مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: مرکز آموزش بین کارگاهی سازمان نظام مهندسی ساختمان این استان به منظور تامین نیروی کار ماهر واحد‌های تولیدی در زاهدان افتتاح شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، خداداد اولیائی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان   اظهارداشت:مرکز آموزش بین کارگاهی در راستای تبادل تفاهم‌نامه همکاری آموزشی با رویکرد تاسیس مراکز کارآموزی جوار کارگاهی و بین‌کارگاهی بین سازمان نظام مهندسی ساختمان سیستان و بلوچستان و اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان، در زاهدان افتتاح شد.

وی بیان کرد: ۱۸ موافقت نامه اصولی و مجوز راه اندازی مراکز جوار کارگاهی و بین کارگاهی در سیستان و بلوچستان صادر شده که از این تعداد هشت مرکز افتتاح و به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان افزود: مراکز آموزش جوار کارگاهی، مراکزی هستند که به منظور گسترش آموزش‌های فنی‎ و ‎حرفه‌ای و تامین نیروی کار ماهر مورد نیاز صنایع و واحد‌های تولیدی تاسیس و راه‌اندازی و با نظارت و هدایت این اداره‌کل انجام می‌شوند.

وی با اشاره به رسالت اصلی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در توانمندسازی اقشار مختلف جامعه از جمله شاغلان صنایع و صنوف، ایجاد مراکز آموزش جوار و بین کارگاهی در کنار واحد‌های تولیدی، صنعتی و خدماتی و مهندسی گفت: توجه بیشتر به امر آموزش‌های مهارتی موجب ارتقای سطح دانش و مهارت نیروی انسانی بنگاه‌های اقتصادی می‌شود.

اولیائی بیان کرد: با توجه به طرح مسکن ملی و احدات ۱۳هزار مسکن برای فاقدان مسکن نیازمند آموزش نیرو‌های بومی در حرفه‌های مختلف صنایع ساختمان با هماهنگی سازمان نظام مهندسی ساختمان هستیم که این مرکز برای تربیت و آموزش کارگر ماهر و نیمه ماهر در حوزه‌های مختلف ساختمان فعالیت خواهد کرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار