مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: ۴۰۲ واحد صنعتی استان که در هر یک از آن‌ها بیش از ۲۸ کارگر فعالیت دارند با خطر اشتعال مواد شیمیایی و انفجار مواجه هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، رضا گروسی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: بر اساس طرح مطالعه جامع خطرپذیری صنایع که به صورت آزمایشی در قزوین اجرا شد از چهار هزار واحد صنعتی و تولیدی، ۴۰۲ واحد که در هریک از آن‌ها بیش از ۲۸ کارگر فعالیت دارند با خطر اشتعال مواد شیمیایی و انفجار مواجه هستند.

وی اضافه کرد: همچنین ۴۰ انبار در استان که محل دپوی مواد اولیه است، جزو نقاط با ریسک بالا شناسایی شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: با توجه به اهمیت این موضوع، بازرسی از واحد‌های پر خطر استان در دستور کار بازرسان قرار گرفته است و بر وضعیت ایمنی کارگاه‌های تولیدی استان به صورت جدی نظارت می‌شود.

گروسی افزود: به رغم تمام کوششی که برای حفظ و صیانت از جان کارگران صورت می‌گیرد باز هم شاهد وقوع حوادث منجر به فوت و مصدومیت کارگران در محل کار هستیم که نمونه اخیر آن آتش سوزی در شهرک صنعتی حیدریه و ریزش سیلوی در حال ساخت در آوج بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قزوین گفت: برای دستیابی به شرایط مطلوب، ضمن انجام بازدید‌های منظم و مستمر باید کارفرمایان نیز همکاری لازم را داشته باشند و رعایت ایمنی را پیش از شروع کار به کارگران گوشزد کنند.

استان قزوین و حدود ۱۶۰ هزار کارگر دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار