کارشناس مسائل سیاسی معتقد است دولت باید با تولید کنندگان جلسه داشته باشد و مشکلات آن‌ها را حل کند.

محسن دیانت کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره راهکار‌هایی که دولت باید برای پیشرفت در رونق تولید در پیش بگیرد، اظهار کرد: در بحث رونق تولید هیچ گاه با شعار و گفتار نمی‌توان به جایی رسید. مهم ترین مشکل ما در زمینه تولید و رونق آن دو بحث است، اول عدم ارتباط بدنه دولت با تولید کننده و کارآفرین، دوم ضعف شایسته سالاری در سیستم دولتی و گلوگاه‌های اداری که وظیفه تقویت تولید را دارد.

دیانت معتقد است اگر بخواهیم تولید تقویت شود اولین کار این است که دولت باید با تولیدکنندگان جلسه داشته باشد و مشکلات آن‌ها را جمع بندی و سپس حل کند و به تولید کنندگان ممتاز امتیاز و تسهیلات بدهد، البته به شرط آنکه این تولیدکنندگان هم سطح اشتغال را بالا ببرند و هم تولید خود را افزایش دهند. با این شرط می‌توان بازار اشتغال را رونق ببخشید و تولید کشور را افزایش داد.

به گفته این کارشناس مسائل سیاسی، رونق تولید زمانی با تورم مقابله می‌کند که محصولی مرغوب، باکیفیت و ارزان به مردم عرضه کنیم. اگر بخش‌های اقتصادی حرفه‌ای عمل کنند، تخصص خود را بالا ببرند و همچنین هزینه‌های خود را پایین بیاورند، می‌تواند کالا‌هایی را با قیمت پایین و کیفیت بالا عرضه کرد و این مسئله تا حدودی از رشد بی رویه قیمت‌ها جلوگیری خواهد کرد.

وی درباره راه‌های مانع زدایی‌ هم معتقد است که اولین راهکار این است که ارتباط دولت و بدنه تولید که همان کارآفرینان و صاحبان تولید هستند برقرار شود؛ برخی از موانع تولید در کشور می‌تواند دلیل خود ساخته‌ای داشته باشد؛ شاید بزرگ ترین مانع تولید بروکراسی گسترده در کشور است؛ یعنی سیستم اداری عریض و طویلی در کشور داریم. تولید کنند تسهیلاتی می خواهد که وقتی دولت به آن تسهیلات ارائه ندهد، تبدیل به نیرو بیکار می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۷ ۰۱ آذر ۱۴۰۰
یکی به مردم بگه چه مانعی سر راه واگسن برکت بود که یکدفعه همه چیز رفت تو سکوت خبری...مانع مانع نکنید شفاف سازی کنید
آخرین اخبار