تظاهرات مردم فرانسه در اعتراض به بی عدالتی نظام سرمایه داری

بازنشستگان فرانسوی برای احقاق حقوق خود به خیابان‌های پاریس آمدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بازنشستگان فرانسوی برای نشان دادن خشم خود روز پنجشنبه به خیابان‌ها آمدند.

مارک یکی از بازنشستگان فرانسوی است که در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک اظهار کرد: «افزایش مستمری، مسائل حمایت اجتماعی و خدمات عمومی سه عاملی هستند که بازنشستگان را نگران کرده است».

پیش‌تر نیز مشکلات معیشتی و ناعدالتی برخواسته از نظام سرمایه داری در فرانسه موجب به وجود آمدن جنبش جلیقه زرد‌ها و تظاهرات هفتگی گسترده علیه دولت امانوئل مکرون شده بود.

بر اساس نظرسنجی "البل" (Elable)، جنبش جلیقه زرد‌ها در حالی به حیات خود ادامه می‌دهد، که ۵۵ درصد فرانسوی‌ها از این جنبش حمایت و یا ابراز همدردی می‌کنند.

جنبش جلیقه زرد‌ها یک جنبش اعتراضی با مرکزیت پاریس فرانسه است که به سرعت به کشور‌های دیگری همچون بلژیک، هلند و عراق گسترش یافت. این جنبش اعتراضی در روز شنبه ۱۷ نوامبر ۲۰۱۸ شروع شد و جلیقه زرد‌ها با مسدود کردن جاده‌ها باعث ترافیک شدید شدند؛ تظاهراتی که در اعتراض به افزایش قیمت سوخت و مالیات‌ها بوجود آمد و همچنان ادامه دارد.

اعتراضات پس از مدتی به سیاست‌های کلی دولت امانوئل مکرون سوق پیدا کرد و عده‌ای خواستار استعفای او شدند. به گفته روزنامه‌های فرانسوی، جلیقه زردها حکومت را در مقابل نوعی از بحران قرار داده‌اند که در فرانسه سابقه تاریخی ندارد.

چندی پیش نیز روزنامه فرانسوی لو پاریزین افشا کرد که «رمی دایه» معاون سابق حزب جنبش دمکراتیک فرانسه قصد داشته است با کمک افسران فعلی و بازنشسته پلیس، ژاندارمری و ارتش یک کودتای نظامی در فرانسه را ترتیب دهد و حتی یک شبکه گسترده در سراسر این کشور نیز ایجاد کرده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضایی
۲۲:۲۱ ۱۱ دی ۱۴۰۰
چرت فاقد ارزش
آخرین اخبار