مجلس آمریکا با نخستین لایحه از دو لایحه مورد نیاز برای افزایش سقف بدهی ۲۸.۹ هزار میلیارد دلاری دولت فدرال موافقت کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، مجلس سنای آمریکا با ۵۹ رای موافق در مقابل ۳۵ رای مخالف با لایحه افزایش سقف بدهی دولت موافقت کرد. 

۱۰ نماینده جمهوری خواه از جمله میچ مک کانل، رهبر اقلیت مجلس نمایندگان با این لایحه موافقت کردند که موجب می‌شود رای آینده در مورد افزایش سقف بدهی‌های دولتی راحتتر به تصویب برسد.  مک کانل در اوایل هفته جاری گفته بود این اقدام به نفع کشور است و از تعطیلی دولت جلوگیری می‌کند.

انتظار می‌رود جو بایدن فوراً بخش اول این اقدام را برای تبدیل شدن به قانون امضا کند که این کار راه را برای تصویب لایحه دوم که در واقع اختیارات استقراضی دولت را افزایش می‌دهد در روز‌های آینده باز می‌کند.

چاک شومر، نماینده اکثریت دموکرات‌ها در این باره گفت: می‌خواهم واضح بگویم این اقدام درباره بدهی‌های انباشته شده توسط هر دو حزب است. برای همین خوشحالم که با موافقت نمایندگان هر دو حزب توانستیم از تعطیلی و یک فاجعه اقتصادی برای کشور جلوگیری کنیم.

شومر ادامه داد: این یک موفقیت برای هر دو حزب است و می‌خواهم از مک کانل برای همکاری در این زمینه تشکر کنم.

انتظار می‌رود تا روز سه شنبه آینده مجلس نمایندگان آمریکا و کنگره برای رای گیری در مورد دومین بخش از لایحه افزایش سقف بدهی‌های دولتی تشکیل جلسه دهند.

دموکرات‌ها می‌گویند تصویب این قانون برای تامین مالی بدهی‌های قابل توجهی که دونالد ترامپ آن را به ارث گذاشته است ضروری است، ولی جمهوری خواهان معتقدند این میزان از بدهی‌های سنگین همگی نتیحه سوء مدیریت جو بایدن است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار