باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

قانون جوانی جمعیت چیست؟ + متن قانون

قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به تازگی از سوی رئیس مجلس به دولت ابلاغ شد تا در آستانه اجرا قرار بگیرد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، دیروز جمعه بود که خبر آمد محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را در نامه‌ای به حجت‌الاسلام رئیسی به دولت سیزدهم ابلاغ کرده تا از حالا، این قانون ۷۳ ماده‌ای با ۸۱ تبصره منتظر ابلاغ دولت به دستگاه‌ها باشد و مجلس نظارت کند.

قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بر اساس اصل هشتاد و پنجم قانون اساسی، در یک کمیسیون مشترک بررسی شد و پس از موافقت مجلس با اجرای آزمایشی آن به مدت ۷ سال، در دهم آبان ۱۴۰۰ به تأیید شورای نگهبان رسید.

تشکیل ستاد ملی جمعیت با ۲۴ عضو

بر اساس ماده نخستین قانون ستاد ملی جمعیت به ریاست رئیس جمهور تشکیل می شود که در مجموع ۲۴ عضو دارد. علاوه بر رئیس جمهور، دبیر ستاد، وزرای کشور بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، علوم، تحقیقات و فناوری، ورزش و جوانان، راه و شهرسازی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اطلاعات، امور اقتصادی و دارایی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش و ارتباطات و فناوری اطلاعات بخشی از اعضا هستند.

رؤسای سازمان‌های صدا و سیما، برنامه و بودجه کشور، تبلیغات اسلامی و پزشکی قانونی کشور و همچنین، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری یا دستگاه مرتبط، مدیر حوزه‌های علمیه، دادستان کل کشور، رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی، دو نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان ناظر، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و رئیس سازمان بسیج مستضعفین هم در ستاد ملی جمعیت حضور خواهند داشت.

ستاد ملی جمعیت چه وظایفی دارد؟/ جایزه ملی جوانی جمعیت اهدا می شود

برای ستاد ملی جمعیت ۱۲ وظیفه تعیین شده که از جمله وظایف، تهیه یک برنامه عملکرد و ایجاد هماهنگی میان نهادهای مرتبط با موضوع جوانی جمعیت و خانواده و نظارت بر نقش آنهاست.

«تدوین شاخص‌های ارزیابی و سنجش اقدامات اثربخش و رشد ازدواج و فرزندآوری به تفکیک بخش‌های خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد و دستگاه اجرایی، شرکت‌ها و مؤسسات خصوصی مدیران و نخبگان، اهدای سالانه جایزه ملی جوانی جمعیت، پایش زمانی و مکانی مستمر تغییرات جمعیتی در سطوح ملی، استانی و شهرستانی با مشارکت مرکز آمار ایران و پایش جامعه وضعیت سقط جنین در کشور بر اساس جمع‌بندی گزارش دستگاه‌های ذیربط و پژوهش‌های مرتبط» بخش دیگر وظایف ستاد ملی جمعیت است.

در این قانون همه وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های زیرمجموعه دولت موظف شده‌اند تا دستورالعمل‌ها، برنامه‌ها و منشورهای مرتبط با خانواده، فرزندآوری و جمعیت را در چهارچوب مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی تهیه کنند و در زمان مقرر ارائه دهند.

نگاهی گذرا به برخی تسهیلات قانون جوانی جمعیت + متن قانون

اعطای زمین و واحد مسکونی به خانواده‌ها

وزارت راه و شهرسازی هم در سومین ماده مکلف شده تا امکان استفاده مجدد از امکانات دولتی مربوط به تأمین مسکن خانوار را برای خانواده‌ها پس از تولد فرزند سوم و بیشتر فراهم کند؛ در نتیجه این خانواده‌ها می‌توانند تنها برای بار دوم از کلیه امکانات دولتی بهره‌مند شوند.

ماده چهارم به تسهیلات مسکن خانواده‌ها پرداخته و بر اساس آن، دولت مکلف است یک قطعه زمین واحد مسکونی حداکثر به میزان از ۲۰۰ متر مربع را منطبق با ضوابط و حد نصاب طرح‌ها و ضوابط روستایی و شهری به صورت مشترک و برابر به پدر و مادر اعطا کند. البته، این موضوع برای ساکنان روستاها و شهرهای کمتر از ۵۰۰ هزار نفر  و پس از تولد فرزند سوم و بیشتر است و در همان محل، بر مبنای هزینه آماده‌سازی فقط برای یک بار انجام می‌شود. به علاوه، اعطای این تسهیلات به صورت فروش اقساطی با دو سال تنفس و هشت سال اقساط است و سند مالکیت پس از پرداخت آخرین قسط حداکثر تا یک ماه به مالکان داده خواهد شد.

مجلس در تبصره‌های این ماده، شرط اعطای تسهیلات برای شهرهای بالای ۵۰۰ هزار نفر را هم بیان کرده و ساکنان این شهرها، به اعلام ظرفیت از سوی دولت وابسته دانسته و توضیحاتی درباره آن داده است.

وزارت راه و شهرسازی مکلف شده تا ۳ ماه پس از لازم‌الاجراء شدن قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، آیین نامه خود را با همکاری وزارت جهاد کشاورزی تهیه کند و در هیئت وزیران تصویب شود.

در این قانون دستگاه‌های اجرایی موظف شدند تا به صورت مشروط برای تامین و ارتقاء کیفیت مسکن، تخفیف هایی برای خانواده های دارای فرزند اعمال کنند. برای نمونه خانواده های دارای ۳ فرزند زیر بیست سال، هزینه پایان کار و عوارض ساخت و ساز، کلیه هزینه های تخصیص شبکه و انشعابات و هزینه‌های خدمات نظام مهندسی را با ۵۰ درصد تخفیف پرداخت می‌کنند که دولت، تمام تخفیف های مربوط به پروانه ساختمانی را از محل منابع عمومی خود در بودجه‌های سالانه باید پیش‌بینی کند.

دانشجوهای متأهل چه تسهیلاتی دریافت می‌کنند؟

بخشی از قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، تسهیلاتی برای دانشجویان متأهل در نظر گرفته تا همه دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی دولتی برای احداث یا تکمیل، تأمین و تجهیز خوابگاه‌های متأهلان اقدام کنند. برای این بند از قانون، به دولت اجازه داده شده تا سالانه و بر اساس قانون بودجه، تا ۵ سال بیست هزار میلیارد ریال اوراق مالی-اسلامی منتشر کند.

البته دستگاه ها و نهادهایی مانند دانشگاه های غیردولتی، حوزه‌های علمیه و سازمان اوقاف و امور خیریه هم در این ماده برای تأمین خوابگاه متأهلان مأموریت هایی دارند.

صندوق‌های رفاه دانشجویی و مراکز مدیریت حوزه های علمیه با اجرایی شدن این قانون برای دانشجویان طلاب متأهل بدون مسکن با شرط ارائه اجاره نامه دارای شناسه رهگیری از مشاوران املاک، باید به صورت مشروط ودیعه مسکن(قرض الحسنه ضمن اجاره) پرداخت کنند.

نگاهی گذرا به برخی تسهیلات قانون جوانی جمعیت + متن قانون

از اعطای وام تا ورود فرزندان به بورس

نهمین ماده این قانون بانک مرکزی را مکلف کرده تا از طریق بانک‌ها و مؤسسات اعتباری، تسهیلات مسکن را که از آنها نام برده است، با هدف تشویق به فرزندآوری ارائه کند.

در ماده دهم، بانک مرکزی باید برای متولدان سال ۱۴۰۰ به بعد، از طریق همین بانک ها و موسسات اعتباری و از محل پس‌انداز و جاری قرض الحسنه نظام بانکی و حذف تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج متقاضیان بالای ۵۰ سال سن، تسهیلات قرض‌الحسنه تولد فرزند را پرداخت کند.

تسهیلات تولد فرزند نخست ۱۰ میلیون تومان، فرزند دوم ۲۰ میلیون تومان، فرزند سوم ۳۰ میلیون تومان، فرزند چهارم ۴۰ میلیون تومان و برای فرزند پنجم و بالاتر از ۵۰ میلیون تومان است که این تسهیلات بدون الزام به سپرده گذاری مشمولان با شش ماه دوره تنفس است.

دوره بازپرداخت تسهیلات یاد شده سه تا هفت سال و با اخذ یک ضامن معتبر و سفته تعیین می‌شود و متقاضیان حداکثر تا دو سال پس از تولد فرزندشان، می‌توانند درخواست دریافت وام را ثبت کنند. البته قانون یادآور شده که برای دوقلوها و چندقلوها به ازای هر فرزند یک وام می گیرد.

ماده یازدهم پای بورس را هم وسط کشیده و دولت را موظف کرده تا برای هر فرزند از ابتدای سال ۱۴۰۰، ده میلیون تومان تا سقف سالانه هزار میلیارد تومان برای خرید واحدهای صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس، به نام فرزند با یک سازوکار اختصاص دهد. همچنین هر سال به میزان نرخ تورم سالانه که مرکز آمار ایران اعلام می کند، به مبلغ بیان شده، اضافه خواهد شد.

مادران با تولد فرزند دوم صاحب خودرو می‌شوند

شرکت های خودروساز داخلی هم در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت موظف شدند که یک خودروی ایرانی به قیمت کارخانه تحویل دهند. این خودرو به انتخاب و به نام مادر است و پس از تولد فرزند دوم به بعد در هر نوبت ثبت نام برای یک بار تحویل داده می شود.

در هر نوبت ثبت‌نام ۵۰ درصد خودرو ها مشمول این ماده خواهند شد و اگر تعداد متقاضیان بیش از ۵۰ درصد باشد، مادرانی که تا دو سال قبل از آن خودرو دریافت نکرده باشند، اولویت پیدا می کنند.

از ۳ برابر شدن یارانه تا جذب نیروهای متأهل در دستگاه‌ها

سیزدهمین ماده، سازمان هدفمندی یارانه‌ها را مکلف کرده تا از محل درآمدهای ناشی از حذف یارانه سه دهک بالای درآمدی، یارانه فرزندان خانواده های دهک های اول تا چهارم دارای حداقل سه فرزند را که شاغل نباشند، به صورت مشروط و بر اساس قانون برنامه ششم توسعه تا ۳ برابر افزایش دهند.

دستگاه های نام برده شده در قانون برای به کارگیری، جذب و استخدام نیروی جدید به ازای تأهل و داشتن هر فرزند، باید یک تا حداکثر ۵ سال به سقف محدوده سنی اضافه کنند. از سوی دیگر، به ازای تأهل و هر فرزند، دو درصد و مجموعاً حداکثر تا ۱۰ درصد به امتیاز هر فرد اضافه خواهد شد.

تسهیلات مرخصی زایمان در قانون جوانی جمعیت

دستگاه های مذکور همچنین اجازه تعدیل یا اعلام عدم نیاز مستخدمین دارای حداقل فرزند مادران باردار و دارای فرزند شیرخوار را به جز در موارد نخواهند داشت.

ماده ۱۷ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت شرایط مرخصی زایمان را تشریح کرده است؛ مدت مرخصی زایمان با پرداخت تمام حقوق و فوق العاده های مرتبط به ۹ ماه افزایش می‌یابد و در صورت درخواست مادر، تا دو ماه از این مرخصی در ماه های پایانی بارداری قابل استفاده خواهد بود که این مرخصی، برای تولد دوقلوها و چند قلوها ۱۲ ماهه است.

این قانون در ماده‌های بعد خود به تسهیلات و مسائلی چون «غربالگری، افزایش ظرفیت پذیرش دستیار در رشته تخصصی ناباروری، ارائه درمانهای همزمان طب سنتی ایران به زوجین نابارور، شرایط اعطای مجوز مراکز فعال انتخاب همسر، شرایط تکریم مادران شاغل و باردار، تسهیلات خدمات حمل‌ونقل و هزینه استفاده از خدمات مراکز فرهنگی، ورزشی، تفریحی شهرداری‌ها، وظایف دستگاه‌ها برای تبلیغ فرزندآوری و...» پرداخته است.

