امام جمعه اهل سنت ریگان به مناسبت هفته وحدت گفت:همه ما امت واحده هستیم و برادرانه در کنار یکدیگر زندگی می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، شهرستان ریگان  و دیگر مناطق شرقی استان کرمان محل زندگی مردم از مذاهب تشیع و تسنن است که درکنار همدیگر به خوبی زندگی می‌کنند و از الگو‌های وحدت آنان می‌توان به ازدواج اهل تشیع و تسنن اشاره کرد که با این وصلت نشان داده اند فارغ از نوع مذهب یا حتی قومیت چقدر دل هایشان به هم نزدیک است.

روز‌های نخستین شروع هفته وحدت در ریگان با اهدای یک دستگاه اکو قلب به تنها بیمارستان این شهرستان از سوی خیران همراه بود.

اهدای این دستگاه اکو با سه میلیارد ریال هزینه کمک می‌کند مردم برای انجام امور پزشکی خود کیلومتر‌ها به شهرستان‌های دیگر از جمله بم، کرمان یا دیگر استان‌ها مراجعه نکنند.

رئیس شبکه بهداشت ریگان در این زمینه گفت: این دستگاه به همت گروه جهادی حسینی به بیمارستان شهرستان ریگان اهداء شده است.

فردین حشمتی  تاکید کرد: با استقرار پزشک قلب در بیمارستان شهرستان مشکل بیماران قلبی ریگان مرتفع خواهد شد.

آیین برادری

برگزاری همایش بزرگ آیین برادری

شهرستان ریگان میزبان همایش بزرگ و وحدت آفرین آیین برادری بود، در این همایش ویژه شرق استان کرمان که در مسجد جامع شهر ریگان با حضور علمای شیعه و سنی برگزار شد الگو‌های تحکیم وحدت در این منطقه برجسته و بیان شد.

خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در ریگان در حاشیه این همایش با شماری از علمای اهل سنت و تشیع به گفت و گو نشست و درباره هفته وحدت، زندگی مذاهب در کنار یکدیگر و دیگر موارد مربوط به این وحدت سخن راند.

مولوی دلشاد نارویی امام جمعه اهل سنت ریگان با تبریک هفته وحدت گفت: ما درشهرستان ریگان با صفا وصمیمیت در کنار یکدیگر زندگی می‌کنیم و وحدت شیعه وسنی در ریگان نماد وحدتی مثال زدنی است.

اوعنوان کرد: همه ما امت واحده هستیم و برادرانه در کنار یکدیگر زندگی می‌کنیم.

مولوی نارویی افزود: دشمن همیشه درصدد است بین شیعه و سنی تفرقه بیندازد، اما ما با برادری و دوستی نمی‌گذاریم خدشه‌ای به این وحدت و یکپارچگی وارد شود.

دامن زدن به اختلاف یعنی ایجاد داعش

حجت الاسلام حبیب رضا زاده، امام جمعه ریگان نیز گفت: حفظ وحدت عاملی اثرگذار برای جلوگیری از نفوذ دشمنان است و دامن زدن به اختلافات داعش را به وجود آورد.

ایوب کریم نیا از علمای دینی اهل سنت ریگان نیز گفت: هفته وحدت نماد اتحاد مسلمانان است وما از این فرصت استفاده می‌کنیم وآن را الگوی خود در برابر استکبار قرار می‌دهیم.

او افزود: ما مردم ایران با هر مذهب و قومیت یک ملت و هم عقیده هستیم.

آیین برادری

شیعه و سنی برای انقلاب خون داده اند

هاشم زهی از سران طوایف ریگان نیز گفت: ما برای این انقلاب خون‌هایی از برادران اهل تسنن و تشیع داده ایم پس ضرورت دارد برادری خود را دوچندان کنیم تا دشمنان مایوس شوند.

احمد علیرمضانی،مدیرکل صداوسیمای مرکز کرمان نیز در همایش آیین برادری ریگان گفت: خون شهدای شیعه وسنی در کنار یکدیگر درخت انقلاب اسلامی را آبیاری کرده است شیعه وسنی در سوریه وعراق نیز در یک جبهه واحد برای مبارزه با اسرائیل و آمریکا تلاش کرده اند.

او اظهارداشت: امروز آرامشی که در کشور از جمله استان و شهرستان ریگان حاکم است مدیون این اجتماعات، همدلی، اتحاد و وحدت اقوام و مذاهب مختلف است و سرمایه این کشور به شمار می‌رود.

در این همایش از موسی ملائیان خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان مستقر در شهرستان ریگان نیز برای انجام فعالیت‌های رسانه‌ای با رویکرد تحکیم وحدت بین اقوام و مذاهب تجلیل شد.

شهرستان ریگان در ۲۸۵ کیلومتری شرق مرکز استان کرمان قرار دارد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار