در پی بحران مهاجران در مرز بلاروس، دمشق پرواز‌های شرکت هواپیمایی «اجنحة الشام» سوریه به مقصد مینسک را متوقف کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، در حالی که هزاران مهاجر به خصوص مهاجران سوریه‌ای در مرز میان بلاروس و لهستان گرفتار شده اند، دمشق از توقف پرواز‌های شرکت هواپیمایی «اجنحة الشام» به مقصد مینسک، پایتخت بلاروس خبر داد.
این خبر چند ساعت پس از آن منتشر شد که پلیس لهستان از مرگ یک مهاجر سوریه‌ای در مرز میان بلاروس و لهستان خبر داد.

شرکت هواپیمایی «اجنحة الشام» در بیانیه‌ای اعلام کرد: به علت اوضاع سختی که در مرز میان بلاروس و لهستان و جود دارد و همچنین به علت اینکه اکثر مسافران پرواز‌های ما به مقصد مینسک شهروندان سوری هستند، ما تصمیم گرفتیم از روز شنبه پروازهایمان به مقصد پایتخت بلاروس را متوقف کنیم.

این شرکت هواپیمایی افزود: نمی‌توان میان افرادی که قصد مهاجرت دارند و دیگر مسافرانی که صرفا قصد سفر دارند، تمایز قائل شد.

پس از نپذیرفتن شهروندان عراقی ازسوی هواپیمایی بلاروس، وزارت خارجه عراق جمعه گذشته نیز از تعلیق تمامی پرواز‌ها به بلاروس و لغو مجوز کار کنسول افتخاری بلاروس در بغداد خبر داد.

این در حالی است که اوایل روز جمعه شرکت هواپیمایی بلاروسی «بلاویا ایرلاینز» با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که اتباع کشور‌های عراق، سوریه و یمن در پرواز‌های ترکیه به بلاروس پذیرش نخواهند شد.

ترکیش ایرلاینز هم پنجشنبه گذشته اعلام کرد که دیگر اتباع عراق، سوریه و یمن را به استثنای دارندگان گذرنامه دیپلماتیک یا دارندگان اقامت دائم بلاروس به مینسک نمی‌پذیرد.

اتحادیه اروپا، بلاروس را متهم می‌کند که هزاران پناهجو را به عبور از مرز‌های این کشور برای ورود به کشور‌های اروپایی تشویق می‌کند و ممکن است تحریم‌های جدیدی را علیه مینسک و شرکت‌های هواپیمایی که مهاجران را حمل می‌کنند، اعمال کند.

طی ماه‌های اخیر، هزاران مهاجر که اکثرشان از منطقه خاورمیانه هستند تلاش کردند تا با عبور از بلاروس وارد لیتوانی، لهستان یا لتونی بشوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار