مدیر عامل خیرین مدرسه ساز کاشان گفت: مدرسه خیر ساز شهدای بارفروش در شهر کاشان توسط کبری حسین زاده و به نیابت از چهار فرزند شهیدش احداث می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، محمد کتابچی مدیر عامل خیرین مدرسه ساز کاشان گفت:  ۴۰ میلیارد ریال هزینه سهم خیر بابت ساخت و بهره برداری این مدرسه ۶ کلاسه توسط مادر شهیدان بارفروش تامین شده است.

وی ادامه: خانم حسین زاده از جمله مادرانی است که چهار فرزند برومندش را به حضور در جبهه‌های حماسه و دفاع از میهن تشویق کرد و هم اکنون در تلاش است در سنگری دیگر به نام مدرسه سازی روحیه گذشت و ایثار را بیش از گذشته ترویج کند.

مدیر عامل خیرین مدرسه ساز کاشان استفاده از ظرفیت تمامی خیرین به منظور سرعت بخشی و تکمیل پروژه‌های مدرسه سازی شهرستان را اولویت نخست و اصلی مجمع خیرین دانست و بر ادامه نهضت ساخت مدارس در مناطق روستایی و کم برخوردار کاشان تاکید کرد.

کتابچی مهم‌ترین درخواست مادر شهیدان بارفروش از مجمع خیرین که برآن اصرار زیادی داشت ساخت مدرسه در محروم‌ترین و شلوغ‌ترین نقطه کاشان بود که مورد موافقت مجمع و نماینده سازمان نوسازی مدارس استان اصفهان قرار گرفت.

وی تصریح کرد:مدارسی که در بلوار ملاصدار وخیابان راه آهن کاشان قرار گرفته عمدتا فرسوده و دوشیفت بوده و از مقاومت و ایمنی و امکانات کافی برای استفاده دانش آموزان برخوردار نیست.

کتابچی گفت:قرار است با تخریب یک مدرسه قدیمی، واحد آموزشی نوساز و مجهز توسط این خیر ساخته تا امکان استفاده از فضای آموزشی مناسب و ایمن برای دانش آموزان این منطقه فراهم شود.

مدیر عامل خیرین مدرسه ساز کاشان طراحی و ساخت المان شهیدان بار فروش توسط هنرمندان مجرب کاشانی در محل ورودی مدرسه جز برنامه‌هایی برشمرد که قرار است همزمان با شروع ساخت مدرسه انجام شود.

وی اظهار کرد:مادران شهدا مصداق عینی صبر و بصیرت در جامعه هستند و مدرسه بهترین مکان برای معرفی این بزرگواران و فرزندان آنان به عنوان الگو‌های فرهنگی است.

خانم کبری حسین زاده معروف به ام البنین کاشان و مادر چهار شهید به نام‌های محسن، جواد، اصغر و محمدرضا است و نذر کرده تمامی دارایی خود را صرف بنای مدرسه ۶ کلاسه با مشارکت دولت کند.

مدرسه شهدای بارفروش به امکاناتی نظیر نمازخانه، کتابخانه، مرکز بهداشت مجهز به یونیت دنداپزشکی وسالن ورزشی و اتاق مشاوره مجهز شده و در کم بر خوردار‌ترین منطقه کاشان که دارای تراکم و جمعیت دانش آموزی قابل توجهی است ساخته می‌شود.


انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار