محسنی اژه‌ای با بیان اینکه امروزه مهم‌ترین موضوع کشور اشتغال است گفت: درصد قابل توجهی از جرایم ریشه در بیکاری دارد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای رئیس قوه قضاییه در دیدار با اقشار مختلف مردم استان خوزستان با اشاره به تاریخ درخشان و استثنایی استان خوزستان گفت: مردم امروز بیشتر توقع دارند که وقتی هر ۳ قوه می‌گویند تابع، ولی امر هستیم و می‌خواهیم به کشور خدمت کنیم مشکلات‌شان زودتر برطرف شود و این انتظار به حق است.

او دستور داد که شعب ویژه شورا‌های حل اختلاف استان برای رسیدگی خاص به اختلافات و دعاوی خانواده‌های شهدا و ایثارگران تشکیل شود تا پیش از طرح مسائل آن‌ها در دستگاه قضا، موضوع در این شعب حل و فصل شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای بیان کرد: قوه قضائیه در دوره تحول دستورالعملی برای استفاده از ظرفیت‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد تدوین کرده که در دوره تحول و تعالی آن را بروزرسانی کرده و ارتقاء داده است تا بیش از پیش از ظرفیت‌های مردمی بهره ببرد.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه بی تردید نمی‌توان ادعا کرد همه بخش‌ها و دستگاه‌ها تخصصی عمل می‌کنند و کار خود را دقیق انجام می‌دهند و هیچ مشکلی ندارند، از هر گونه نظرات و پیشنهادات مردمی به ویژه ایده‌های اصلاحی آن‌ها استقبال کرد و گفت: گاهی راه حل که برای یک مسئله به ذهن یک کشاورز یا یک کارگر می‌رسد ممکن است به ذهن یک مسئول نرسد و مسئولان باید از نظرات مردمی استقبال کنند.

درصد قابل توجهی از جرایم ریشه در بیکاری دارد

اگر کسانی مستحق عفو هستند را معرفی کنید تا آزاد شوند

این مقام مسئول توجه به مسئله رسانه را نیز امر مهمی دانست و با اشاره به برخی انتقادات نسبت به نارسایی‌ها در نظام رسانه‌ای قوه قضائیه گفت: ما همه تلاش خود را برای تقویت بخش رسانه‌ای دستگاه قضا به کار گرفته ایم و امروز با کمک گرفتن از نیرو‌های توانمند و متخصص حوزه رسانه، وضعیت ما خیلی بهتر از گذشته است.

رئیس قوه قضائیه درباره پیشنهاد یکی از نمایندگان عشایری برای عفو و بخشودگی عشایری که مرتکب جرایم قابل گذشت شده اند اظهار داشت: قوه قضائیه به مناسبت‌های مختلف از مقام معظم رهبری درخواست عفو و بخشودگی برای زندانیان می‌کند و ایشان با توجه به شخصیت رئوفی که دارند با این پیشنهاد موافقت می‌کنند.

محسنی اژه‌ای گفت: در همین ایام اخیر به مناسبت میلاد پیامبر اعظم (ص) و امام زمان (عج) بیش از ۳ هزار نفر مشمول رافت و رحمت اسلامی شدند و در مناسبت‌های دیگر نیز این مرسوم است و اگر کسانی مستحق عفو هستند را معرفی کنید با معیار‌های مشخص قانونی بررسی می‌شود.

رئیس قوه قضائیه درباره موضوع تغییر کاربری اراضی نیز توضیح داد: تغییر کاربری اراضی یک مسئله چندوجهی است که از طرفی برخی به دنبال تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی و مراتع برای ساخت و ساز‌های غیرمجاز هستند و از طرف دیگر گاهی افراد برای اسکان خانواده یا نگهداری دام خود نیازمند ایجاد یک بنای محدود هستند که اگر آن‌ها را تخریب کنیم مشکلات دیگری به وجود می‌آید.

درصد قابل توجهی از جرایم ریشه در بیکاری دارد

محسنی اژه‌ای بر همین اساس از مسئولین متولی در نهادهایی، چون منابع طبیعی و سازمان‌های شهری خواست که در اولین مواجهه با ساخت و ساز‌های غیرمجاز اجازه ندهند این سازه‌ها بنا شود تا نیازمند پیگیری و برخورد‌های قضایی نباشد.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه تغییر کاربری‌ها قانون دارد گفت که بار‌ها از دولت خواسته شده به این قانون عمل کند، اما برخی دهیاران و شورا‌ها مجوز‌های غیرقانونی می‌دهند که منشا برخی مشکلات می‌شود.

محسنی اژه‌ای بر همین اساس از دادستان‌ها خواست که تلاش کنند با تجمیع حقوق افراد ذی نفع در این مسئله، اقدامات لازم را برای جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیرمجاز انجام دهند.

رئیس دستگاه قضا مهمترین مسئله در شرایط فعلی را تولید و اشتغال عنوان کرد و گفت: امروز مهمترین مسئله ما تولید، تولید و تولید، اشتغال، اشتغال و اشتغال است و درصد قابل توجهی از ناهنجاری‌ها و جرایم ریشه در بیکاری و مشکلات ناشی از آن دارد.

درصد قابل توجهی از جرایم ریشه در بیکاری دارد

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای بر همین اساس از استانداران و مسئولان دادگستری‌ها و دیگر مسئولان امر خواست که همه تلاش خود را برای حمایت از تولید و اشتغال به کار گیرند و اجازه ندهند با تعطیلی کوچکترین کارگاهی در کشور نظام تولید لطمه بخورد.

رئیس دستگاه قضا به مسئله گرانی‌ها نیز گریزی زد و با اشاره به گلایه‌های گسترده مردمی از گرانی‌ها گفت: بار اصلی کنترل بازار بر دوش دولت و سازمان تعزیرات است و امروز می‌دانیم که دولت در تنگنا قرار دارد و به دلیل مسائل انباشته شده و فشار‌های بیرونی گرفتاری‌های زیادی وجود دارد.

‌محسنی اژه‌ای در عین حال از دادستان‌ها خواست که سازمان تعزیرات را یاری کنند تا اگر کسانی در این شرایط با سوءاستفاده و احتکار کرده و یا اجناس را با قیمتی بیش از قیمت مصوب عرضه می‌کنند برخورد کند تا از فشار بر مردم کاسته شود.

رئیس قوه قضائیه به مسئله توزیع عادلانه آب نیز اشاره کرد و گفت که دولت به شدت به دنبال مدیریت منابع آبی است و این موضوع را با جدیت پیگیری می‌کند و حتی روز گذشته نیز در این خصوص جلسه داشته است.

«خطیب نژاد» نماینده اساتید و دانشگاهیان هم در این دیدار با اشاره به ضرورت پیگیری درج منصب قضاوت در زمره مشاغل سخت، خواستار ورورد به موقع دادستان‌ها به عنوان مدعی العموم به مسائل مستحدثه برای جلوگیری از نیاز به اعزام هیت‌های بازرسی از مرکز شد.

درصد قابل توجهی از جرایم ریشه در بیکاری دارد

«راه‌اندازی مراکز دارالقرآن در دادگستری‌ها» و «توجه به موضوع اطلاع‌رسانی و رسانه» و همچنین «بالفعل‌سازی ظرفیت‌های خبررسانی قوه قضائیه در همه استان‌ها»، از دیگر تاکیدات نماینده اساتید و دانشگاهیان در این دیدار بود.

«ترک فعل مسولان در احداث و بهسازی راه‌های روستایی»، «عفو و بخشش دامداران و روستاییانی که جرایم قابل بخشش و تخفیف دارند»، «همکاری مصلحان عشایر با شورا‌های حل اختلاف»، «مبارزه قاطع با تغییر کاربری اراضی»، «سرفرماندار پنداری برخی نمایندگان مجلس»، «جلوگیری از رانت در استخدام‌ها»، از دیگر محور‌های سخنان میرعالی در این دیدار بود.

«اکبری» نماینده فرهنگیان و معلمان هم در این دیدار خواستار رسیدگی به شکایت ده‌ها هزار فرهنگی و معلمی در دیوان عدالت اداری شد.

«مهدی‌نژاد» نماینده نویسندگان خواستار همکاری و مساعدت سازمان‌ها و نهاد‌های مختلف برای در اختیار قرار دادن اسناد دوران دفاع مقدس جهت خلق آثار هنری شد.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۸ ۰۹ آبان ۱۴۰۰
تشکر فراوان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۰۹ ۰۷ آبان ۱۴۰۰
نظرات را منتشر نمی کنید.
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۰۴:۱۴ ۰۷ آبان ۱۴۰۰
بیشتر مسئولین بیکارند!
Iran (Islamic Republic of)
مهران پیراسته نیک
۰۲:۱۰ ۰۷ آبان ۱۴۰۰
ریشه در بیکاری دارد يا کارگر ارزان آقای اژه‌ای حقوق کارگر 20 میلیون تومان بکنید هم‌ بیکاری حل می‌شود هم‌ پیری جمعیت حل می‌شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۳ ۰۷ آبان ۱۴۰۰
بابا اینها دیگر کی هستند؟ چشم بسته غیب می گویند!!! حتما کشورهای دیگر مخصوصاً توسعه یافته از این مطلب خبر ندارند. به آنها هم باید خبر دهیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۴ ۰۷ آبان ۱۴۰۰
واقعا خیلی باهوشی محسنی اژه ای...باید بهت جایزه ی نوبل بدن...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۱ ۰۷ آبان ۱۴۰۰
خدا قوت پهلوان شیر مادر و نان پدر حالت از کجا فهمیدی؟
تو کشور ثروتمندی مثل ایران مگه فقیر هم هست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۷ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
ای مسئولین آمریکا
از خدا بترسید. قیامت خیلی سخته. از گذشتگان خودتان درس عبرت بگیرید. دنیا ارزشی ندارد. فریب چند روزه ی دنیا را نخورید. والله خوبی و مهربانی با خلق خدا خیلی فایده دارد. والله آخرت و حساب و کتاب آخرت خیلی مهم و سخت هست‌. مگر بوش و ریگان و دیگران کنار نرفتند و اعمالشان در نزد خدا باقی مانده و در آخرت باید جوابگو باشند. والله مهربانی با بندگان خدا خیلی خوب است و فایده دارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۷ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
کشف کردی!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۴ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
خدا رو شکر بعد از سالها فهمیدند که علت خیلی از جرایم چی هست. البته علت فقر و مشکلات اقتصادی در جامعه هم
نتیجه مستقیم سیاستهای همین مسئولین هست پس اگر خلاف و جرم و جنایتی هم بخاطر این مسائل اتفاق می افتد اقایان در هر لباس و پستی در گناه مجرمان شریک اند. خدا لعنت کنه مسئولینی که زندگی را برای مردم نابودکردند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۲ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
سلام
اول این که دردی بدتر از فقر وجود ندارد. دوم این که ایران کشور ثروتمندی هست. کسی که خرجی ندارد چکار باید بکند.؟؟!! در ضمن سطح دستمزدها پایین هست. خیلی از مردم کار می کنند ولی فقیر هستند.
Iran (Islamic Republic of)
عباسعلی
۲۲:۲۹ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
دراین ۴۳سال درکجاوچه شغلی تشریف داشتیدکه یهو متوجه این موضات شدید!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۱ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
مشکل اعتیاد را به روش درست حل کنید ۵۰ درصد مشکلات پشتش خودبخود حل خاهد بود
آخرین اخبار