همزمان با سراسر کشور، پویش مردمی احیای جنگل‌های زاگرس در چهارمحال و بختیاری اجرا شد.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، امروز چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۰ و همزمان با سراسر کشور، پویش مردمی بذرکاری برای احیای جنگل‌های زاگرس در ۲۹۰ هکتار وسعت چهارمحال و بختیاری اجرا شد. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری، مدیرکل منابع طبیعی استان، شهردار شهرکرد و رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری و جمعی از مسئولین استانی در این پویش حضور داشتند.

شرکت کنندگان در این پویش مردمی، گونه‌های بادام، گلابی وحشی و زالزالک کاشتند.


بیشتر بخوانید


این طرح در همه استان و در مناطق خاص از جمله منطقه آبسرده اردل، سیاسرد بروجن، تپه نورالشهدای بن، جاده سلامت سامان، پارک تهلیجان شهرکرد، منطقه چاله‌گاه خانمیرزا و منطقه آس‌جم لردگان، پارک جنگلی چلیچه فارسان، منطقه طارم در کوهرنگ و ناغان شهرستان کیار درحال اجراست.

برای اجرای این طرح در مناطقی که جنگل وجود ندارد از ظرفیت بوستان‌ها، پارک‌های جنگلی و فضا‌های سبز استفاده می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری در این پویش اظهار داشت: مساحت جنگل‌های زاگرس ۶ میلیون هکتار است که سهم استان حدود ۶ درصد معادل ۳۳۰ هزار هکتار است.

صالحی مدیرکل منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری گفت: اجرای پویش مردمی احیای جنگل‌های زاگرس، محدود به مهلت زمانی خاص نیست و تا پایان فصل بذرکاری ادامه خواهد داشت و بذر مورد نیاز در اختیار دوستداران طبیعت و بهره‌برداران قرار خواهد گرفت.

او، سرانه سبز در چهارمحال و بختیاری را به ازای هر نفر ۰/۴ هکتار و در کشور ۰/۲ هکتار و در کشور‌های توسعه یافته ۰/۸ هکتار اعلام کرد.

عکاس: صادق صادقی چلیچه

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۶ ۱۰ آذر ۱۴۰۰
بهتر بود درختچه می بردند می کاشتند که حداقل بگیرد
آخرین اخبار