نخستین جشنواره «کات‌آپ» با هدف تمرین و رسیدن به فرم‌ها و شیوه‌های جدید تولید اثر نمایشی و اجرای آن، طراحی شده و برگزار می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، جشن «کات آپ» عنوان خود را براساس تاکید بر شکل‌گیری آثاری که خارج از سالن‌های معمول، تولید و ارائه می‌شوند؛ انتخاب کرده است. اجرا‌هایی که عامل تصادف، درصد بیشتری را در اجرا به دوش می‌کشد و به همین واسطه خود (اثر) و تماشاگرانشان را در موقعیتی پیش‌بینی نشده به چالش می‌اندازد. چالش‌هایی که نیاز به تعریف و تمرین قواعد خاص خود  و  نیاز به تجربه دارند.

در این جشنواره آثاری برپایه فرم ساختمان موسسه «خونه‌کار دگره» طراحی و تعریف شده است. دو اتاق، تراس و حیاط از مکان‌های
اصلی برگزاری این اجرا‌ها در «خونه‌کار دِگَره» هستند.

این جشنواره که نخستین محفل هنری این موسسه است؛ با هدف تمرین و رسیدن به فرم‌ها و شیوه‌های جدید تولید اثر نمایشی و اجرای آن، طراحی شده و برگزار می‌شود. اجرایی که می‌تواند بدون واسطه‌هایی همچون مرز صحنه و صندلی، نور‌های رنگی، زلم زیمبو‌های صحنه‌ای و تمام قواعد کلاسیک و از پیش تعریف شده تئاتر که ارتباط اجراگر و تماشاگر را می‌سازند تعریف شود. اجرا‌هایی که در اکثر مکان‌ها و زمان‌ها قابلیت ارائه شدن دارند.

بر اساس این گزارش تمرکز و تعریف این دوره جشنواره «کات‌آپ» بر پایه تجربه‌ای است که تئاتر ایران و جهان در دوسال گذشته پشت سر گذاشته است؛ تئاتری که ضرورتش زیر سوال رفت و به همین واسطه وجودش و چگونگی انجامش مسئله شد. تئاتری که متوجه شد در صورت تاکید بر مواضع صحنه‌ای قبلی‌اش از بین خواهد رفت، تئاتری که توانایی دادن پیشنهاد‌های جدید خارج از سالن‌ها و دخمه‌ها را آموزش ندیده است و اگر آن‌ها را از دست بدهد دیگر نمی‌تواند هویت خود را گفت کند و به نوعی لال می‌شود.

جشنواره «کات‌آپ» با تجربه‌ها و اجرا‌هایی از چهارده هنرمند سینا شیبانی، علی محمدی، محمد آزرم، مهسا رستمی، مهین بهزادی، حامد اصغرزاده، نیلوفر صمدی، تارا یونس‌تبار، ونوس جلالوندی، علی قنبری، مهدی آشنا، مهدی مشهور، حسین شیری و رها سلیمانی  از ١٨ آذر آغاز و تا شب یلدا ادامه دارد.

شایان ذکر است که حضور در جشنواره رایگان است و با توجه به ظرفیت محدود، حضور منوط به رزرو اجرا‌ها خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار