مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان گفت: تعهد سازمان فنی و حرفه‌ای تا پایان امسال تاسیس ۳۱ مرکز فنی و مهارت آموزی مجاور کارگاهی است که تا کنون ۲۷ مرکز راه اندازی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، وهب مختاران، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان گفت: ۲۷ مرکز آموزشی جوارکارگاهی در استان با هدف مشارکت واحد‌های صنعتی، تولیدی و خدماتی در فعالیت‌های آموزشی و به منظور توانمندسازی نیرو‌های شاغل صنایع و صنوف، شش ماه اول امسال در استان راه اندازی شد.

مختاران با اشاره به اینکه صنایع و مراکز بزرگ تولیدی در استان همدان با دایر کردن واحد‌های آموزش بین کارگاهی گام مهمی برای ارتقای کمی و کیفی تولیدات خود بر می‌دارند، گفت: با افتتاح این تعداد مرکز آموزش بین کارگاهی، برای ۱۶ هزار و ۴۶۷ نفر از شاغلان صنایع و صنوف و کارجویان آزاد دوره ارتقای مهارت برگزار شد.

او افزود: کارکنان و علاقه‌مندان شرکت در کلاس‌های آموزشی و مهارتی در این گونه مراکز بین کارگاهی پس از گذراندن دوره، کسب مهارت و قبولی در آزمون پایانی، گواهینامه دریافت خواهند کرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان با اشاره به اینکه در مراکز جوار کارگاهی علاوه بر یادگیری مهارت، پرورش خلاقیت و کارآفرینی نیز مورد توجه قرار می‌گیرد، تصریح کرد: ایجاد مراکز آموزش بین کارگاهی در واحد‌های تولیدی و صنعتی با برگزاری دوره‌های مهارتی و علمی کوتاه مدت برای جذب افراد به بازار کار ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

او افزود: کارکنان صنایع و اتحادیه‌ها و ارتقای سطح دانش فنی نیرو‌های کار، صنایع و صنوف در کنار محل اشتغال خود می‌توانند با دریافت مجوز رسمی از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای اقدام به تاسیس و راه اندازی مراکز آموزشی جوارکارگاهی کنند.

مختاران با اشاره به اینکه مراکز جوار کارگاهی از لحاظ تجهیزات آموزشی، مستقل از جریان خط تولید است گفت: مراکز آموزش جوار کارگاهی با نظارت کارخانه و در قالب استاندارد‌های مهارت آموزشی سازمان فعالیت می‌کنند.

اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان دارای ۲۲ مرکز آموزش دولتی و ۱۹۸ آموزشگاه خصوصی است.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.