مدارس در سال تحصیلی جدید بعد از ۴۵ روز از شروع مهر با حضوری شدن کلاس‌های متوسطه دوم آغاز می‌شود، اما همچنان ابهاماتی در این طرح وجود دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، براساس اعلام چند باره آموزش و پرورش گفته می‌شود که از امروز دبیرستانی‌ها و به بیان دقیق‌تر دانش آموزان دوره دوم متوسطه راهی مدرسه می‌شوند.

چندی پیش هم علیرضا کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفته بود که آموزش‌های حضوری به طور جدی دنبال می‌شود و اگر دانش آموزان در مدرسه حضور نداشته باشند، غیبت می‌خورند.

توصیه‌های بهداشتی برای مقابله با کرونا؟!

آنطور که آخرین آمار‌ها نشان می‌دهد با گذشت بیش از ٢ ماه از واکسیناسیون دانش آموزان ١٢ تا ١٨ساله، بیش از ۸۸ درصد دانش‌آموزان واکسینه شدند و با اعلام علیرضا کمریی سخنگوی وزارت آموزش و پرورش، در ۱۶ استان بیش از ۹۰ تا ۹۹ درصد واکسن دانش‌آموزی را دریافت کردند همچنین در ۱۱ استان بین ۸۰ تا ۹۰ درصد را داشتند.

البته گفته شده بود که طبق دستورالعمل ها، اگر برخی دانش آموزان واکسینه نشده باشند، ضرورت دارد هر ۷۲ ساعت یک بار تست پی سی آر منفی انجام و آن را به مدرسه اعلام کنند، ولی کمریی گفت که بر اساس توافق وزارت بهداشت و وزارت آموزش و پرورش که در قالب شیوه نامه بهداشتی ۰۶ تدوین شد، شرط بازگشایی و فعالیت حضوری مدارس واکسیناسیون دانش آموزان نیست.

همین روند در کنار واکسیناسیون سراسری کادر آموزش موجب شد تا زمزمه‌های آموزش حضوری شکلی جدی‌تر به خود بگیرد، اما تاکید رئیس دولت سیزدهم مبنی بر تامین زیرساخت و اهتمام وزارتخانه‌های بهداشت و آموزش و پرورش برای آغاز آموزش حضوری با توجه به تراکم دانش آموزان در کلاس‌های درس و کمبود فضا‌های آموزشی همچنین ورود قریب الوقوع پیک ششم کرونا موجب نگرانی و خوف و رجایی در خانواده‌ها شده است، نگرانی و ترس از ابتلا به بیماران و امیدواری بابت حضور دانش آموزان در محیط اجتماعی مدرسه و تقویت ابعاد پرورشی و آموزشی برای آن‌ها که هر دو بعد مهم و غیرقابل انکار است.

توصیه‌های بهداشتی هم از هفته پیش از سوی وزارت بهداشتی‌ها و آموزش و پرورش مطرح شد و آنطور که فرهادی رئیس مرکز سلامت و محیط کار گفته بود «برخی از مدارس دارای تهویه مطبوع نیستند در این صورت باید به تهویه طبیعی روی آورند و درب و پنجره‌ها کمی باز باشد تا هوای تازه در کلاس جریان داشته و دانش آموزان و معلمان هم لباس کافی به تن داشته باشند تا دچار سرماخوردگی نشوند.»

دغدغه‌های اولیا و دانش‌آموزان برای حضور در کلاس درس

در حالی که آموزش حضوری برای دانش آموزان متوسطه دوم به تدریج از فردا شروع می‌شود، اما هنوز ابهامات بسیاری برای دانش آموزان و بعضا اولیای مدارس برقرار است.

ابهاماتی که خانواده‌ها و دانش آموزان را درباره حضور در مدرسه دچار دغدغه کرده است، ضوابط مشخصی برای شیوه‌نامه‌های بهداشتی برای حضور دانش آموزان در مدارس اعلام نشده است و اطلاع‌رسانی رسمی از حیث تعطیل بودن ساعات زنگ تفریح، بوفه مدرسه، میزان آموزش حضوری و مجازی برای مدارس وجود نداشته است.

جزئیات حضور ابتدایی‌ها در انتظار تصمیم ستاد کرونا

با وجودی که زمان حضور دانش آموزان متوسطه اول و دوره ابتدایی آذرماه اعلام شد، اما هنوز درباره جزئیات کار و آموزش حضوری دانش آموزان ابتدایی تصمیم گیری‌ها قطعیت ندارد و سرپرست وزارت آموزش و پرورش هم گفت که این موضوع شنبه، یعنی امروز تعیین تکلیف خواهد شد.

آنطور که برنامه ریزی‌ها نشان می‌دهد مدارس تا ماه آینده بعد از دو سال تحصیلی کرونایی بالاخره و تدریجی به روال عادی بر می‌گردد، هرچند هنوز برخی مداری آمادگی لازم را نداشته و روال آموزی‌های غیرحضوری تداوم دارد و معلوم نیست روز‌های پساکرونا بالاخره کی به مدارس باز می‌گردد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۶:۰۴ ۲۶ بهمن ۱۴۰۰
اونایی که میگن ما میخوایم با آموزش حضوری بهتر یاد بگیریم، بابا این که ربطی نداره. وقتی مدارس مخصوصا مدارس دوره دبستان رو باز کردن، چون اونا بچن و واکسن نداشتن، امیکرون اومد. منتظر موندن موج جدید بیاد که مدارس رو ببندن. حالا مدارس دوره متوسطه و دانشگاه ها مشکلی نبود چون اونا بزرگن و واکسن زدن. ولی آخه مگه مریضید مدارس دوره ابتدایی و پیش دبستان رو باز کردید؟ ای خدا! اصلا متوسطه ای ها و دانشجوها هم جونشون مهمه.
ضمنا وقتی میگید یادگیری با مجازی کمتر شده و تو حضوری بهتر میشه یاد گرفت، فایده ای نداره. من خودم از کلاس اول تا الان که کلاس دهمم درسام افتضاحه و ربطی به آموزش مجازی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۷ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
تورا خدا مدارس از شنبه حضوری نشد مجازی کنید دیگه تورا خدا دورس عمومی مجازی بشه بهتر کسی هم نمیره مدرسه اجباری هم نیست تورا خدا مجازی بشه بهتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۰ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
تورا خدا مدارس حضوری نشد مجازی بشه بهتر تورا خدا مجازی کنید دیگه دورس عمومی مجازی بشه بهتر تورا خدا مجازی کنید دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۰۵ بهمن ۱۴۰۰
تورا خدا مدارس دورس عمومی تا سال آخر سال 1400 مجازی کنید دیگه کسی هم نمیره مدرسه اجباری هم نیست تورا خدا دورس عمومی مجازی بشه بهتر تورا خدا مجازی کنید بهتر
Iran (Islamic Republic of)
علی بهبهانی نیا
۱۰:۱۸ ۰۶ دی ۱۴۰۰
لطفا اخبار عدم رعایت پروتکل ها در مدارس به علت کمبود تجهیزات و... رو منعکس کنید!
اکثر مدارس حتی از سرویس بهداشتی مناسب هم برخوردار نیستند چه رسد به مواد ضدعفونی و تب سنجی و
...
Iran (Islamic Republic of)
علی سپاهی
۱۹:۵۵ ۰۴ آذر ۱۴۰۰
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام خسته نباشید خدمت مسولین عزیز
در استان سیستان وبلوچستان در شهرستان مهرستان از اول سال تا حالا مدارس حضوری باز شود هست ولی دانش آموزان بدون رعایت مدارس میروند و بعضی هایشون مریضی هستن خواهش مند هستم مدارس رو تا چند وقت مجازی کنید تا مریضی کم کم به رو کاسته شود تا مدارس به روال بعد باز شود
دوستان عزیز باشگاه خبر نگاران جوانان خواهشمندم رسیدگی فرمائید
وسلام علیکم ورحمت الله وبرکاته
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۹:۵۱ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
سلام خدمت دوستان من یه پسر کلاس اولی دارم از اول مهر یک روز درمیان داره میره مدرسه خدا را شکر تاالان هیچ موردی تواون مدرسه اتفاق نیفتاده روحیه اش خیلی خوب شده توخونه آروم تره
Iran (Islamic Republic of)
Sama
۱۱:۰۹ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
