هاشمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

آموزش‌های دانشگاه علم و فرهنگ ترکیبی می‌شوند/ واکسیناسیون ۱۰۰ درصدی استادان

رئیس دانشگاه علم و فرهنگ گفت: با توجه به شرایط ویروس کرونا احتمالا آموزش‌ها را ترکیبی از مجازی و حضوری ادامه دهیم.

سعید هاشمی رئیس دانشگاه علم و فرهنگ در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آمادگی دانشگاه برای بازگشایی حضوری اظهار کرد: با چنین شرایطی که کرونا برای جامعه ایجاد کرده است، احتمالا آموزش‌های ترکیبی یعنی حضوری و مجازی را از ۱۵ آبان برای دانشجویان کارشناسی پیش ببریم.

او افزود: سیاست‌های دانشگاه علم و فرهنگ به اینصورت است که آموزش‌ها را به شیوه مجازی و حضوری و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی پیش ببرد.

هاشمی با بیان اینکه آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های دانشگاه علم و فرهنگ از هفته آینده به صورت حضوری و با ظرفیت بسیار محدود بازگشایی می‌شوند، تاکید کرد: شیوه نامه‌های بهداشتی را حتما در بازگشایی حضوری دانشگاه‌ها رعایت می‌کنیم، البته در حال حاضر دانشجویان دکتری در داخل دانشگاه حضور دارند و مابقی دانشجویان یعنی مقطع کارشناسی ارشد به شیوه مجازی و حضوری یعنی ترکیبی آموزش می‌بینند.

هاشمی تصریح کرد: اولویت اول دانشگاه علم و فرهنگ در بازگشایی حضوری دانشگاه و آموزش‌ها دانشجویان کارشناسی ارشد و سپس کارشناسی است.

او درباره وضعیت دانشجویان واکسن نزده در زمان بازگشایی حضوری دانشگاه‌ها گفت: قاعدتا حضوری شدن آموزش‌ها واکسیناسیون دانشجویان است و آن دسته از دانشجویانی که واکسن نزنند را به هیچ عنوان در دانشگاه راه نمی‌دهیم؛ بنابراین داشتن کارت واکسیناسیون شرط اصلی برای حضوری شدن آموزش‌ها و ورود دانشجویان به دانشگاه است.

رئیس دانشگاه علم و فرهنگ اضافه کرد: در حال حاضر تعداد دانشجویانی که به صورت حضوری آموزش می‌بینند در دانشگاه بسیار کم است و در صورت کلی تعداد دانشجویان دکتری ۱۰۳ نفر است و بیشترین دانشجویان دانشگاه علم و فرهنگ در مقطع کارشناسی ارشد و کارشناسی تحصیل می‌کنند.

۶۵ درصد دانشجویان علم و فرهنگ واکسن زده اند

هاشمی با اشاره به آمار واکسیناسیون اعضای دانشگاه علم و فرهنگ اظهار کرد: طبق آخرین آمار واکسیناسیون دانشگاه علم و فرهنگ در شهریور تمامی کارکنان، استادان و اعضای هیئت علمی دانشگاه علم و فرهنگ ۱۰۰ درصد واکسینه شده اند و ۶۵ درصد دانشجویان به جز نو ورود‌ها هم واکسن زده اند.

رئیس دانشگاه علم و فرهنگ افزود: با توجه به تجربه به دست آمده در آموزش‌های مجازی حتی در صورت بازگشایی حضوری دانشگاه‌ها هم آموزش‌های ترکیبی یعنی حضوری و مجازی در کنار هم ادامه خواهند داشت.

هاشمی تصریح کرد: درباره تجربه دانشگاه از آموزش‌های مجازی اظهار کرد: تجربه خوبی از آموزش‌های مجازی در دوران کرونا داشتیم، اما قاعدتا یادگیری در آموزش‌های حضوری بهتر است.

او ادامه داد: استادان باید روی آموزش‌های مجازی مسلط باشند و از فیلم‌های کمک آموزشی استفاده کنند، ولی در حال حاضر فرهنگ بهره گیری از فضای الکترونیکی برای تدریس در کشور ما کمتر شیوع پیدا کرده است.

رئیس دانشگاه علم و فرهنگ بیان کرد: طی یک سال و نیمی که آموزش‌های دانشگاهی مجازی شد تجربیات خوبی به دست آوردیم و قاعدتا آموزش‌های الکترونیکی را تا درصدی پیش خواهیم برد.

هاشمی در پایان گفت: در صورت بهبود شرایط و بازگشایی حضوری دانشگاه‌ها حتما ۷۰ درصد آموزش‌ها را به شیوه حضوری و ۳۰ درصد را مجازی پیش خواهیم برد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ذشذش
۰۹:۲۹ ۰۳ آبان ۱۴۰۰
خدا به داد کشور برسه با این همه استاد بی سواد
آخرین اخبار