متن کامل قانون جوانی جمعیت

ابراهیم اسدی بیدمشکی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کارمند بدبخت
۱۲:۳۶ ۲۰ آبان ۱۴۰۱
خوب چرا من مجردبا بیست و یکسال سابقه دادگستری رابازنشست نمیکنند برم ازدواج کنم بنفعتون بشه چطور از سال ۸۵ تا ۹۵ همکارای من سختی کار بهشون میدادین همه با بیست سال سابقه و ۲۵ روز حقوق بازنشست میشدند اما دیگه ۱۴۰۱ کارما سختی نداره پدرمون دراومده ولمون کنید بریم به زندگیمون برسیم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۲۴ ۱۸ شهريور ۱۴۰۱
بنده سه تا پسر دارم 18/12/6ساله آیا این جوانی جمعیت شامل بنده میشه،مستاجر هستم خانواده پنج نفری هستم هیچ خودروی هم ندارم
Iran (Islamic Republic of)
علی عسکرشعبانی
۲۲:۲۳ ۲۶ مرداد ۱۴۰۱
این دولت انگار اصلا داخل جامعه نبوده من 38 سال دارم 16 سال هست مشکل مجوز ساخت خانه دارم 16سال هست خانه ساختم بخاطر 500متر دوربودن از روستا جوانیم و دست رنجم برباد رفته بخاطر قوانین نابجا دولت همه مردم جای مثل من پنچر شدن همه یک جای بایک قانون گیر هستن
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۱:۴۳ ۲۱ تير ۱۴۰۱
مجردا چه گناهی کردن، بیکارن، نمی تونن ازدواج کنن، عگض اینکه شرایط استخدام براشون مهیا باشه و ازدواج کنن، امتیاز برا متاهل ها میدن؟ واقعا نوبره
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۱:۴۷ ۱۶ تير ۱۴۰۱
الطفا پیگیری کنید این امتیاز برای آزمون اخیر قوه لحاظ بشه
Iran (Islamic Republic of)
M
۲۰:۵۷ ۱۱ خرداد ۱۴۰۱
خواهشاپیگیری کنیین که این قانون درخصوص ازمون استخدامی قوه قضاییه اجرابشه
Iran (Islamic Republic of)
کارمند
۱۱:۳۱ ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
با سلام . وقتی قانونی تصویب میشه و هدف جوانی جمعیته چرا حداقل یک سال اونورتر شروعش نباشه . یعنی مادری که سال 99 فرزند دار شده به جوانی جمعیت هیچ کمکی نکرده که قانون شامل حالش نمیشه . لطفا رسیدگی کنید
Iran (Islamic Republic of)
سعید کرمی
۲۱:۴۱ ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
اخه با چه درامدی بچه دار بشیم،من خودم دوتا بچه دارم،یازده ساله دربیمه ایران مشغول بکارم،به صورت نیروی شرکتی،دولت طرح میده که شرکتها باید جم شن وجذب شرکت بیمه ایران بشیم،ولی همش حرف ،به من ۷،۲۰۰ حقوق دادن چکارش کنم ،کرایه خونه بدم یا پوشک بچه بگیرم،همین دوتا هم زیادن ،میدونستم به اینجا میرسم ازدواج نمیکردم ،
Iran (Islamic Republic of)
ایران
۲۱:۵۳ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
سلام اقایون خانمها بدبختی اینجات زنم کل اموالم از بابت مهریه برده خودشم طلاق گرفته حالا من تا پایان عمرم مانده سکه هاشو پرداخت کنم خودم هم یه دختر دارم که مادرش ولش کرد رفت حالا یه ادم عاقل تو این مسایل پیدا میشه من چه جور ازدواج کنم فرزند اوری کنم اونای که دم از هر کاری میزنن فکر هم برای ما بکنن تو ایران همش فکر خانومها هستن مرد بیخال هر سال زندان اخه این چه جور قانونی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۲ ۳۰ فروردين ۱۴۰۱
چرا نمیگیرد کدو م بانک اورگان مردم مراجعه کنند اگه دروغ نیست
Iran (Islamic Republic of)
شهرتم
۱۶:۵۱ ۲۸ فروردين ۱۴۰۱
سلام من فرزندچهارمم ۴۰/۱۰/۱۴۰۰دنیااومده هرارگانی میرم میگم این طرح شاملش میشه مسخره ام میکنن کجابایدبرم لطفا راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۵ ۱۴ فروردين ۱۴۰۱
مهریه بیکاری بی پولی عدم داشتن شغل مناسب گرانی و تورم عامل اصلی کاهش ازدواج و جمعیت است
Iran (Islamic Republic of)
مدیری
۰۰:۴۹ ۰۴ فروردين ۱۴۰۱
شماها ایه مشت دروغگو نیستید فقت به فکر پر کردن جیب خودتون هستیدو بس نه به فکر مردم منی که الان چهار فرزند دارم ۳۱ سال سن دارم شغل سابتی هم ندارم مستعجرم تو خرج خانوادم موندم به هر اورگان دولتی هم مراجعه کردم گوش نکردن شماها اگر به فکر مردم بودین این همه مشکل سر مدم نمی اوردین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۵ ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
پول نبست
Iran (Islamic Republic of)
۲۸۴۰۱۱۸۴۱۶
۱۰:۲۹ ۲۲ اسفند ۱۴۰۰
من الان پیمانکار دستمزدی هستم نمیتونم کار کنم چون خسته شدم این همه دروغ شنیدم و دروغگو شدم توفکر مهاجرت هستم
Iran (Islamic Republic of)
ر
۲۳:۰۳ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
تاریخ اعمال این قانون واقعا کم لطفی هست به خانواده هایی که سه فرزند و بیشتر دارند
حداقل تاریخ را به اول سال برگردانید
یعنی مسئولین دیر به این قانون رسیدگی کردن تاوانش را باید مردم بدن
چه دلیلی داره به خانواده هایی که سه فرزند و بیشتر دارند تعلق نگیره
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۴:۳۰ ۱۶ اسفند ۱۴۰۰
زمان اجرای قانون تو پیشنویس اولیه که تو مجلس بوده و رفته شورای نگهبان از سال ۹۹ بوده حالا میگیم امسال تصویب شده چرا از برج ۸ باید اعمال بشه کسایی که یه هفته یا دوماه زودتر بچه دار شدن مشکلی ندارن ،بیشتر برای توجیه و شوی سیاسی شده ،اگه راست میگن از همون اول سال اجرا میکردن
Iran (Islamic Republic of)
مهران
۲۲:۴۰ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
سلام به دوستان
من 40 سالمه و متاهل هستم و بیکار و فرزند دومم 1400/7/19 یعنی یک ماه قبل از تصویب این قانون به دنیا آمده و با بدبختی زندگی رو میگزرونم. باید این قانون اصلاح بشه وبه امیدی به زندگی بدهد.
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۴:۱۳ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
اوضاع معیشت مردم وبیکاری و....حل کنین جمعیت خود به خود زیاد میشه اینقدر زحمت کشین والا؟
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۰۳:۴۳ ۱۰ اسفند ۱۴۰۰
بی عدالتی تا این حد باید شامل همه میشد ونباید تاریخ برایش در نظر میگرفتن آقای ریسی قبل از این تاریخ انسان نیستند مردم.سر خودت سلامت با این طرحت وتنظیم کنندهایی طرحت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۵ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
مشکل گرانی و تورم باید حل شود
Iran (Islamic Republic of)
محمد رحمانی
۲۰:۰۶ ۲۲ بهمن ۱۴۰۰
سلام بچه چهارم من تا 1401میاد به سلامتی منم کارگر بی نام نشان چه کاری دولت برای ما می کن آن هم عملی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۳ ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
چرا افزایش سن استخدامی به ازای تاهل و داشتن فرزند در استخدام اخیر قوه قضاییه لحاظ نشده ؟
Iran (Islamic Republic of)
شبنم
۱۵:۵۳ ۱۲ بهمن ۱۴۰۰
سلام .میشه بفرمایید تو استخدام جدید اموزش و پرورش این قانون لحاظ میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۰:۴۰ ۲۶ دی ۱۴۰۰
آقا چرا پس اجرای طرح از سال ۱۴۰۰ شده ما چه گناهی کردیم که ۳۵ سالمونه و فرزند سوم ما ۱۳۹۹ بدنیا اومده باید به داد ما برسید بیاید به ما بدید که بقیه ببینند بگند که راست میگید از ۱۴۰۰میخاید اجراش کنید خوب معلومه دارید دروغ میگید و در آخر بگم که خدارو شکر مردم با این چیزها دور از جون آقایون و خانوادهها خر نمیشند و باز هم تشکر از همه مردم که این آقایون را یاری نمیکنند من هم که ۳تا فرزند دارم از دستم در رفت و الان هم ۳فرزند دارم خدا میدونه فرزند شیرین هست تو زندگی ولی داغونم کردند اعصاب برام نمونده دیگه و از دوستان و خانواده ها درخواست دارم حساب شده فرزند بیاورند وسلام تشکر از ایرانی های عزیز
Iran (Islamic Republic of)
شجاعی
۱۴:۳۸ ۲۴ دی ۱۴۰۰
یه بازنشستگی پیش از موعد هم تو این قانون هست ولی در کل اولین کسی که منکر این بخشنامه شده سازمان تامین اجتماعیه که کلا اظهار بی اطلاعی می کنه
Iran (Islamic Republic of)
علیپور
۱۶:۴۵ ۲۱ دی ۱۴۰۰
من معلم دو قلو دارم و الآن بعد ۹ ماه گفتن بیا سرکار . مرخصی ۱۲ ماهه دروغه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۰ ۲۱ دی ۱۴۰۰
تامین اجتماعی کاملا منکر این قانون شده
Iran (Islamic Republic of)
آبان
۱۴:۵۶ ۰۴ دی ۱۴۰۰
سلام لطفا یکی منو متوجه کنه آخرش به بچه دوم ماشین میدن یا نه؟ نوشته به بچه دوم ماشین تعلق میگیره ولی بعدش هم نوشته (به بعد)آلان تکلیف چیه میدن یا نمیدن
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۲۴ ۰۴ دی ۱۴۰۰
سلام من باشرکت های خودروساز ایرانی تماس گرقتم و گفتن همچین چیزی نیست
از چه زمانی اجرایی میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۹ ۰۳ دی ۱۴۰۰
آیا قانون شده که تمامی حقوق رو بدن یا تامین اجتماعی همون دوسوم رو میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۱ ۳۰ آذر ۱۴۰۰
اقتصاد بهونه س.
دور و بر ما کلی ادم هستن که دوتا دوتا خونه و ماشین دارن ولی حاضر نیستن دوتا بچه شونو بکنن سه تا. قبول کنیم حریص تر شدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۶ ۲۵ آذر ۱۴۰۰
بهتر نیست به جای حمایت بابت فرزند آوری قانونی تصویب کنن که بتونیم از فرزندانی که دارییم مراقبت کنیم و قانون بازنشستگی خانمها با سابقه ۲۰ سال رو تصویب کنند.
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۹:۳۲ ۰۶ دی ۱۴۰۰
خانم ها سربازی نرن - خانم ها مرخصی زایمان داشته باشن - خانم ها دوره شیردهی داشته باشن - خانم ها با استفاده از شعار برابری بازار اشتغالشون هم تو ادارات دولتی و هم تو بخش خصوصی ده برابر آقایون باشه - خانم ها زودتر بازنشست شن - بسه دیگه این همه اجحاف در حق مردان جامعه
Iran (Islamic Republic of)
مجیا
۲۰:۲۹ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
اگه حرفاتون درسته از کی اجرا میشه تاریخشو بگین .چون به بهداشت زنگ زدم گفتم از کی قانون جوانی جمعیت اجرا میشه بهم گفتن دروغه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۹ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
]چراقانون ها رو طوری مصوب می کنید که بوی کذب و دور زدن میده . مصوبات شامل حال مادران شاغل قبل از 1400 نمیشه ؟ یعنی مادر کارمندی که قبل از این 3 تا بچه آورده شکر خورده این کار رو کرده ؟؟؟ یعنی این همه مصوبات برای متولدین ۱۴۰۰ به بعد هست پس مادری که سه فرزند تو خونه داره به خاطر شرایط سخت اقتصادی مجبور به کاره هیچ چیز از این مصوبات شامل حالش نمیشه ؟ پس واقعا در حال گول زدن مردم هستید نه رفع مشکلات مردم . به جرات میگم که خرتون از پل بگذره مثل احمدی نژاد حساب بانکی نوزادن را کنسل کرد میزنید زیر همه چیز .
دلمون خوش بود با ۲۰ سال سابقه و سه فرزند و ارفاقی سنوات می تونیم بازنشستگی حداقلی رو داشته باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۹ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
وقتی همه چیز داره مکانیزه میشه دستگاه ها اتومات میشه هر دستگاه یا خط تولید جا ۲۰نفر یا بیشتر کار میکنه با هزینه کمتر کیفیت بیشتر تولید بیشتر مگه کارخانه دار مغزشو خر گاز گرفته نیرو اضافه استخدام کنه.جمعیت زیاد برا اقلیمی ک دچار کمبود منابع اب و ... هست معزله.اضافه جمعیت میشه دهه ۶۰ سوخته که ۷۰درصد شون بیکارن یا بی تخصص.
United States of America
ناشناس
۰۳:۱۸ ۲۶ آبان ۱۴۰۰
- اگر یک شبه حقوق ماهانه 50 میلیون تومن شد و قیمتها برگشت به 20 سال قبل و یک منزل 200 متری رایگان بهم دادن شاید به ازدواج کردن و بچه آوری فکر کنم.
- اختلاف سنی زیاد با فرزند اون هم در این زمانه اصلا توجیه پذیر نیست چون درک کردن فرزندان ناممکن میشه و بروز هزاران مشکل در آینده.
- ساعتی همه چیز گرون میشه و هیچ وقت دیگه ارزون نمیشه.
- زندگی من رو نابود کردید، نه اهل رابطه نامشروع بودم نه حرام خوری و نتونستم از راه حلال لذتی ببرم از زندگیم.
- یک ریال برای خودم خرج نکردم تا اینکه کل دارایی من در زندگیم 100 میلیون تومن شد که 40 میلیون تومنش به نحوه های مختلف در بورس پودر شد.
- با صد میلیون تومن چه کار میشد کرد اصلا ؟؟؟
- الان هم بی هدف و بی امید روزها رو میشمارم تا به شکل طبیعی و بدون خودکشی بمیرم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۱ ۲۵ آبان ۱۴۰۰
اول اینکه هزینه یه بچه تا بخواد به دنیا بیاد بیشتر از ۵۰میلیون میشه دوم به خاطر یه وام ۲۰میلیونی که آیا بدن یا ندن یا ضامن گیر نیاد خودمونو بدبخت بکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۲ ۲۴ آبان ۱۴۰۰
داداش من مگه دلیل پیری جمعیت نبود قانونه ؟ شما وضع معیشت مردومو درست کن اشتغال جوونا رو درست جمعیت خودش میاد دیگه ب این مسخره بازیا نیازی نیست ک . وسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۴ ۲۴ آبان ۱۴۰۰
شما هیچ کاری نکنید مملکت خودش اداره میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۸ ۲۳ آبان ۱۴۰۰
شما شغل ما رو فراهم کنید
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۵:۳۶ ۲۳ آبان ۱۴۰۰
