آموزش و پرورش در هفته گذشته با اخباری درباره وضعیت بازگشایی مدارس در مقاطع تحصیلی مختلف و جزئیات ریزش دیوار مدرسه گذشت.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، آموزش و پرورش در هفته گذشته اخباری درباره زمان بازگشایی مدارس در مقاطع تحصیلی مختلف، جزئیات ریزش دیوار مدرسه و  اجرای طرح «هر دانش‌آموز یک نقش اجتماعی» سپری شد که در ادامه مشروح این اخبار آمده است:

زمان بازگشایی مدارس ابتدایی شنبه تعیین می‌شود

علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش در باره زمان بازگشایی مدارس بیان کرد: زمان بازگشایی مدارس هرگز تغییر نکرد و سیاست در بازگشایی این بود که مدارس روستایی از او مهر بازگشایی شوند، فرآیند بازگشایی از اول آبان آغاز می شود و در طول آبان الگوی بازگشایی را مدارس انتخاب می‌کنند

او داد: مدارس متوسطه دوم ازنیمه آبان و متوسطه اول از اوایل آذر بازگشایی شوند همچنین برای آموزش حضوری ابتدایی ها در ستاد کرونا شنبه مجددا تصمیم گیری می شود.

کاظمی درباره مشکل توزیع کتاب‌های درسی که همچنان برای دانش آموزان مشکل ساز است، اظهار کرد: بابت مشکل کتاب‌های درسی عذرخواهی می‌کنم البته این موضوع ناشی از دو سه مطلب است، وقتی دانش آموزی جابجا می‌شود، دیر ثبت نام می‌کند، دیر انتخاب رشته می‌کند این مشکلات ایجاد می‌شود، تنها سامانه‌ای که ما برای توزیع کتاب درسی داریم همین سامانه فعلی بوده که سامانه مطمئنی است و اگر کار خارج از آن باشد چالش برانگیز می‌شود، کتاب‌های درسی خوب توزیع شد، اما بخشی از دانش آموزان به دلیل بی توجهی دیر کتاب به دستشان می‌رسد.

اجرای طرح «هر دانش‌آموز یک نقش اجتماعی» در سال تحصیلی جدید

اسماعیل بحری‌زاده مشاور وزیر و قائم مقام سازمان دانش‌آموزی از استمرار اجرای بسته‌ تحولی این سازمان با عنوان «هر دانش‌آموز یک نقش اجتماعی» در سال تحصیلی جدید خبر داد و اظهار کرد: مجموعه دستورالعمل‌های اجرایی، نقشه‌راه و راهنمای عمل فعالیت‌های بسته تحولی این سازمان برای هماهنگی و اجرا در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ به مدیران کل آموزش و پرورش‌استان‌های سراسر کشور، ابلاغ شد.

بحری زاده افزود: از ویژگی‌های بسته تحولی «هر دانش‌آموز یک نقش اجتماعی» که زمینه سازی برای عینیت بخشی به ساحت‌های تربیتی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش محسوب می‌شود، این است که در ۳ حوزه تشکیلات پیشتازان، مجلس دانش آموزی و خبرگزاری طراحی شده است و زمینه‌های متنوعی را پیش‌روی دانش‌آموزان با علائق و سلائق مختلف فراهم می‌کند.

زمان بازگشایی مقاطع مختلف مدارس اعلام شد

علیرضا کمریی سخنگوی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: فاز جدید از بازگشایی مدارس برای دانش‌آموزان متوسطه دوم یعنی پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم ۱۵ آبان ماه خواهد بود، بر اساس مصوبه جلسه نود و یکم که اخیراً برگزار شد دانش آموزان پایه های هفتم، هشتم و نهم و دوره ابتدایی از آذرماه به سمت فعالیت حضوری خواهند رفت.

او با اشاره به اینکه در مورد دانش آموزان متوسطه اول و دوره ابتدایی اول آذرماه بازگشایی معین شده است افزود: برای دانش آموزان متوسطه بر اساس مصوبه ای که مطرح شد، ۱۵ آبان ماه بازگشایی صورت خواهد گرفت.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه بر اساس مطالعاتی که وزارت بهداشت و وزارت آموزش و پرورش داشتند،شرط بازگشایی و فعالیت حضوری مدارس واکسیناسیون دانش‌آموزان نبود گفت: خوشبختانه تا دهم آبان ماه بیش از ۸۸ درصد دانش‌آموزان که در سن ۱۲ تا ۱۸ سال هستند واکسینه شدند ، ۱۶ استان بالای ۹۰ تا ۹۹ درصد واکسن دانش‌آموزی را دریافت کردند، در ۱۱ استان بین ۸۰ تا ۹۰ درصد را داشتند.

آخرین وضعیت از روند پرونده ریزش مدرسه غیردولتی در گلستان

سعید صالح مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی  درباره جزئیات حادثه ریزش دیوار مدرسه‌ای غیردولتی در شهرستان علی آباد کتول استان گلستان اظهار کرد: طی پیگیری‌های انجام شده از طریق استان گلستان برای ایمنی مدرسه دریافتیم که این مدرسه گواهی استحکام بنا از نوسازی مدارس داشته است و تخلفی در این مورد رخ نداده بود.

او ادامه داد: علت وقوع این حادثه گودبرداری بدون مجوز شهرداری و نظام مهندسی ساختمان مجاور مدرسه بوده است و در شرایط کنونی هم مسببان این اتفاق بازداشته و دادستانی استان وارد عمل شده است.

مدیرکل مدارس و مراکز غیردولتی با اشاره به بازدید مدیرکل آموزش و پرورش و نوسازی مدارس استان از مصدومان حادثه گفت که جزئیات وقوع این حادثه در حال بررسی است.

ضرورت اجرای رتبه بندی معلمان با تفکیک از اصلاح نظام پرداخت

۷۵ دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور درباره لایحه رتبه بندی معلمان خطاب به ریاست جمهور و نمایندگان مجلس شورای اسلامی نامه‌ای نوشتند که مشروح آن در ادامه آمده است:

گره زدن معیشت و نظام رتبه‌بندی معلمان رفع تکلیفی بود که اصول و اهداف اساسی رتبه‌بندی معلمان را به حاشیه برد و اسباب فریب جامعه فرهنگی کشور را پدید آورد.

از سوی دیگر مادامی‌که برخی سیاست‌گذاران این امر با دادن آدرس غلط به مردم تورم را معلولی بر رتبه بندی معلمان دانسته و تأمین بودجه این طرح را برای اقتصاد کشور آسیب‌زا می‌دانند و یا بازهم با حاشیه راندن اهداف طرح بعضاً حتی جامعه معلمین را فاقد صلاحیت لازم در جهت برخورداری از عناوین و رتبه‌بندی می‌دانند، بیش‌از پیش حلقه مفقوده نگاه سرمایه‌ای به آموزش‌وپرورش در میان مسئولین کشور عیان می‌شود.

به نظر می‌رسد دولت و مجلس شورای اسلامی باید با نظام پرداخت مبتنی بر توزیع عادلانه به‌همراه کنترل پرداختی سایر دستگاه‌ها و افزایش پلکانی حقوق معلمین، بیش از پیش، تبعیض به وجود آمده را برای این قشر شریف جبران کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۶ ۱۴ آبان ۱۴۰۰
ما منتظر وزیر آموزش و پرورش هستیم فرزندم هنوز واکسن نزده کارت واکسن نداره .
آخرین اخبار