یک پژوهشگر فلسفه گفت: درصورتی که در زمینه علوم انسانی به صورت علمی کار شود، می‌تواند در آینده به جایگاهی خوب برسد.

عبدالله انوار، پژوهشگر حوزه فلسفه و نسخه شناس معاصر در گفت و گو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آینده علوم انسانی در ایران بیان کرد: درصورتی که در زمینه علوم انسانی به صورت علمی کار شود و تحقیقات ما در این زمینه احساسی نباشد می‌تواند در آینده به جایگاهی خوب برسد. منظورم از کار علمی، تحقیقی است که به علوم وابسته باشد و جنه تبلیغاتی و مدرک گرایی در آن وجود نداشته باشد.

وی ادامه داد: کسانی که در زمینه علوم انسانی پژوهش می‌کنند، به آن از منظر عقلی نگاه کنند. در این صورت علوم انسانی از بین نمی‌رود. اگر تنها از جنبه احساسی به پژوهش در زمینه علوم انسانی بپردازند، ماحصل آن از بین رفتن این علم در کشورمان است.

این مترجم ادامه داد: کار علمی در زمینه علوم انسانی به پژوهش در دانشگاه‌های کشور وابسته نیست. می‌توان بدون داشتن مدرک دانشگاهی هم به کار علمی پرداخت. در واقع تلاش کنند، نتیجه پژوهشش علمی باشد. نه اینکه از روی احساس مسئله‌ای را در زمینه علوم انسانی بررسی کنند و آن را علم بدانند. پیش از تحقیق درباره علوم انسانی باید ابتدا تعریف کنند منظورشان از علوم انسانی چیست؟ متاسفانه هنوز تعریفی از این علم ارائه نکرده ایم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار