شهردار شهر میراث جهانی با اشاره به مشکلات بصری متعدد در نقاط مختلف شهر، از مدیران شهرداری خواست به سرعت نسبت به رفع این مشکلات اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، ابوالقاسم محی‌الدینی شهردار یزد در نشست ستاد تسهیلات نوروزی شهرداری یزد  برای نوروز 1401 با اشاره به اینکه وظیفه اصلی شهرداری مدیریت شهر است نه شهرسازی اظهار داشت: وظیفه ما در شهرداری این است که شهر را برای مردم زیبا، تمیز و مناسب کرده و به گونه‌ای به آن‌ها خدمات ارائه کنیم که برای روز کاری مردم آماده شده باشد و این فضا در طول سال وجود داشته باشد.

او خاطرنشان کرد: در سطح شهر فضا‌هایی وجود دارد که در طول سال‌های قبل به نخاله دان یا فضایی برای زباله‌ها تبدیل شده و حتی برای خود ما هم این موضوع به یک امر عادی تبدیل شده است.

شهردار شهر میراث جهانی یزد افزود: در طول یک ماه و نیم گذشته بهسازی این فضا‌ها در دستور کار قرار گرفت و تاکید شد که هر فضایی متناسب با کارایی که دارد مورد استفاده قرار گیرد و ظاهر زشت و نازیبای رفع شود.

محی الدینی از مدیران مناطق خواست یک روز را در هفته به بررسی تمام منطقه بپردازند و تمامی فضا‌هایی که با مشکل مواجه هستند را شناسایی و در جهت رفع این مشکل اقدام کنند.

او با بیان اینکه خیلی از مشکلات به حدی کوچک و ریز هستند که به راحتی قابل رفع هستند، تصریح کرد: همین مشکلات ریز، اما وقتی حل نمی‌شوند ظاهر بسیار نازیبایی به شهر می‌دهند.

شهردار شهر میراث جهانی یزد ادامه داد: یکی از مشکلات بسیار ویژه‌ای که در سطح شهر داریم بحث خط‌کشی‌ خیابان‌های فرعی و اصلی است که در بسیاری از خیابان‌ها اصلا دیده نمی‌شوند و باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد و تا چند روز قبل از عید نوروز بحث خط‌کشی‌ها به پایان برسد.

محی‌الدینی با تاکید بر اینکه نخستین ویژگی که به چشم مسافران در هنگام مراجعه به هر شهری می‌آید، ورودی آن شهر است گفت: در برخی از ورودی‌های شهر یزد اصلا وضعیت مناسبی نداریم و باید حتما نسبت به بهسازی و زیباسازی ورودی‌ها اقدامات لازم را انجام دهیم.

او توجه به استفاده از نور در زیباسازی شهر را یکی از مهمترین مسائلی دانست که باید مورد توجه باشد و افزود: در حوزه زیباسازی شهر باید از نورپردازی مناسب و همچنین بهره گیری از ظرفیت هنرمندان استفاده کرد.

شهردار شهر میراث جهانی یزد تصریح کرد: یزد هنرمندان بسیاری در حوزه‌های مختلف مرتبط با شهر از جمله نقاشی و هنر‌های تجسمی دارد که می‌توان از ظرفیت آن‌ها بهتر و بیشتر استفاده کرد.

محی الدینی به مشکلات موجود در حوزه عمل و نقل عمومی در شهر یزد اشاره کرد و گفت: بحث ایستگاه‌های اتوبوس یکی از موضوعاتی است که در سطح شهر با مشکل زیادی مواجه هستند و در خیلی از نقاط یا ایستگاه نداریم و یا اینکه ایستگاه‌های با چندین طرح متفاوت و ظاهر نامناسب قرار گرفته اند که باید رفع این مشکل هم در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار