رئیس گروه فرهنگی و تربیتی اداره کل ورزش و جوانان اصفهان گفت: سال گذشته با وجود کرونا، کارگاه هایی با محوریت موضوعات پیش از ازدواج برگزار شد.

داوود نصر اصفهانی رئیس گروه فرهنگی و تربیتی اداره کل ورزش و جوانان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: سال ۹۹، با وجود شیوع کرونا حدود ۳۱۷ کارگاه با موضوع مسائل پیش از ازدواج به همت اداره کل ورزش و جوانان برگزار شد؛ با توجه به رنگ بندی کرونایی هر شهرستان، برخی از کارگاه ها حضوری و برخی آنلاین برگزار شدند.

او افزود: یکی از مزیت‌های برگزاری کارگاه های پیش از ازدواج به صورت آنلاین، دسترسی همه جوانان از سراسر استان به این امکانات است.

رئیس گروه فرهنگی و تربیتی اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان همچنین از برگزاری نشست هایی در بحث خانواده خبر داد و اظهار کرد: خانواده، اشتغال و توانمندی، موضوعات این نشست ها هستند.

نصر اصفهانی در ادامه از خدمات مشاوره در بحث بعد از ازدواج سخن به میان آورد و اضافه کرد: مراکز مشاوره با دریافت مجوز از وزارت ورزش و جوانان و شرکت در آزمون‌های نظام روانشناسی، آماده ارائه خدمات مشاوره رایگان به جوانان می‌شوند.

او در این باره خاطرنشان کرد: سقف تعداد جلسات مشاوره رایگان برای هر فرد در این مراکز سه جلسه است که به صورت حضوری، تلفنی و آنلاین با توجه به شرایط و موقعیت برگزار می‌شود.

رئیس گروه فرهنگی و تربیتی اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان از تخصصی بودن این مراکز سخن به میان آورد و گفت: افراد مشغول به کار در مراکز مشاوره تحت نظر اداره ورزش و جوانان، در صورت قبولی در آزمون نظام روانشناسی و دریافت مجوز از این نظام قادر به ارائه خدمات شدند و در خبره بودن آن ها هیچ شکی نیست؛ به علاقه مندان و افرادی که در این حوزه تحصیل کرده اند، برای شرکت در این آزمون ها توسط اداره ورزش و جوانان فراخوان داده شده، توسط ما حمایت می شوند و اطلاعات مورد نیاز در اختیارشان قرار داده می شود.

نصر اصفهانی همچنین تصریح کرد: در بحث وام های ازدواج، اداره ورزش و جوانان به عنوان ناظر و هماهنگ کننده عمل می کند؛ به این معنا که جلسات دوره ای به صورت هر سه ماه یک بار با بانک ها گذاشته شده و چالش های موجود در تسهیلات ازدواج جوانان بررسی می‌شود؛ بنابراین قوانین پرداخت وام های ازدواج، توسط بانک ها تعیین می شود.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.