وزیر امور اروپایی فرانسه اعلام کرد نخست‌ وزیر انگلیس در تلاش برای منزوی کردن پاریس از بقیه اتحادیه اروپا است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تله تریدر،کلمنت بوون، وزیر امور اروپایی فرانسه، بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگلیس را به تلاش ناموفق برای منزوی کردن پاریس از بقیه اتحادیه اروپا در مناقشه مربوط به حقوق ماهیگیران پس از برگزیت متهم کرد.

کلمنت بوون اعلام کرد: جانسون در این تلاش شکست خورد، زیرا اتحادیه اروپا تصمیم گرفت درباره موضوع ماهیگیری در کانال مانش در برابر انگلیس متحد بایستد. پاریس از بروکسل خواهد خواست که در صورت حل نشدن مشکل تا روز جمعه، روند دادخواهی را آغاز کند.

وزیر امور اروپایی فرانسه اخیرا خواستار دستیابی به راه حلی سریع در خصوص این موضوع شد و افزود فرانسه حاضر به گفت‌وگو است.

پیشتر، کلمنت بوون گفته بود اگر مذاکرات با فرانسه بر سر حقوق ماهیگیری پس از برگزیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) تا قبل از ۱۰ دسامبر (۱۹ آذر) به نتیجه نرسد، کشور‌های عضو اتحادیه اروپا باید اقدامات مشترکی را علیه انگلیس انجام دهند.

روز دوشنبه، پاریس، ۱۰ دسامبر را به عنوان آخرین مهلت برای حل و فصل مناقشه شیلات تعیین و اعلام کرد که پس از این زمان از مذاکرات خارج خواهد شد.

وی همچنین اعلام کرده بود اگر پیشرفتی در مذاکرات اتفاق نیفتد، بهترین گزینه، اتخاذ تدابیر پان اروپایی خواهد بود. در اینصورت، ادامه گفت‌وگو‌ها بین اتحادیه اروپا و انگلیس انجام خواهد شد.

این در حالی است که دولت انگلیس نیز اعلام کرد که به ضرب الاجل اتحادیه اروپا برای حل مناقشه ماهیگیری با فرانسه عمل نخواهد کرد.

مذاکرات پاریس و لندن در مورد حقوق ماهیگیری تاکنون هیچ دستاوردی نداشته است، زیرا فرانسه، انگلیس را به امتناع از صدور مجوز‌های کافی برای ورود ماهیگیران فرانسوی به آب‌های انگلیس متهم می‌کند. لندن این اتهام را رد کرده است.

در اوایل ماه نوامبر، فرانسه مجموعه جدیدی از تحریم‌ها را علیه انگلیس پس از توقیف یک قایق انگلیسی در آب‌های فرانسه در اواخر اکتبر اعلام کرد، اما پس از مذاکرات مجدد در این زمینه، اجرای آن‌ها را به تعویق انداخت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار