم.

حق گویان، مدیر کل کمیته امداد استان یادآور شد: هزار و ۷۰۰ نفر از خانواده زندانیان تحت پوشش کمیته امداد هستند و سرویس اشتغال هم در اختیار مددجویان قرار می‌گیرد.

درپایان این نشست، مقررشد کمیته‌ای مشترک برای پیگیری طرح پیشنهادی اتاق بازرگانی مبنی برتوانمندسازی زندانیان استان وایجاداشتغال پایدارآن‌ها تشکیل شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار