آموزش و پرورش در هفته گذشته با اخباری درباره وضعیت بازگشایی مدارس در مقاطع تحصیلی مختلف و شروط رتبه بندی معلمان گذشت.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، آموزش و پرورش در هفته گذشته اخباری درباره زمان بازگشایی مدارس در مقاطع تحصیلی مختلف، شرط درافت گواهینامه صلاحیت حرفه ای برای معلمان مشمول رتبه بندی و بلاتکلیفی در انتخاب سکاندار آموزش و پرورش سپری شد که در ادامه مشروح این اخبار آمده است:

اعلام زمان بازگشایی مدارس در مقاطع تحصیلی مختلف

اعظم گودرزی سرپرست دفتر سلامت آموزش و پرورش درباره نحوه و زمان بازگشایی مدارس در دوره‌های تحصیلی مختلف اظهار کرد: براساس ابلاغیه ستاد ملی مقابله با کرونا از ١۵ آبان مدارس متوسطه دوم با در نظر گرفتن برخی شروط بازگشایی می‌شوند.

او ادامه داد:  در صورتی که تائیدیه شورای مدرسه و مجوز منطقه برای بازگشایی را داشته باشند، می‌توانند برای این امر اقدام کنند.

او درباره بازگشایی مدارس ابتدایی گفت که مطابق با هشتاد و هفتمین مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا برای یازگشایی مدارس ابتدایی تصمیم گیری خواهد شد.

جزئیات دریافت گواهینامه صلاحیت حرفه ای برای معلمان

محمود امانی طهرانی دبیر شورای عالی آموزش و پرورش درباره دریافت گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای معلمان اظهار کرد: پاره‌ای از صلاحیت‌ها به پیش از ورود معلمان به کار مربوط‌ می‌شود که در واقع مرتبط با آموزش‌های پیش از خدمت در دانشگاه فرهنگیان است.

او ادامه داد: افراد بعد از اشتغال به کار هم باید به روز باشند و بر این اساس شورای عالی آموزش و پرورش وارد عمل شد. با توجه به کار‌هایی که برای تامین نیروی انسانی در نظر گرفته شده بود، شیوه نامه اجرایی باید تهیه شود که معاونت نیرو انسانی در حال انجام آن است، به این ترتیب که هر معلم پیش از ورود به رتبه بندی باید صلاحیت حرفه‌ای دریافت کرده باشد و برآورد می‌کنیم که بازه‌های زمانی ۵ ساله برای این مورد در نظر گرفته خواهد شد.

دبیر شورای عالی آموزش و پرورش گفت: برای افراد دانش آموخته از دانشگاه‌های رجایی و فرهنگیان فارغ التحصیلی این دوره به منزله دریافت گواهینامه همچنین برای افراد فارغ التحصیل از دوره یکساله مهارت آموزی پایان دوره آموزشی به معنای دریافت گواهینامه است و هر دو گروه طی دوره‌های ۵ ساله تجدید اعتبار را برای صلاحیت حرفه‌ای می‌گذرانند.

حضور نداشتن دانش آموزان در صورت بازگشایی مدارس به منزله غیبت است

علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش درباره بازگشایی مدارس با توجه به اظهار نظر‌های محتلف در این مورد اظهار کرد: اگر مسئول بازگشایی ما هستیم گفته ایم که الگوی کار با هماهنگی ستاد کرونا در شهریور تدوین و ابلاغ شد، همچنین براساس پیش بینی‌های انجام شده مدارس روستایی و عشایری از اول مهر بازگشایی شدند، مدارسی که جمعیت کمتری دارند از اول آبان فعالیت‌شان را شروع کردند و به طور کلی قول می‌دهیم بازگشایی مدارس در نیمه دوم آبان تا اول آذر انجام شود و تفاوت بین ۵ روز و ١٠ روز در اعلام زمان بازگشایی خیلی مهم نیست.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اختیاری یا اجباری بودن حضور دانش آموزان تصریح کرد: حضور دانش آموزان در چارچوبی که طراحی کردیم دنبال می‌شود و اگر دانش‌آموزی در مدرسه حضور پیدا نکند غیبت می‌خورد، چرا که بخشی از دروس حضوری و بخشی مجازی است.

گمانه زنی ۲ ماهه برای انتخاب وزیر/ آرامش و ثبات به وزارت آموزش و پرورش باز می‌گردد؟

وزارت آموزش و پرورش و گزینه پیشنهادی سیدابراهیم رئیسی به مجلس یازدهم برای تصدی آن تنها ایستگاهی بود که در مسیر رأی اعتماد کم‌سابقه نمایندگان به هیئت وزیران، دولت سیزدهم را وادار به توقف کرد. حسین باغ‌گلی با ۱۹۳ رای منفی مجبور به پیاده‌شدن از اتوبوس پاستور شد و رئیس جمهور، علیرضا کاظمی رئیس سازمان دانش آموزی و معاون پرورشی و فرهنگی را تا انتخاب گزینه جدید، سرپرست عیالوارترین وزارتخانه کشور کرد.

از ۳۰ مرداد تاکنون که روز‌های آغازین آبان است، حدود یک ماه تا پایان مهلت رئیس دولت سیزدهم برای معرفی گزینه جدید تصدی وزارتخانه‌ای باقی مانده که سال تحصیلی را بدون حضور وزیر آغاز کرده است، یک میلیون نفر پرسنل دارد، ۱۵ میلیون دانش‎آموز را سرپرستی می‌کند و در واقع بیش از نیمی از جمعیت کشور با آن سروکار دارد و با این حجم از اهمیت حالا ۵۰ روز است که با سرپرست اداره می‌شود.

در طی این مدت اسامی متعددی در رسانه‌ها و محافل خبری درباره گزینه نهایی سیدابراهیم رئیسی برای آموزش و پرورش مطرح شد که از آن جمله می‌توان به حسین تاریخی دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی، محمدطیب صحرایی مدیر مجتمع آموزشی امام صادق تهران، میثم نعمتی از مدیران ارشد اسبق انجمن‌های اسلامی، علی طاهریان مدیر آموزش و پرورش شهرستان کاشمر، مسعود فیاضی معاون فرهنگی مرکز پژوهش‌های مجلس و علیرضا کاظمی سرپرست فعلی وزارتخانه و معاون پرورشی و فرهنگی آن اشاره کرد.

شنبه، زمان تصمیم گیری برای بازگشایی مدارس ابتدایی

علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: فرآیند و الگوی بازگشایی مدارس از ابتدای آبان ماه پایه گذاری شده است تا مدیران و معلمان خود را آماده کنند همچنین از ۱۵ آبان مدارس دوره متوسط دوم بازگشایی می شوند و مدارس دوره متوسط اول در اواخر آبان یا اوایل آذر بازگشایی خواهند شد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش ابراز کرد: تقریبا صد درصد معلمان واکسینه شده اند همچنین نزدیک به ۷۴ درصد دانش آموزان مشمول نیز واکسن تزریق کرده‌اند.

او ادامه داد: بازگشایی حضوری دوره ابتدایی هم شنبه در دستورکار بررسی در ستادملی کرونا قرار گرفته است. تابع تصمیمات و سیاست‌های ستادملی کرونا هستیم.

تسریع واکسیناسیون دانش آموزان با همکاری بسیج جامعه پزشکی

مجتبی باستان رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی از اجرای پویش همیار بهداشت و سلامت نیز خبر داد و گفت: این طرح به منظور تسریع واکسیناسیون دانش آموزان با همکاری بسیج جامعه پزشکی در حال برگزاری است.

او به اجرای پویش «دنیای بدون آمریکا» هم اشاره کرد و گفت: گزارشگر نوجوان به صورت مصاحبه پنج سؤال را از دانش‌آموزان و اقشار مختلف مردم مطرح می‌کند.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی تصریح کرد: یک میلیون و ۱۰۰ هزار دانش آموز رأی اولی داریم و با برنامه‌های تعاملی که تعریف کردیم ۸۶۲ هزار دانش‌آموز رأی اولی رأی دادند یعنی حدود ۷۳ درصد دانش آموزان رأی اولی، رأی دادند؛ لذا باید دانش‌آموزان مشی انقلابی گری و حضور را یاد بگیرند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار