ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی ملی و باارزش حاشیه رودخانه زاینده رود شهرستان سامان استان چهارمحال و بختیاری تخریب و رفع تصرف شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، بهروز مرادی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سامان از قلع و قمع ۶ فقره تصرفات و مستحدثات غیرمجاز شامل ویلا و باغ ویلایی در حاشیه رودخانه زاینده رود این شهرستان در استان چهارمحال و بختیاری خبر داد.

او اظهار داشت: این اقدام به استناد تبصره ١ ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع مبنی بر رفع تصرفات در اراضی ملی، با هماهنگی دادستان و همکاری جهادکشاورزی و عوامل نیروی انتظامی در اراضی ملیِ با ارزش حاشیه رودخانه زاینده رود واقع در پلاک شوراب صغیر منطقه چم ماری شهرستان سامان انجام شد.

مرادی افزود: رفع تصرفات موجب آزاد سازی و اعاده حدود یک‌هزار متر مربع از اراضی ملی شده است.

مرادی خاطرنشان کرد: هرگونه دخل و تصرف بدون مجوز در اراضی ملی ممنوع است و با متخلفان مطابق قانون برخورد خواهد شد.


بیشتر بخوانید


سامان از شهرستان‌های ۱۰ گانه چهارمحال و بختیاری است که مرکز آن (شهر سامان) در فاصله ۲۲ کیلومتری شهرکرد مرکز استان قرار دارد. این شهرستان به دلیل قرار گرفتن در حاشیهٔ رودخانه زاینده رود از موقعیت توریستی ویژه‌ای برخوردار می‌باشد که موجب تغییر کاربری اراضی کشاورزی و دست اندازی به اراضی ملی شده است که عزم ویژه ارگان‌های متولی جهت جلوگیری از تخلفات را می‌طلبد.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار