نخستین کتابخانه عمومی شهر تازه تاسیس گوگ تپه مهاباد تحت عنوان کتابخانه "روناک موکریان" با حمایت انجمن حامی کتابخانه افتتاح شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، شهردار سابق شهر گوگ تپه در حاشیه افتتاح کتابخانه عمومی اظهار داشت: کتابخانه عمومی "روناک موکریان" با هزینه بیش از چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در زمینی به مساحت ۳۰۰ مترمربع و با حمایت انجمن حامی به بهره برداری رسید.

احمد پورمحمودی اقدم با بیان این که این کتابخانه با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی احداث شده است، ادامه داد: فاز نخست ساختمان این کتابخانه شامل طبقه همکف دارای کتابخانه، سالن مطالعه، نمازخانه، اتاق مدیریت و سرویس‌های بهداشتی بوده که به اتمام رسیده و فاز دوم نیز طی سال آینده احداث خواهد شد.

وی اضافه کرد: از مجموع هزینه احداث ساختمان کتابخانه یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال توسط انجمن حامی، یک میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال توسط شهرداری و یک میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال هم توسط خیران تامین شده است.

پورمحمودی اقدم بیان کرد: توجه به بخش فرهنگی این شهر بر مسایل عمرانی شهرداری اولویت داشته و امیدواریم با بهبود وضعیت شهرداری و اهدای بیشتر اعتبارات عمرانی در سایر موارد هم زمینه توسعه این شهر تازه تاسیس فراهم شود.

فرماندار ویژه مهاباد هم در این مراسم ضمن قدردانی از بانیان احداث این کتابخانه افزود: توسعه بخش فرهنگی و توجه به احداث زیرساخت‌های آن به عنوان یکی از شاخص‌های توسعه پایدار مورد حمایت دولت و بخش خصوصی قرار گرفته است.

عارف خدرلو از خیران به عنوان ایثارگران راه توسعه و آبادنی در هر جامعه یاد کرد و گفت: شهرستان مهاباد با وجود انسان‌های فرهیخته از ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه فرهنگی برخورد است.

وی بیان کرد: مهاباد به پاس داشتن شخصیت‌های فاخری همچون استاد "هیمن"، استاد "هژار" و "محمد قاضی" از سایر شهر‌های اطراف متمایز بوده است.

وی داشتن نیروی انسانی توانمند را از دیگر ظرفیت‌های مهم این شهرستان دانست و تاکید کرد: استفاده صحیح از این پتانسیل‌های عالی در بخش گردشگری، کشاورزی و صنعت می‌توان مهاباد را به یک شهر نمونه در توسعه پایدار کشور معرفی کند.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.