مشکلات طرح ملی مسکن؛

خانه متقاضیان بیرجندی کی ساخته می شود؟

پس از گذشت دو سال از زمان ثبت نام طرح ملی مسکن، هنوز متقاضیان این طرح در بیرجند نتوانسته اند اقدام به ساخت منازل خود کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، طرح ملی مسکن طرحی است که چند سالی می‌شود برای خانه دار کردن جوانان سر زبان‌ها افتاده و قرار است مرهم درد جوانان بی خانه شود.

این طرح در خراسان جنوبی و علی الخصوص شهر بیرجند مشکلاتی را به همراه داشته است.

جمعی از متقاضیان طرح ملی مسکن خواستار پیگیری مشکلاتشان از سوی نهاد‌های مربوطه و حل این معضلات به منظور پیشرفت روند ساخت خانه‌های خود هستند.

هنوز پروانه ساخت نداریم

یکی از شهروندان بیرجندی متقاضی شرکت در طرح ملی مسکن می‌گوید: تا این لحظه و پس از گذشت حدود دو سال از زمان ثبت نام، هیچ کدام از متقاضیان موفق به دریافت پروانه ساخت نشده اند.

او ادامه می‌دهد: خواسته ما از مسئولین این است که مصالح ساختمانی و تسهیلات را در اختیار ما بگذارند، در صدور پروانه تخفیف قائل شوند و تراکم یکسانی را برای همه طبقات در نظر بگیرند.


بیشتر بخوانید


این شهروند بیرجندی بیان می‌کند: قرار بود تا در سال ۱۳۹۸ منازل با مبلغ متری ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان ساخته شوند، اما پس از گذشت دو سال هنوز اتفاق خاصی نیفتاده است.

او عنوان می‌کند: از میان مشکلاتی که در حال حاضر وجود دارد می‌توان به متراژ پایین طبقه پنجم ساختمان‌ها نسبت به سایر طبقات اشاره کرد و دیگر مشکل نیز تخفیف‌های در نظر گرفته شده، اما اجرا نشده از سوی شهرداری برای انجام امور است.

تحویل زمین، شرط گذر از مشکلات

علیزاده معاون مسکن اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در این خصوص گفت: وظیفه ما تنها تأمین زمین و جدول کشی معابر پروژه است و سیر مراحل ساخت و ساز بر عهده شهرداری است.

او افزود: ۲ هزار و ۱۴۰ واحد مسکونی برای این طرح پیش بینی شده است که از این تعداد، ۲ هزار و ۶۰ واحد قرارداد آن‌ها تحویل داده شده است و تنها یک گروه ۵ نفره برای تحویل زمین خود اقدام کرده اند.

علیزاده اظهار کرد: خواسته ما از مردم این است که هر چه سریع‌تر مراجعه کنند و زمین خود را از راه و شهرسازی تحویل بگیرند تا بتوانند شروع به ساخت کنند.

هماهنگی و مشارکت بیشتر بین دستگاه‌های خدمات رسان و شهرداری لازمه گذر از این مرحله از طرح ملی مسکن است.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.