کره جنوبی اعلام کرد امیدوار است در مذاکرات هسته‌ای ایران پیشرفت حاصل شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری یونهاب کره جنوبی در پایگاه اینترنتی خود با درج این مطلب نوشت: کره جنوبی روز دوشنبه از شروع مجدد مذاکرات برای احیای توافق هسته‌ای ایران استقبال و ابراز امیدواری کرد پیشرفت‌های واقعی در این مذاکرات حاصل شود.

خبرگزاری یونهاپ در ادامه گزارش خود نوشت: ایران به همراه پنج قدرت جهانی و شرکت غیرمستقیم آمریکا مذاکرات خود را در وین برای احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) شروع کرده اند.

بر اساس این گزارش، وزارت امور خارجه کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد این کشور در انتظار پیشرفت واقعی در مذاکرات هسته‌ای ایران و انجام اقدامات تشویق کننده از سوی همه شرکت کنندگان در این مذاکرات است.

دولت کره جنوبی اعلام کرد امیدوار است همه طرف‌های برجام درباره توافق هسته‌ای ایران به توافق دست بیابند و با هدف تقویت صلح و ثبات منطقه با قاطعیت از این توافق تبعیت کنند.

سئول همچنین تاکید کرد به تلاش‌های دیپلماتیک خود برای احیای توافق هسته‌ای ایران ادامه خواهد داد، چون هم برای همپیمانی با آمریکا هم برای روابط با ایران اهمیت قائل است.

خبرگزاری یونهاپ نوشت: هر چند سئول جزء امضاکنندگان توافق هسته‌ای ایران نیست، اما با توجه به آن که بر اساس تحریم‌های آمریکا بخشی از دارایی‌های ایران در کره جنوبی بلوکه شده است به همین علت دولت این کشور با واشنگتن درباره این توافق گفتگو‌های زیادی انجام داده است.

بعد از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای ایران در سال ۲۰۱۸ و در چارچوب بازگرداندن تحریم‌های آمریکا، دارایی‌های ایران به ارزش ۷ میلیارد دلار در بانک‌های کره جنوبی بلوکه شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار