ناوگان حمل و نقل عمومی مسافربری مازندران از سوی سامانه هوشمند سپهتن رصد می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، محسن هاشمی رئیس اداره مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران بر ضرورت ارتقای سطح خدمات به مسافران بخش حمل و نقل عمومی بین شهری و افزایش ضریب امنیت برای کاربران جاده‌ای و مسافرین تاکید کرد و گفت: ناوگان حمل و نقل عمومی مسافربری توسط سامانه هوشمند سپهتن (سامانه پایش هوشمند تردد ناوگان) رصد می‌شود.

او افزود: با توجه به نصب ۴۵ دوربین‌های نظارت تصویری و ۷۵ سامانه ثبت تخلف سرعت در محور‌های شریانی و اصلی استان بر اساس هماهنگی‌های انجام گرفته با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و پلیس راه ناجا، تمامی خودرو‌های پلاک عمومی مسافربری که دارای اسناد حمل و نقلی هستند شناسایی و مورد رصد دوربین‌ها قرار می‌گیرند.

هاشمی گفت: سامانه سپهتن، سامانه پایش و نظارت هوشمند تردد ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای است دستگاهی که درون خودرو نصب می‌شود و از طریق سیم کارت Gps, GPRS به طور مداوم اطلاعات تعریف شده داخل ماشین را به مراکز پلیس راهور ارسال می‌کند اطلاعاتی نظیر مسیر حرکت و سرعت؛ کنترل صلاحیت راننده؛ کنترل کارت هوشمند و سلامت راننده ها، ساعت کارکرد و هوشیاری راننده و ... را اعلام می‌دارد.

او افزود:این سیستم قادر است از طریق شبکه ارتباطی DSRC به محض نزدیک شدن اتوبوس‌های مسافربری بین‌شهری به پاسگاه‌ها نسبت به تخلیه اطلاعات اقدام کرده و عملکرد وسیله نقلیه را موردبررسی و ارزیابی دقیق قرار دهد.

هاشمی با بیان اینکه این اسناد شامل صورت وضعیت است، افزود: به محض مشاهده هرگونه تخلف مطابق ضوابط با متخلفان برخورد خواهد شد.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار