رئیس جمهور در اجلاس اکو:

تجارت درون منطقه‌ای کماکان کمتر از ۱۰ درصد است

اجلاس سران سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) آغاز به کار کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس جمهور در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) گفت:طی سالیان گذشته دستاوردها و پیشرفت‌های خوبی در سازمان «اکو» به دست آمده است اما کماکان فاصله معناداری مابین موفقیت‌های حاصله با ظرفیت‌ها و توانمندیَ‌های واقعی سازمان وجود دارد. برای نمونه با وجود پتانسیل‌های تجاری بالا تجارت درون منطقه‌ای کماکان کمتر از ۱۰ درصد است.

رئیس جمهور تاکید کرد: بی‌تردید تقویت نقش و جایگاه سازمان‌های منطقه‌ای به عنوان تسهیل‌کننده همکاری‌های دو جانبه و چندجانبه مورد توجه و اهتمام ماست که یکی از نمودهای واضح آن سازمان همکاری‌های اقتصادی «اکو» است.

رئیس جمهور گفت: مجموعه «اکو» علاوه بر بهره‌مندی از ویژگی‌های مادی قدرت همچون جمعیت نیم میلیاردی، مالکیت یک سوم منابع انرژی جهان، موقعیت بی‌نظیر ارتباطی میان اروپا با چین و روسیه با خلیج فارس و اقیانوس هند، نیروی انسانی جوان و پرتوان، در بردارنده هویتی ممتاز به نام اسلام است.

رئیس جمهور در ادامه گفت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور مهم به دنبال ارتقای سطح همکاری‌ها در اکو و ترفیع رتبه و منزلت اینسازمان در مناسبات منطقه‌ای و بین‌المللی است. ما معتقدیم که ابزارهای موثری برای جهش سازمان وجود دارد که در صورت اشتراک مساعی اعضا می‌تواند علاوه بر پیشرفت مادی کشورها، سعادت نسل‌های آینده را تضمین نماید.

در حال تکمیل...

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۱ ۰۷ آذر ۱۴۰۰
جناب رئیسی بااکو وغیره ابی برای مردم ایران گرم نمیشه این کشورها خودشون گرسنه اندشما بهتره بجای برگزاری جلسه پشت جلسه تشکیل کارگروها های متعدد ورفع مسئولیت ازخودتان به توانایی های داخل بچسبی مثلا یکی سازکارهای مهم اینکه سریعا کارسخت نیروگاه های هسته ای کوچک رو رادرهراستان شروع کنی وبساخت خودروی برقی که دانش اون توی کشور بومی شده هم به محیط زیست کمک بشه هم بازارخودروسروسامان بیابدوالسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۶ ۰۷ آذر ۱۴۰۰
25 درصد بودجه این سازمان رو ایران تامین میکنه و درنهایت سودش برا ایران صفره. ترکیه و آذربایجان که علیه ایران توطئه میکنن تا مرز رو به روی کامیون های تجاری ببندن، ترکمنستان هم که گاز نمیده و سیب زمینی رو برگشت میزنه، افغانستان هم که با طالبان تکلیفش روشنه، تاجیکستان هم که با این که زبانشون فارسیه خودشونو از ایران مبرا میکنن و سعی میکنن راهشونو از ایران جدا کنن. این چه اتحادیه؟ لغو بشه منفعتش بیشتره تا با این وضعیت
Canada
ناشناس
۲۰:۴۷ ۰۷ آذر ۱۴۰۰
اتقدر دید منفی نداشته باش
سیاست پدر و مادر سرش نمیشه
ممکنه همین مطلبی که شما نوشته اید
با بودن ایران زمین قوی
همه مثل پروانه به دور شمع ...ایران زمین ....ایند
پس به اینده خوشبین باشید
آخرین اخبار