مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان همدان گفت: فعالیت بخش پیوند کلیه بیمارستان بهشتی همدان از سر گرفته شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، ابوالفتح میرزایی مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان همدان گفت: شیوع ویروس کرونا موجب تعطیلی بخش پیوند کلیه در بیمارستان بهشتی همدان شده بود که با فروکش کردن بیماری کووید ۱۹ فعالیت این بخش مجدد آغاز شد.

او اظهار داشت: به دنبال شیوع ویروس کرونا از اسفند ۹۸ تاکنون هیچ پیوند کلیه‌ای در بیمارستان بهشتی انجام نشده و جراحی‌های این بخش با مشقت و دردسر فراوان در بیمارستان استان تهران بوده است.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان همدان اضافه کرد: پیش از موج پنجم شیوع کرونا درصدد بازگشایی این بخش بودیم که با اوج گرفتن شمار مبتلایان به این ویروس از این تصمیم صرفنظر شد، اما هم اینک فعالیت این بخش از سر گرفته شده و به زودی پس از پایان آزمایش، فرایند مشاوره و دیگر کار‌های جانبی ۲ بیمار نیازمند به کلیه، عمل پیوند در بیمارستان بهشتی شهر همدان صورت می‌گیرد.

میرزایی   بیان کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون ۱۵ پیوند کلیه برای ساکنان این استان در خارج از همدان صورت گرفته است که پنج مورد آن از بیمار مرگ مغزی و مابقی از افراد زنده بوده است.

او با بیان اینکه ۲۴۸ بیمار دیالیزی و پیوندی از آغاز شیوع کرونا تاکنون جان خود را از دست دادند اظهار داشت: این آمار از ابتدای سالجاری تاکنون ۷۷ نفر شامل ۲۷ بیمار پیوندی و ۵۰ بیمار دیالیزی می‌شود.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان همدان گفت: هم اینک ۵۶۹ بیمار دیالیزی، ۵۴۰ بیمار پیوندی، ۱۱۵ بیمار دارویی که با وجود نارسایی کلیه دیالیز آن‌ها آغاز نشده زیر پوشش خدمات انجمن حمایت از بیماران کلیوی هستند.

میرزایی ادامه داد: همچنین ۱۱ بیمار «دیالیزی صفاقی» از خدمات این مجموعه بهره‌مند هستند که به این طیف از افراد یا اعضای خانواده فرایند درمان را آموزش داده و آن‌ها بدون مراجعه به مراکز درمانی و در منزل فرایند دیالیز را انجام می‌دهند.

او اظهار داشت: بیماران دیالیزی استان همدان از چهار ساله تا ۸۰ ساله را شامل می‌شود و بیشتر آن‌ها بین سنین ۴۰ تا ۶۵ سال هستند.

مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان همدان با بیان اینکه امسال ۱۳۹ بیمار جدید دیالیزی شناسایی و پذیرش شده است افزود: از بین بیماران پیوند کلیه و دیالیزی زیر پوشش این انجمن ۵۵ درصد زن و ۴۵ درصد زن هستند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/د.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.