نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان از جمع آوری ۲۳ میلیارد تومان زکات از ابتدای سال در استان همدان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حجت الاسلام والمسلمین شعبانی موثقی,نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان در نشست شورای زکات استان گفت: آیین نامه اجرایی جمع آوری زکات به روز رسانی شده است و امیدواریم بتوانیم از این واجب الهی بیشترین بهره را برای عمران و آبادانی روستا‌ها و بخش‌هایی که زکات پرداخت می‌کنند، داشته باشیم.

او با اشاره به حاصلخیز بودن اغلب زمین‌های کشاورزی استان خواستار توجه ویژه به ملایر شهر جهانی انگور شد تا از محل حصول زکات بتوان ظرفیت‌های این شهر را بیشتر از گذشته به فعل تبدیل کرد.

دبیر شورای زکات استان همدان هم گفت: طبق پیش بینی‌ها ۳۲ میلیارد تومان زکات باید در استان جمع آوری می‌شد که تاکنون ۲۳ میلیارد تومان جمع آوری شده است.

شیخی زاده افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۳ درصد افزایش داشته است.

نماینده سازمان برنامه وبودجه نیز گفت: تاکنون ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار تشویقی زکات برای عمران و آبادانی روستا‌ها اختصاص یافته است.

وفایی تأکید کرد: در ۴۸۰ روستا فعالیت‌هایی مانند لایروبی قنوات، احداث خانه بهداشت، تجهیز مساجد و حسینیه‌ها و مدرسه سازی انجام شده و ۶۰ میلیارد تومان دیگر هم از طریق دهیاری‌ها برای انجام امور جاریه روستا‌ها تخصیص یافته است.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.