مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت:در سال تحصیلی جدید مبلغ ۱۰ میلیارد تومان برای هزینه‌های بهداشتی و مواد ضدعفونی به حساب مدارس خراسان رضوی واریز شده است.


به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،قاسمعلی خدابنده مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت:   مبلغ ۱۰ میلیارد تومان  برای ضدعفونی سازی مجموع مدارس خراسان رضوی واریز شده است و با توجه به هزینه بالای مواد ضدعفونی و ضرورت تأمین آن مبلغ واریزی شده  کم و ناکافی است.

او افزود :هزینه دقیق مصرفی برای خرید مواد ضدعفونی در مدارس تا کنون جمع‌بندی نشده است، زیرا در هر مدرسه میزان مصرف، بسته به فضای مدرسه و تعداد جمعیت دانش آموزی متفاوت است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد:این اعتبار به حساب مدارس در اوایل سال تحصیلی جدید واریز شده است و تأمین منابع برای این منظور در مدارس مختلف متفاوت است به عنوان مثال در برخی مدارس مناطق برخوردار مشارکت اولیا بیشتر و مشکلات در این زمینه کمتر است، اما در بخشی از مدارس محروم و حاشیه شهر، مدیران دچار مشکل در تامین منابع بیشتر مورد نیاز هستند.


بیشتر بخوانید




خدابنده  بیان کرد:تا کنون از محل منابع استانی کمکی به مدارس در این رابطه صورت نگرفته است، اما برخی دستگاه‌ها، نهاد‌ها و مجموعه‌ها به صورت پراکنده کمک‌هایی کرده اند که از جمله می‌توان به شهرداری، جهاد سازندگی، ارتش و سپاه اشاره کرد.

او تصریح کرد: مصرف و تخصیص اعتبار از منابع ملی و استانی تابع تفاهمنامه‌های مالی است که امسال، اعتبارات آموزش و پرورش ابلاغ شده بنابراین مازاد بر این اعتبارات میسر نیست.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی تأکید کرد:هر کمک و همکاری از سوی والدین و دستگاه‌ها و نهاد‌ها برای انجام امر ضدعفونی در مدارس را پذیرا هستیم.

 خراسان رضوی دارای ۱۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه، ۵۴ هزار کلاس درس و بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار دانش آموز است.

از ابتدای آذر ماه امسال  اجرای بازگشایی تدریجی مدارس و آموزش حضوری در مدارس به ایستگاه نهایی رسید و هم اکنون دانش آموزان تمامی مقاطع تحصیلی خراسان رضوی در کلاس‌های درس با برنامه اعلامی حاضر می‌شوند.

 

انتهای پیام//م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.