برای همین هم جمعیت برق و گاز و شغل و ورفاه و ... کافی وجود نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۲۳ آبان ۱۴۰۰
از این وعده ها زیاد دادند. با کدام بودجه ؟ با دلار 29 هزاری و تورم عجیب و غریب با کدام امید ازدواج؟ کار نیست اگر هم هست پول کم میدهند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۳ ۲۳ آبان ۱۴۰۰
مسئولین لطفا جوک نگین اگر جمعیت ایران از 90میلیون نفر بیشتر بشه که کمر مملکت میشکنه شما اصلا به فکر کشور نیستید بخدا فقط سرباز و نوکر میخواید
United States of America
ناشناس
۲۳:۴۳ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
ما برای ازدواج هیچ چیزی نمیخوایم جز داشتن شغل و ثبات شغلی و مسکن ارزان و ماشین و ارزان . بقیه اینا همش داستانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۶ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
دروغ دروغ دروغ
اینها قیمت یه مرغ کنترل نکردن
حالا با بودجه حالی دولت
از کجا می خواهد بیارد و به مردم بدهد؟
الان خرج یه بچه به اندازه یه ماشین نباشه کمتر نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۴ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
محاکمه ستاد شبه علمی کرونا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۴ ۲۴ آبان ۱۴۰۰
این کیه هی میاد نی نویسه ((محاکمه ستاد شبه علمی کرونا))
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۵ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
جوان نمیر بهار میاد پول با ازدواج میاد
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۹:۵۶ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
پس تامین اجتماعی چی که حقوق زنان باردار رو تو ایام مرخصی زایمان نزدیک به نصفش رو میدهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۱ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
خدا کنه نشه مثل بورس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۵ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
دم همه مجردا گرم......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۰ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
مخلصیم نسل طلایی دهه شصت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۷ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
کدام حرف این مسولین درست بوده که این درست باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۴ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
نمدونم این مسولا چرا همشون عشق طرح هستن
آخه پرفسور ها الان از بچه دبستانی بپرسی راه حل چیه میگه بهتون
منگلا وضع اقتصادی ردیف بشه
کار و درآمد ردیف بشه همش درست میشه
طرح چیه بودجه چیه جلسه چیه قانون چیه
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۶:۲۴ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
تأهل برابر با استخدام شدن این دیگه نوبره خدا ازتون نگذره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۸ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
خیلی ما که متاهل و بچه داریم فرستادن سر کار، همش مجرد یعنی از هیچی شانس نیاوردم و پیر شدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
تا زمانی که قانونگذران دست از حمایت دختران و زنان برندارند هیچ دختری زیر بار مسئولیتهای زندگی نخواهد رفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۰ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
دمت گرم افرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۴ ۲۳ آبان ۱۴۰۰
مثلا قانونگداران چ گلی ب سرخانمها زدن؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۳ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
گوشمون پر است از این حرفها.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۰ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
زمونه نشون داده دولت همش وعدهای سرخرمن میده بچه اوری ب چ قیمتی ب قیمت معتادی وافسردگی وخودکشیشون وبیکاریشون وفقرشون توی جامعه ما ادمها افریده نشدیم ک درگیر وقربانی اختلاس مسولین بشیم حقمونه ازخدمات کار مسکن ونبود گرانی رو داشته باشیم متاسفانه مسولین کشورما خوابند یا هم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۳ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
این همه جوان مجرد بیکارهست اگه میخواین فرزند اوری بشه کار ایجاد کنیدوگرنه حرف زدن هیچی روپیش نمیبره بخدا این قوانینی هم ک گذاشتید بدردبخورنیستند !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۱ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
ما شا الله همه قبل از خواندن و تحقیق کردن نظر میدن دیگه به همه چی برچسب نفرت و بیزاری نزنین زود قضاوت نکنین کسی کاری انجام بده میگن چرا انجام نده بازم میگن چرا دیگه دارن سعی و تلاششون را میکنن لطفا اینقدر فاز منفی ندید لطفا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۱ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
اگر مشکلات فعلی و جمعیت حال کشور را حل کنیدمردم خود واقف هستند که چگونه رفتار کنند کسی که یک عمر از بهترین سالهای عمرش را با وعده وعید طی کرده حد اقل تو این موارد که مجبور نیست کلاه سرش نمیره مگه اینکه قانونی برای زندانی کردن فقیران در صورت نداشتن فرزند وضع بشه اون هم شاید شاید احتمال یک درهزار جواب بده
Iran (Islamic Republic of)
hadi
۱۵:۳۷ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
فرزند کمتر = زندگی بهتر یه مدت شعار صدا و سیما بود!!!
جمعیت بیشتر رفاه میخواد آسایش میخواد ... شما ها عرضه اداره کشور رو ندارید شما مفسدید پایان عمرتون نزدیکه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۴ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
انشاء ا... تعالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۹ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
جمعیت رو جوان کنین که چی؟کدوم کار؟کدوم درامد؟کدوم زندگی؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۴ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
دولت و حکومت موظف به دادن امتیاز برای بی فکری یا شهوت مردم نیست.مهمترین وظیفه دولت باید بالابردن کیفیت فرزنداوری در بین خانواده های مرفه علمی و مالیه.ما ۱۵۰ میلیون گرسنه و فقیر احتیاج نداریم ۳۰ میلیون مرفه.باسواد.سیر و خوشحال بهتر از اون جمعیت گرسنه اس
United States of America
ناشناس
۱۴:۳۷ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
یه نفر مجردم تو خرج و مخارج خودم موندم بیکارم و درامدی ندارم پولمو تو بورس قشنگ خوردن رفت میخواستم باهاش یه خونه بخرم یه کاسبی هم راه بندازم بعد ازدواج کنم تمام برنامه هام تو این دو سال دود شد رفت حالا شما هی بگین جوانان ازدواج کنید . شاعر میگه :جوانان گر ندارند مال دنیا بمیرن بهتر است تا زنده باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۵ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
آقازاده ها که وضعشان خوب است فرزندان زیاد تولید کنند تا هم ژنشان منتقل شود و هم مردم عادی کمی به رفاه برسند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
اشتغال ، اشتغال ،اشتغال پایدار و رفع معضل بیکاری و بی پولی جوانان تنها راه رفع مشکل پیری جمعیت است،جوان سی و چند ساله که یک ریال درآمد ندارد و پول توجیبی اش محض رضای خدا توسط اطرافیان تامین میشود چطور و با چه عقل و منطقی ازدواج و فرزندآوری کند.
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۴:۲۷ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
قانون جوانی یعنی جوانی نکردن و یعنی مثل تراکتور کارکردن یعنی بیکاری کشیدن یعنی هیچ اداره و اورگانی استخدامت نکردن و آخرشم هیچی که هیچی جوانیتون هم می سوزه می رود پی کارش و مردرندهای شامورتی بازان فراعنه مافیای قدرت و ثروت شیطان صفتان به ریش جوانان نسل سوخته می خندند . و خلاص . افتاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۶ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
از نظرات معلومه دید مردم نسبت به این قانون . کاش نمایندگان هم این نظرات را مد نظر داشتند بجای گرفتن این حقوقهایی که انها را از صف قشر کارگر با اون حقوق ناچیز دور میکند و بجای نوشتن اینهمه قانون بفکر اصلاح قانون الزام ساخت مسکن توسط دولت بودند اصلاح میزان وام که شصت درصد اون طرح را شامل میشود با اقساط سنگین و علاوه بر ان تقریبا به همان میزان وام الزام متقاض بر اینکه که باید اورده داشته باشد و یا اصلاح روش سود گرفتن بانک که مصداق ربا میباشد میبودند . مردم وقتی سر پناه داشته باشند نیاز به اینجور طرح و قانونهایی ندارند . طرح ملی ساخت مسکن را کامل وام و بدون سود و بلند مدت طرح میکردند بدون فرافکنی کردن و دهک بندی کردن قشر مستاجر . تماما هم اجرا شدن به این صورت ساخت و ساز مسکن به نفع صنعت و تولید کشور بود
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۴:۰۸ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
ملت قدرت خریدندارنددرعین حال کمبودمهارت درتولیدواشتغال زایی هست لطف نمایندمسئولان کالای توقیفی قاچاق رابه اقشارمستضعف بعنوان جهیزیه بدهندچون این افرادتوان خریدماشین لباسشویی تولیدداخل وحتی قاچاق راندارن.تاجهیزیه تکمیل نشودنمیتوانندبرن زیریک سقف.
France
حسن
۱۴:۰۴ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
بد بخت دانشجویان است نه دانشجوهای
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
همین الان دولت با کسری بودجه وحشتناک روبرویه به قول معروف از پس هزینه خودش بر نمیاد واز واجبات خودش عاجزه چه برسه به مستحبات وفرعیات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
تو این شرایط سخت با این کاراتون اعصاب مردمو بیشتر خورد میشه بابا با اعساب مردم بازی نکنید توروخدا همه خستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۶ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
منظورش «اعصاب» بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۸ ۲۴ آبان ۱۴۰۰
خخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
دست کاری توی کار خدا نکنید.
شما فقط دست دزد و قاچاقچی و مفسد اقتصادی رو قطع کنید و به تولید و تولید کننده و کارآفرین و مدرسه و دانشگاه اهمیت فراون بدهید، همه چیز خودش درست می شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۲ ۲۳ آبان ۱۴۰۰
بله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
شما وضعبت اقتصادی مردم رو خوب کنید، همه اینها خودش به دنبال هم می آید. وضع قانون لازم نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
آخرش کاشف به عمل میاد بودجه ای که برای اجرایی شدن این طرح در نظر گرفته شده بود، توسط برخی دوستان هاپولی شده و کل طرح هم مثل بقیه پروژه‌های موفق (!) دولت‌های پیشین به تاریخ می‌پیونده. ببینید کی گفتم...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
احسنت همه این طرحها به نفع یک عده و دارای آب ونون برای یه عده دیگر است الان بعضی از این خانه سلامت شهرها مثل خانه سلامت ۴ راه خیام کرمانشاه چند نفر اون تو صبح تا ظهر استراحت میکنند و سر ماه حقوق میگیرند به هیچ کس هم پاسخگو نیستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
تا امنیت شغلی و اجتماعی و بحرانهای سیاسی از یکطرف و تورم کمرشکن و غول مسکن از طرفی دیگر تا حدودی حل نشود : صحبت از ازدواج و افزایش فرزندآوری کاری بیهوده هست. ودر ضمن با شعار دادن توخالی فقط جوانان دل زده تر میشوند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
والا منم 32 سالمه. 4 بارم ازدواج کردم و از همون اولم به خانم هام گفتم بچه نمیخام و جلوگیری میکردیم. وقتی یکیشون باردار شد اینقدری استرس و اعصاب خوردی داشتم که حد نداشت، خدا بهم رحم کرد و جنین سقط شد. الانم از اخرین همسرم جدا شدم و مجردم. تازه دارم با مجردیم عشق و حال میکنم البته اگه این دولت و مجلسی ها بذارن !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۰ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
از ۱۲ سالگی شروع به ازدواج کردی.چه خبره اخه مگه پاکستان و بنگلادشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۳ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
داداش ماشالا اا ت باشه ...۴ تا ...انشالااا کی قصد ۵می رو داری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۴ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
شما اسرائیلی نیستی ؟؟ زبان فارسی یاد گرفتی ؟؟ شایدم منافقی ! اومدی فتنه به پا کنی !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
شمااول به افرادیکه فرزنددارند بیخانمان وبیکار هستند مسکن وکاربدهید بعدبه فکرافرادیکه هیچ فرزندی ندارند باشید شما نمی توانیدقیمت تخم مرغ ومرغ را درست کنیدسایرکالاها را فاکتورمی گیریم چطور می توانید جمعیت را جوان کنیددرحالیکه جوانان را پیرکردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۲ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
به وعده شما بی مسئولین اعتماد کردن حماقت محض است و جز پشیمانی سودی ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۹ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
بعد از فریب دادن و دزدی بورس ، من هر چی مسئولان بگن دقیقا برعکس عمل میکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
کدوم قانون مجلس تا حالا اجرا شده که این قانون جوانی جمعیت بخواد اجرا بشه ؟؟ دلشون خوشه هاا !!!
تازه اگرم اجرا بشه دردی از کسی دعوا نمیشه. چون توی این اوضاع مملکت بچه انقدری خرج داره که با اینا اصلا جبران نمیشه.
ماشین و خونه رو هم اگه با قیمت نصف کارخانه هم بدن، باز از بس گرونه که کسی نمیتونه بخره.
دانشجوهام ترجیح میدن دختربازی کنن تا ازدواج دانشجویی. چون حتی وام ازدواجشون رو هم نمیتونن بگیرن. دانشجوی بیکار (بدون مهلت تنفس بازپرداخت) چطوری قسط وام رو بده ؟؟
خلاصه این قانون هم مثل بقیه قوانین، توی این گرونی فقط کاغذ رو حروم میکنه و بعدش آرشیو مجلس میشه !!!!
Iran (Islamic Republic of)
ahmad
۱۲:۵۳ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
باسلام.
دوستان مجلسی اگه لطف کنن و یک سری به این کامنت های مردم که اینجا گذاشتن بزنن راحت میفهمند درد مردم چیست و مشکل جوانی جمعیت کجاست؟دنبال راه حل هم نرن همش تو کامنت ها به وضوح مشخصه
خیلی خیلی باعت تاسف هست که حتی یه کامنت مثبت نبود
معلومه که شرایط مردم به چه صورت هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۹ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
بنام خدا ...عزیزان شما بگید و حرف بزنید ما هم نگاه میکنیم و عمل نمیکنیم مگه مرض داریم با حرف شما مسئولین بی کفایت برای خودمان دردسر درست کنیم ..شما بی مسئول بدانید با قانونهای مزخرف و عامل گرانی خانه بیکاری تورم بی در وپیکر باعث شدید سنت پیغمبر خدا ترد بشه و به گناه بیفتن شمای که از خدا ترس ندارید از ما مجردها میخواید بترسید خیلی براتون سخت بشه فردا یک لایحه سه فوریتی میده و با شناسنامه دار کردن عزیزان افغان موقتا مشکل رو حل میکنید تا کسی صندلی مدیریتتان را قصب نکنه چون میدونید این صندلیها ارث پدرتان هست و فقط شما و فرزندانتان حق نشستن روی ان را دارید و حق ازدواج زندگی راحت در کنار خانواده ماها برده شما هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۹ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
احسنت حرف دل ما رو زدی، خدا پدرت رو بیامرزه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
مشکل اصلی شهرداریه که مانع بزرگ برای جوانانی که میخواهند خانه اولی بسازند و به اندازه پول زمین باید پول برای اجازه ساخت بگیرند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
بیایید در چند جمله تصویب این قانون ویرانگر رو آسیب شناسی کنیم
در ایران پزشکی رانتی است و درآمدهای هنگفت برای این تافته های جدا بافته وجود دارد، در نتیجه بهترین استعدادها با هر علاقه و سلیقه ای هر طور شده وارد این رشته می شوند. در نتیجه سایر رشته از جمله رشته های انسانی که بیشتر نمایندگان مجلس و مشاوران اجتماعی آنها از این گروه هستند از میزان نخبگی به مراتب کمتری برخوردارند و لذا چنین قوانینی نتیجه کار آنهاست. از طرف دیگر بیشتر پزشکان از جمله زنان و زایمان که منافع و درآمدشان به مردم و زاد ولد آنها گره خورده و در همه جا هم نفوذ دارند در طرح، تصویب و اجرای ان نقش مهمی ایفا کرده و می کنند. حال مردم بایستی آگاه باشند که صرفنظر از مشکلات اقتصادی، افزایش جمعیت یعنی هوای آلوده تر و افزابش بیشتر ترافیک شهرها و گرفتاری های بیشتر در کنار نابسامانیهای کنونی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
نظام دلش برای پیرشدن کشور وجوانان مجرد ونداشتن فرزند نسوخته است نظام برای اینده میترسد که همه مردم پیرشدن وجوانی ندارند تا ازاینها محافظت کنند اینها ازترس جونشان ودرامان بودن جانشان حم وفم فرزند اوری دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
ممنون از گزارش.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
مشکل جامعه شاید با تغییر فرهنگ حل بشود و مرد بتواند بدون هیچ مشکلی در حد توانش چندین زن به اندازه تعیین شده شرع بگیرد و زن های قبلی معترض نباشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
بی فایدست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
من درشرف طلاقم خیلی خوشحالم ک میخوام طلاق بگیرم ازهمون اولش هم ازدواج چیزچرتی بودخدا روشکرمیکنم بچه هم ندارم تصمیم گرفتم تا اخر عمر دیگه ازدواج نکنم چ موقت چ ازدواج دایم میرم خوشگذرونیهامو میکنم بعدم ی کار برا خودم دست وپا میکنم زندگی همش ازدواج نیست!!!!
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۲:۴۹ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
اینکه شما ازدواج موفق نداشتین دلیل بر این نمیشه که بگیم ازدواج اشتباهه.
من خودم 35 سالمه و مجردم و البته قصد ازدواج هم ندارم ولی هیچ وقت نمیگم ازدواج اشتباهه .
اینکه با یه نفر دیگه تو زندگی شریک بشی ، با هم زندگی رو بسازی ، تو شادی، خوبی و بدی کنار هم باشین این اصل زندگیه.
زندگی بالا و پایین ، خوب و بد ، سختی و آرامش و خیلی چیزهای دیگه داره ولی قرار نیست بخاطر طرف مقابل کلا ناامید باشی.
من نمیگم ازدواج کن یا نکن ، من میگم ازدواج بد شما دلیل بر این نمیشه بگیم همه ازدواج ها اشتباه هستن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۶ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
دمت گرم ..خانوم یا اقا ی محترم خودتو نجات بده...مکه چن بار ب دنیا میای ک بخوای دفه بعدش جبران کنی...خودتو خلاص کن بقیه عمرتو خوش باش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۹ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
بعد وقتی مردی، کی میخواد بیاد بالای سرت ی فاتحه بخوونه ؟؟؟

حیف که من بخاطر مریضیم نمیتونم ازدواج کنم ولی اگه میتونستم حتما ازدواج میکردم، حداقل یکی باشه برام فاتحه بخوونه ! کاشکی خدا من رو شفا میداد میتونستم ازدواج کنم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۵ ۲۳ آبان ۱۴۰۰
حتما فکر اونجاشم کرده ک نمیخوادازدواج کنع!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۶ ۲۳ آبان ۱۴۰۰
ماهمینجوری هم مرده ایم تواین مملکت ک ن کارهست ن زندگی فقط عمرمون داره تلف میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۲ ۲۳ آبان ۱۴۰۰
من خیلیها رومیشناسم ک مردن بچه هم دارند سرشون فاتحه نمیفرستن چرا چرت میگید بچع اینجوری ب چ درد میخوره
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۱:۱۷ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
زندگی زهر شده، یه خونه و ماشین نمیشه تهیه کرد، بعد آقایون دستور میدن جمعیت جوان بشه اونم با وعده های تو خالی که از همین الان مشخصه قرار نیست عملی بشه.
وعده زمین ، خونه ، ماشین که به احتمال 99 درصد باید هزینه اونها رو هم طرف پرداخت کنه که مشخصه با این وضع اقتصادی قابل انجام نیست.
بهتر نیست اول مشکل اقتصادی مردم رو حل کنید بعد به فکر ازدواج و در آخر به فکر جوانی جمعیت باشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۴ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
یه بچه روبخوای تا هفت سالگی بزرگش کنی حداقل سیصد میلیون کم کمش خرج داره اونوقت اینها فقط ده تا پنجاه میلیون میدن زمین روهم اول بدید بعد چون قبلا توی دولت احمدی نزادهم گفتن ی میلیون میدن ب کسایی ک صاحب اولادمیشن ولی ما ک ندیدیم پولی بدن ولله!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
بزک نمیر بهار میاد کمبزه و خیار میاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۳ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
راس میگه تولید مثل کنین خرجشم مجلس میده....حالتون اصلا خوب نیستا پوشک بچه بسته ۱۰۰هزار تومن
Iran (Islamic Republic of)
احمد فرهنگ نیا
۱۰:۳۸ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
قانون جوانی جمعیت یعنی دستور می دهیم جمعیت جوان شود! البته آن هم بدون لحاظ عدالت! بدانید نیرویی وجود دارد که به ناخودآگاه جامعه دستور می دهد مجرد وجود داشته باشد و معتاد وجود داشته باشد و.... تحمل این شرایط سخت برای رسیدن به همین آرزوی عدالت است
Iran (Islamic Republic of)
ممد
۱۰:۳۱ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
با اینا هم دیگه کسی علاقه ب فرزند آوری نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
قانون جوانی جمعیت: فرزند بیشتر =بیکاری بیشتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
در زمانه ای که اکثر دختران چند دفعه با افراد مختلف شمال رفتن. زن گرفتن نه عقلانی نه توجیحی داره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۱ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
پسرام حتما آفتاب مهتاب ندیده ان!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۱ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
چه ضمانتی هست؟؟؟
طرف بچه بیاره بعد مثل دوره احمدی نژاد هاپولی بشه بره .

کلا تو شعار نافتون رو بریدن شما مملکت و به فنا دادین . نه گذشته ای نه حالی نه اینده ای.

فقط ثروت اندوزی خودتون و خانوادتون . همین .
Iran (Islamic Republic of)
محمد ت
۱۰:۲۰ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
با این طرح ها به همین خیال باشید عمرا دیگر کسی به دامتان بیافتند بورس پارسال هنوز یادمان نرفته
Iran (Islamic Republic of)
من
۰۹:۵۰ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
همش حرف مفته و زهی خیال باطل ...با این گرونی و وضعیت مرد میخوام فرزند بیاره...
۱۲
آخرین اخبار