من الان،۱۵ سالمه و کلاس هشتم هستم. از وسطای کلاس پنجمم مدارس آنلاین شد و اینکه ما دیگه هیچی نفهنیدیم از درس و مدرسه مایی که حداقل حق داشتیم سال اول راهنمایی رو تو مدرسه باشیم.
خکاهش میکنم مدارس رو بار کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۳ ۱۶ آبان ۱۴۰۰
مدرسه ها باز بشه سریعتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۷ ۱۶ آبان ۱۴۰۰
پارسال اصلا بچه من پاشو تو مدرسه نذاشت یه فیش آماده از کشوی میز درآورد گفتن برو ۳۰۰هزار تومن واریز کن تا بچه تو ثبت نام کنیم هیچ نظارتی نیست آخه انصافه من کارگر روزمزد ۳۰۰ هزارتومن بدم با اینکه یه آب بچه ام نخورده تازه من فقط یکشونم خدا میدونه چند نفر مثل من بودن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۳ ۱۶ آبان ۱۴۰۰
سلام...جالبه که مردم ما تا اسم مدرسه میاد یاد کرونا می افتن...مسافرت هاشون به جا...دورهمی هاشون به جا...همه جا باز گشایی شده...ولی تا اسم مدرسه میاد کاسه داغ تر از آش می شن...مگه همه چی آموزش هست که می گید توی خونه هم یاد می گیرن...ارتباط با هم سالان لازمه رشد یه بچه هست...من که کاملا موافق باز گشایی مدارس هستم...چون بچه من با دوتا ماسک میره مدرسه...تهویه مناسب هم داره مدرسه...همه خانواده م هم واکسن زدن...واین قدر هم بی شعور نیست که ماسکش رو با کسی عوض کنه!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۱۶ آبان ۱۴۰۰
مسافرت رو با کلاس خفه که 30 نفر نفس میکشن یکی میدونی؟؟
تو دیگه آخر جهل و بی خردی هستی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۳ ۱۶ آبان ۱۴۰۰
مدرسه باید باز بشه
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۸:۲۳ ۱۶ آبان ۱۴۰۰
سلام خدمت همگی بچه ها همگی دارن دچار افسردگی میشن مدارس برای بچه های ابتدائی واجبه این بچه توای سن ایقد که به دوستهای همسن وسالش احنیاج داره به به پدر ومادر نداره مدارس به نظر من باید حضوری بشه میشه کلاسه ها رانصف کرد وبافاصله نشت .الان که مدارس فوتبال بازه پارکه بازه توکوچه ها هم بچه دارن بدون ماسک باهم بازی میکنن کرونا هم نگرفت من خودم وهمسرم کرونا گرفتیم بچه ها هم مدام پهلو ما بوده هیچ کدومش نگرفت .بچه ها ی ابتدایی به ندرت وحیلی کم کرونا میگیرن نمیدونم که این کرونا چیه که اکثرا بزرگسالها را ازپا در میاره
Iran (Islamic Republic of)
اشتباهه
۲۳:۱۴ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
اشتباهه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۲ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
چی توی مدرسه یادگرفتیم که بخوایم تومجازیش یادبگیریم.ماتومدرسه بهمون میگفتن برواین60تاسوالوبرای فردای امتحان بخون واگرنمره20نگیری اولیات باس بیان!!حالانمیدونم بعضیاچطورشوق بازگشایی مدارس رودارن واقعا.جدیدنم که عین چی ازحضوری شدن وامتحان حضوری میترسیم ونگران ایندمون هستیم(نه فقط من همه دانش اموزا)...
وبازم معلومه قشنگ که تاامارکرونابره بالامدارسودوباره میبندن!
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۲۱:۱۳ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
با سلام. بنابه دلایل زیر فرزندم را هرگز به مدرسه نمی فرستم:
۱-با کوچکترین تعطیلات عمومی و در نتیجه افزایش ترددهای مردم، شاهد بالا رفتن امار مبتلایان هستیم. باز گشایی مدارس هم به نوعی منجر به افزایش تماس ها و ترددها می شود‌

۲- بسیاری از دانش آموزان مقطع متوسطه اول به پایین، هنوز قوه تمیز و تشخیص کافی برای رعایت کامل پروتکل ها را ندارند و بازیگوشی های بچه گانه و کم دقتی های احتمالی آنان حتما ریسک ابتلا را بالا می برد.

۳- به گفته سازمان جهانی بهداشت با آغاز فصل سرما بطور طبیعی افزایش آمار ابتلا به کرونا محتمل و پیش بینی شده است.

۴- موارد بیماری و بویژه ابتلا به سرماخوردگی و آنفلوآنزا در بین دانش آموزان در سطح کشور طی دو سال اخیر کاهش بسیار چشمگیری داشته که ناشی از مراقبت های مضاعف و در خانه ماندن بچه هاست. لذا اگر در امر بازگشایی مدارس، تعجیل نسنجیده و غیر کارشناسی صورت‌گیرد، شیوع بیماریهای فصلی بین بچه ها ناشی از برودت هوا و‌... می تواند تعداد مراجعان به درمانگاهها و بیمارستانها را که هنوز تحت تاثیر حضور بیماران کرونایی هستند افزایش دهد و این یعنی احتمال آغاز موج جدید کرونا‌.

۵- بنابه اظهار نظر متخصصان، عادی سازی نسبی شرایط و خروج از شرایط فوق العاده کرونایی مستلزم *واکسیناسیون دو دوزی حداقل ۸۰ درصدی جامعه* است.
در حال حاضر با توجه به آمار اعلام شده و برخلاف خوشبینی برخی مسئولان، با حداقل شرایط ایده آل که واکسینه شدن حتی حداقل ۷۰ درصد جامعه است هم فاصله زیادی دارد. در نتیجه این امر نیز دلیل دیگری برای پرهیز از شتابزدگی در بازگشایی مدارس است.

۶- به دلیل شرایط ناشی از بیماری های زمینه ای برخی والدین، اجبار به حضور دانش آموزان در مدرسه کاری غیر منطقی است و بهترین حالت اختیاری کردن‌ موضوع حداقل در سال تحصیلی کنونی بویژه برای خانواده هایی است که در این زمینه مشکلاتی دارند.
بعنوان مثال بنده جانباز جنگ تحمیلی هستم و متاسفانه ۱۵ درصد ریه ام بدلیل آلودگی شیمیایی ناشی از گاز سولفور موستارد (گاز خردل) از دست رفته و بنابه نظر متخصصین، ابتلای بنده حتی به نوع خفیف کرونا علیرغم دو دوز واکسنی که دریافت کرده ام ، برای بنده بسیار "های ریسک" خواهد بود. همچنین همسرم بدلیل ابتلای ارثی به دیابت مزمن در گروه پرخطر قرار دارند. پسرم بنده هم متاسفانه دچار آسم آلرژیک هستند (مدارک و مستندات مربوطه هم تماما برای ارایه موجود است).
لذا انتظار می رود مسئولین محترم در چنین موضوع مهمی حتما شرایط خانوادگی دانش آموزان را هم مد نظر قرار داده و در مساله ای با این حد از اهمیت یک تصمیم عام نگیرند.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۹:۰۰ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
دستورالعمل بازگشایی رو که امروز فرستادن مدارس تاریخش مال شهریور هست.مسئولین اون موقع پیش بینی کردند که تا اول آبان به کلی از شر کرونا خلاص میشیم و "شکستش"قطعیه.
حالا انعطاف رو می ببینید! با روزی ۲۰۰ فوتی همان بخشنامه را اجرایی کردند.
شک نکنید هر اتفاقی برای معلم یا دانش آموز یا خانواده ها بیفتد آموزش و پرورش زیر بار نمی رود و ککش هم نمی گزد
ستاد مبارزه مدیریت و عملکردشون در برابر شیوع کرونا ضعیف بود حالا می خوان به هر قیمتی شده مدارس و دانشگاهها باز بمانند. تنها جان مردم بی ارزش شده
کدام تهویه و گروهبندی، به خدا خیلی خنده داره برای کسی که یکبار از نزدیک این مدارس رو دیده، حداقلش این هست که در صورت گروهبندی هم تعداد ۱۵۰_ ۲۰۰ دانش آموز نصف روز باهمند.آن هم توی فصل سرما و شانس دکترا و داروخانه ها که نسخه ای کمتر از ۷۰۰ هزار نیست و فقر و رنج بیش از پیش خانواده ها..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
من نمیدونم ،چرا یه تعداد ،وقتی صحبت ازبازگشایی مدارس ودانشگاه میشه ، مسافرت و ستوران و..... میارن وسط .
ما نه مسافرت رفتیم ونه تفریح، اما با بازگشایی مدرسه هم مخالفم،نه تهویه مناسب ،نه سرویس بهداشتی مناسب.... آخر هم بچه ات کرونا گرفت هیچ کس از مدیر ومعلم و وزیر گرفته پاسخگو نیست.
United States of America
ناشناس
۲۳:۱۴ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
بله بايد در پاسخ بهشون گفت خيلي ها هم مواد مخدر مصرف ميكنن دليل ميشه مواد مخدر ازاد بشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
شاید مدرسه ای ک تو بچتو میفرستی بد باشه مدرسشو عوض کن به خاطر دستشویی مدرسه نمیشه که ما درس نخونیم همه چی رو به شو خی گرفتید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
امروز مدرسه نمونه دولتی با کلاسی با29 دانش آموز انهم در مدرسه که خوابگاهی هست برگزار شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
به نظر من که این طرح حالا که این همه مخالف و موافق داره یه جوری بشه که همه راضی بشن اونم پالایش سلامتی هفتگی محصلین و بیمه کرونا درصورت ابتلا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۳ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
من دخترم کلاس اولیه، یه هفته اول مدرسه که رفت کرونا گرفت ، بعد 10 روز خانوادگی گرفتیم ، تا سر حد مرگ رفتیم ، جالبه بیش از 10 نفر همزمان گرفته بودن و مدیر التماس کرده بود که پنهان کاری کنین ، کسی از حال هم خبر نداشت. چند نفر از بابا بزرگ مادر بزرگ های بچه ها فوت شدن و جوونتر ها هم هر کدام 20 روز خانه نشین و تو رختخواب موندن . متاسفانه مسئولان فاجعه را نمیبینن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۹ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
بچه شون بانک ویروسه! فکر کنم منشا کرونا پیدا شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۴ ۱۶ آبان ۱۴۰۰
خالی نبند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۳ ۱۷ آبان ۱۴۰۰
برو بابا اصلا مدارس باز نشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
یک بار دیگر بی ارزش بودن مردم دراین نظام راامروز دیدیم!!؟؟ مسؤلین چه فکری درمورد تصمیمات بدون برنامه ریزی شون کردند!!! مگر نه اینکه اول باید امکانات موجود راارزیابی کرد وآنها رابرای بهره برداری آماده کرد وسپس دستور انجام کاری رابدهند!! پس چرادربازگشایی مدارس، قبلا سیستم حمل ونقل وامکانات جابجایی مسافر رادرروز اول بازگشایی، درنظر نگرفتند ومدیریت نکردند، که مسافران باازدهام درمترو مواجه شوند!؟!!
چرا شعورمدیریت دراین دولتها ناقص است!!!
دوباره فردا دولت مدبر، رنگ آمیزی جدیدی از کرونا راتحویل می دهد!!! خدایا جقدر ازاین دولتها ومسؤلین بکشیم!!؟ کدام دولتهای جهان اینجنین با مردم خود رفتار می کنند ومزاحم زندگی مردم خود هستند!!؟؟؟
Romania
مرتضی
۱۰:۲۹ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
سلام یه سوال اینکه گفتن باید رضایت نامه والدین برای حضور در کلاس دانش اموزان الزامی است صحت دارد ؟
اگر جواب مثبته یعنی اموزش و پرورش خودش تکلیفش را نمی دونه اگر مطمئن نیستید که خطر ابتلا به کرونا در کلاس های حضوری بیشتر است پس چرا جان فرزندانمان را بخطر بیندازیم و تازه رضایتم بدهیم حیر همه مسولیت کلاس حضوری با دولت است اول دولت تدابیر پیشیگیرانه و حمایتی را اتخاذ کند و به مردم اطمینان دهد عجیبه همه چیز برعکس شده بجای تعهد دولت مردم باید تعهد بدهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
من تعهد نامه سال گذشته اولیاء تو مدرسه دارم.اولیاء تعهد داده بودن که مسئولیت همه عواقب و خطرات بعدی را می پذیرم.فقط از دست بچه هامون راحت بیم
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۰:۲۱ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
من موندم پس این آدم هایی که تو بازارها و پارک ها و رستوران ها و ... می چرخند کیا هستن .
Iran (Islamic Republic of)
پیمان
۱۲:۵۹ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
همون هایی هستند که متاسفانه یا کرونا گرفتن یا ناقل هستند وباعث مرگ پدرومادر وعمه وخاله و....شدن .
Iran (Islamic Republic of)
صالحی
۱۰:۲۱ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
لطفا" مدارس از فروردین سال آینده باز بشه .هم هوا مناسبتراست ونیاز به بخاری نیست وهم می تونند پنجره ها رو باز بزارن و درآن فرصت می توانند ایراد واشکالات کار دربیاد وسال آینده با خیال راحت بچه ها برن مدرسه .مخصوصصا" بچه های ابتدایی اول.اقا مایک اشنا داریم خارج ازکشور میگه توانگلیس مدارس بازشد ویک موج بایک ویروس جدید مدارسو درگیر کرد .تازه اونا که امکانات آموزشی وبهداشتی شون از ما خیلی بالاتره .تورو خدا مسئولین بااین قضیه احساسی برخورد نکنید .حداقل اجباری نباشه ودرکنارش آموزش مجازی مثل شاد وصداوسیما باشه .ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
کسی حاضر نمیشه به خاطر ماجراجویی و آزمون و خطای مسئولین جون بچه اش رو به خطر بندازه من که نمی‌زارم بره سر کلاس اونم با این شرایط تهویه و بهداشت مدارس دولتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۴ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
من كاملا موافقم و بچه خودم رو مدرسه نميفرستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۴ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
کاملا موافق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۴ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
لایک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۴ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
بهترین نظر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۵ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
فعلا که شما عاقل تر از دولت هستید مخصوصا اموزش و پرورش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۶ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
آخه دانش آموزان مگه میفهمن پروتکل چی هست!ماسک هاشون باهم عوض میکنن!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۹ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
دوستان چرا فکرمیکنین دانشگاه ها باز نشدن
تمام دانشگاه ها که دانشجو ها بومی دارن از امروز باز شدن
و این بدترین اشتباه دولت بود بازگشایی مدارس و دانشگاه ها در فصول سرد سال
الان خود من حساسیت دارم و همیشه هم عطسه میزنم پس با این حال اصلا بقیه دوست ندارن من برم کلاس چون میگن فلانی کرونا داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۹ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
وجدانن ترس داره با این کرونا
اگر راست میگید جلوی مسافرا رو بگیرید که راحت میان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
دیوار مدرسه کج‌تر از دیوار خونه‌هامون، مهمونیهامون و مسافرتهامون و بازیهای بچه‌هامون نیست، پس چیه که هی بعضی‌ها گارد میگیرن که مدرسه نه مدرسه نه
در ضمن ویروسی که در فضای مجازی هست به مراتب خطرناکتر از این ویروسه هست. بخدا زشته، جامعه اسلامی و اینگونه آموزش!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۵ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
سلام وزرات آموزش وپورش هنوز یه وزیر نداره با جون مردم بازی نکنیدحالا نوبت به بچه ها وجوون ها رسیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۹ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
کارتون اشتباهه
نباید امسالم باز شه تموم که شد همه جا رو باز کنید
کسی که بخواد چیزی یاد بگیره میخونه این همه فیلم آموزشی یاد میگیره

# امسالم-غیر حضوری-
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
سلام آموزش غیر حضوری خیلی بهتره واقعا به وجود این همه فیلم آموزشی خودمون هم در کنار بچه ها یاد می گیریم و باهاشون کار می کنیم ودغدعه مریض شدنشون و نداریم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
ببخشید با شما هماهنگ نکردن!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
كاملا درسته با اين همه آموزش هاي مجازي چرا بچه مون رو در خطر بندازيم من كه بچه خودم رو مدرسه نميفرستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۶ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
بنده خدا دانش آموزا ، دانشجو ها را که نتوانستند راهی کنند زورشون به دانش آموزان رسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۹ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
مردم فقط بلدن برای مدرسه گارد بگیرن یادشون نیست بچه هاشون همه جا رفتن تو این دوسال
Iran (Islamic Republic of)
امین
۰۹:۵۸ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
درود به شرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۹ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
هیچ کجا نرفتیم ، همه مثل شما نیستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۲ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
من خودم به عنوان دانش اموز که میرم مدرسه خیلی خیلی معتقدم که آموزش مجازی کمترین سود رو نسبت به اموزش حضوری داده
Iran (Islamic Republic of)
عسل
۲۲:۴۹ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
ما دو ساله که از خونه بیرون نرفتیممممممممممممم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۳ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
مگه جون بچه مردم بازیچه شماست؟ عجب آدمایی هستینا!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۱ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
در کهگیلویه و بویراحمد مخصوصا شهرستان کهگیلویه از اول مهر تا الان حضوری بوده آمار کرونا هم آنجا بالا رفته .مدارس پر از کرونا شده هرچی مرکز بهداشت فریاد می زند آموزش و پرورش گوشش بدهکار نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۳ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
باز هم بايد تاوان بي فكري و ندونم كاري مسئولين رو مردم بايد پس بدن ، با كدوم آمادگي دارن مدارس رو بازگشايي ميكنن. چرا دوست دارن جان دانش‌آموزان و اولياي اونها رو به خطر بندازن !!!!! خدايا پناه مي‌بريم به خودت از دست اين مسئولين
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۷ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
اگه دانش آموزی مریض شد وزیر میاد پاسخ بده یا مدیر مدرسه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۸ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
خودمون بايد دلمون براي بچه مون بسوزه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۴ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
آموزش و پرورش امکانات و ابزار مناسب برای حفظ سلامت دانش آموزان در دوران کرونا ندارد و بیشتر شعار میدهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۲ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
وزیر محترم آموزش و پرورش لطفا بفرمایند که وقتی هنوز دانشگاه ها باز نشده است چگونه و با چه امکاناتی می خواهند مدارس باز شوند. 1000نفر جمعیت دانش آموزی مدرسه فرزند من است. این بچه ها چطور باید از سرویس بهداشتی استفاده کنند. یا در فصل زمستان و برودت هوا چطور می توان پنجره ها را باز گذاشت. در سنوات قبل با بسته بودن پنجره ها در گرم کردن کلاس ها مشکل داشتند. چرا کمی فکر نمی کنند و حرف می زنند. من که اجازه حضور فرزندم را در این شرایط در مدرسه نمی دهم. حالا هر اتفاقی میخواهد بیافتد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۵ ۱۶ آبان ۱۴۰۰
آموزش و پرورش هنوز وزیر ندارد. واقعا اگه به فکرند بهتر بود اول وزیر انتخاب می کردن، بعد در مورد بازگشایی تصمیم می گرفتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۴ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
دستشویی های مدارس ... الوده ترین نقطه هر مدرسه هستند ..برای این یک نقطه بحرانی چه تدبیری اندیشیده اید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۷:۵۳ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
مسولین وزارت بهداشت و آموزش و پروش باید به طور همه جانبه مسایل مربوط به بیماری کرونا و پروتکل های بهداشتی را ببینند نکند دانش آموزان را بدون برنامه و رعایت نکات اصولی به مدارس بکشانیم و خدای ناکرده آمار مبتلایان را اینبار در قشر دانش آموزان و دانش جویان ببینیم و خدای ناکرده مرگ و میر آن را آقایان مسول مربوطه دقت کنید و با جان عزیزان مردم بازی نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۵ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
باز نکنید. زوده
یه ماه دیگه باز کنید واکسیناسیون کامل بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۱ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
خونه خوش بهت گذشت؟یا ترس از کرونا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۶ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
غیراز این دانش آموزان دانشجویان فلک زده دانشگاه آزاد هم از امروز باید برن دانشگاه تورو خدا کمی تامل و فکر بد نیست بازگشایی از الان یعنی اشتباه محض آقای طهرانچی حداقل بیا بگو هر کی کرونا گرفت تو دانشگاه یک میلیون از شهریه اش کم میکنم ببینم دیگه بازگشایی میکنی؟؟؟؟؟؟؟دانشجوها هم خانواده دارن من نمیدونم این مسولین دکتری شون از کجا گرفتن که حتی با این همه تحصیل وماشالله یه گونی مدرک چرا این به فکرشون نمیرسه !واقعا که
-
ناشناس
۰۷:۲۴ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
عمرا اگر بگذارم فرزندم به مدرسه برود داوطلب آزاد خواهد خواند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۵ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
سلام، بزودی شاهد شکست آموزش و پرورش در بازگشایی مدارس خواهیم بود هیچ زیرساختی مدارس برای بازگشایی ندارند خصوصا در فصل سرما ، مدارس مشکل بخاری دارند اون وقت مشکل تهویه هم بش اضافه می‌شه و از طرف دیگه مدرسه ها روی سر خانواده ها برای تهیه مواد ضدعفونی کننده هوار می شن ... عمرا از بازگشایی ها استقبال بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۵ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
کاش لا اقل کتاب‌های تحصیلی رو می‌دادند یک ماه و نیمه از سال تحصیلی میگذره بچه ها هنوز کتاب ندارند
آموزش پرورش نزدیک دو ساله تعطیله این یه کارم نتونسته انجام بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۴ ۱۵ آبان ۱۴۰۰
اشتباه محض
آخرین اخبار