قرار بود بر اساس طرح ۵ ساله بین محیط زیست و نمایندگان دامگاه‌ها روش‌های غیرمجاز صید پرندگان برچیده شود که هنوز اجرایی نشده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،ابراهیمی مدیرکل محیط زیست مازندران درباره اجرا نشدن طرح ۵ ساله بین محیط زیست و نمایندگان دامگاه‌ها و برچیده شدن نشدن روش‌های غیرمجاز صید پرندگان، گفت:بخشی از اجرا نشدن این طرح به همکاری نکردن مقامات و مسئولان محلی به خصوص قبل از سال ۱۳۹۷ برمی گردد.

او گفت: همکاری مقامات محلی را از ۹۸ به بعد داشتیم، اما برخی از دامگاه داران همکاری لازم را نداشتند.

ابراهیمی گفت:حتی دوباره شهریور ماه امسال در استانداری با حضور همه مسئولان استانداری و محلی مصوب شد که روش‌های غیرمجاز از جمله کرس مطلقا ممنوع باشد و تنها روشی که به توافق رسیده شد دوما بود.

او گفت:هنوز هم عده‌ای از روش‌های غیرمجاز که نسل کشی پرندگان است استفاده می‌کنند که حتی برخی به قدری گستاخ شده اند که ماموران محیط بانی را مورد تعرض قرار می‌دهند.

او درباره درگیری ۵۰ صیاد غیرمجاز پرندگان در فریدونکنار با محیط بان، گفت: توقع داریم با افرادی که تجاوز به عنف، هکاکی و حتی تهدید به قتل کردند برخورد لازم انجام شود.

ابراهیمی با بیان اینکه اگر با این افراد برخورد نشود این تعرض به ماموران نهادینه خواهد شد، گفت:مطمئن هستم که دستگاه قضایی برخورد قاطع را خواهد داشت.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.