عضو ارشد شورای عالی سیاسی یمن وابسته به انصارالله در واکنش به تروریستی خواندن حماس از سوی انگلیس، گفت: مواضع انگلستان در مقابل حماس چندان عجیب نیست، زیرا این کشور خود رژیم اشغالگر را تأسیس کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان محمد علی الحوثی، عضو ارشد شورای عالی سیاسی یمن وابسته به انصارالله در اظهاراتی نسبت به اقدام اخیر انگلیس و تروریستی خواندن حماس و ممنوع‌الفعالیت کردن گروه مقاومت فلسطین واکنش نشان داد و این امر را محکوم کرد.

وی در این راستا اظهار کرد: مواضع انگلستان چندان موضوع عجیبی نیست، زیرا این کشور خود رژیم اشغالگر را تأسیس کرده است.

محمد علی الحوثی ادامه داد: این تصمیم همزمان با سالگرد بیانیه جنایتکارانه بالفور اتخاذ شده است که طبق آن انگلیس در تروریست خواندن قربانی و حمایت از رژیم جنایتکار تأکید دارد.

ساعاتی پیش، وزارت کشور انگلیس جنبش حماس را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داده است.

براین اساس، وزیر کشور انگلیس اعلام کرد: لندن جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) را گروهی تروریستی اعلام کرد.

وی گفت: « جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در لیست گروه های تروریستی قرار گرفت و هر فردی که حمایت خود را از این جنبش بیان و یا از آن جانبداری کند قانون را نقض کرده و با او برخورد خواهد شد.»

پتل افزود: «امیدوار هستیم پارلمان انگلیس هم با این اقدام دولت همراهی کند. تعلق داشتن به گروه، ابراز همراهی با آن، کمک به ترتیب جلسات یا نمایش پرچم های آنان در ملا عام مجازات 10 سال زندان را در پیش خواهد داشت.»

وزیر کشور انگلیس مدعی شد: «این یک گام حیاتی برای حفاظت از جامعه یهودی است. گروه حماس اساسا ناخوشایند و ضد انسانی است. مردم یهودی به طور معمول احساس ناامنی می‌کنند تا جایی که در خانه‌های خود و به صورت مجازی عبادت می‌کنند.»

وی ادعا کرد: «حماس توانایی انجام اقدامات تروریستی قابل توجهی از جمله دسترسی به سلاح‌های گسترده و پیچیده و همچنین امکانات آموزش گروه ها و افراد تروریستی را دارد.»

نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز در واکنش به این اقدام انگلستان، مدعی شد: حماس یک گروه تروریستی محسوب می‌شود و این اقدام ضروری بود.

پیشتر نیز نام گروه مقاومت اسلامی حماس، از سوی آمریکا، اتحادیه اروپا و کانادا ذیل گروه‌های تروریستی اعلام شده بود. به این معنا که دارایی‌های آن را می‌توان گرفت و اعضای آن را زندانی کرد.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس با صدور بیانیه‌ای به تصمیم وزیر کشور انگلیس مبنی بر قرار دادن نام این جنبش در لیست تروریسم واکنش نشان داد.

در این بیانیه آمده است: متاسفانه انگلیس به اشتباهات قبلی خود ادامه می‌دهد و به جای عذرخواهی از ملت فلسطین و تصحیح اشتباه تاریخی خود در حق این ملت چه در رابطه با صدور بیانیه بالفور یا استعمار این کشور که سرزمین فلسطین را تقدیم جنبش صهیونیسم کرد، از تجاوزگران و اشغالگران بر علیه طرف قربانی (ملت فلسطین) حمایت می‌کند.

حماس اعلام کرد: مقاومت در برابر رژیم اشغالگر با تمامی ابزار‌های ممکن از جمله مقاومت مسلحانه به موجب قوانین بین‌الملل، حقی مشروع برای ملت‌های تحت اشغال است، رژیم صهیونیستی یک طرف اشغالگر است و دست به قتل و کشتار ساکنان اصلی این سرزمین، کوچاندن آنان با توسل به زور و تخریب خانه‌هایشان می‌زند و بیش از ۱۵ سال است که بیش از دو میلیون فلسطینی را در غزه که بیشترشان کودک هستند، محاصره کرده و دست به جنایات جنگی و ضدبشری علیه این ملت می‌زند همانگونه که بسیاری از نهاد‌های حقوقی و بین‌المللی به این مسئله اذعان کرده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: انصارالله یمن ، حماس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار