مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی در وعده‌ای جدید گفت: طرح نسخ تمام الکترونیک از ابتدای دیماه صد درصد اجرایی می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  حذف دفترچه‌های بیمه سلامت و اجرای نسخه الکترونیک یک طرح خوب و مفید و از خدمات ارزنده در راستای خدمات بهتر و تکریم ارباب رجوع است؛ اما اجرای این طرح در مدت ۲ سال گذشته بار‌ها از سوی مسئولان وعده داده شده و بار‌ها به تعویق افتاده و هربار مسئولان استان مرکزی وعده‌ای مجدد برای اجرای آن داده اند.

اجرای نسخه تمام الکترونیک از ابتدای دیماه جدیدترین وعده مسئولان استان مرکزی

جیریایی مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی صبح امروز در نشست با اصحاب رسانه گفت: طرح نسخ تمام الکترونیک از ابتدای دیماه صد درصد اجرایی می‌شود و پرداختی سازمان بیمه سلامت صرفا به نسخه الکترونیکی و تمام الکترونیک خواهد بود و تولید نسخ کاغذی براساس قانون تصرف در اموال دولتی خواهد بود.

جیریایی افزود: از پزشکانی که غیرطرف قرارداد سازمان‌های بیمه گر هستند تقاضا داریم که در این پروسه همکاری کنند تا مردم آسیب نببینند چرا که دراین حوزه مردم خدمت می‌گیرند و اگر خدمتی بصورت کاغذی توسط موسسه‌ای ارائه شود آن خدمتبصورت آزاد محسوب می‌شود.

او اضافه کرد: تقاضا داریم همه موسسات چه طرف قرارداد و چه غیرطرف قرارداد از این تاریخ به بعد تمامی تولید نسخ خود را در قالب الکترونیکی و تمام الکترونیکی تولید کنند تا مردم و بیماران در این حوزه ضرر نبینند.

خرداد ۱۴۰۰ وعده استاندار مرکزی برای اجرای نسخه الکترونیک

سید علی آقازاده استاندار مرکزی هم ۲۸ فروردین در نشست ستاد مدیریت کرونای استان مرکزی با بیان اینکه دفترچه بیمه سلامت از خردادماه جاری در ارایه خدمات درمانی حذف می‌شود، گفت: باید زیرساخت ارایه خدمات الکترونیکی برای بیمه شدگان تامین اجتماعی و بیمه سلامت در استان بیش از پیش فراهم شود تا مردم سردرگم نشوند.

  پایان تیرماه ۱۴۰۰ وعده  دیگر مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی ۲۹ فروردین امسال گفت: با توجه به استقرار نسخه نویسی الکترونیک در سطح استان مرکزی به صورت ۱۰۰ درصدی توسط تمامی مراکز ارائه دهنده خدمت در بخش خصوصی، تا پایان تیرماه همه مردم فرصت دارند تا در این طرح همکاری کنند.

یکم اسفند سال ۹۹ وعده دیگری برای نسخه الکترونیک

وعده اجرای نسخه الکترونیک در استان مرکزی شاید وقت دیگر، سال کذشته هم از زبان دیگر متصدی بیمه درمان استان مرکزی بیان شد.

حسینی مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی ۱۹ بهمن ماه از فراهم شدن امکان ارائه خدمات درمانی در بستر الکترونیک برای تمامی پزشکان و مراکز تشخیصی درمانی استان مرکزی گفت و وعده داد: چاپ دفترچه‌های درمانی جدید از یکم اسفند سال ۹۹ در تمامی شعب و کارگزاری‌های تامین اجتماعی استان مرکزی متوقف می‌شود و نسخه الکترونیک جایگزین آن خواهد شد.

۳ مرداد ۹۸ وعده دیگری برای اجرای نسخه الکترونیک

جیریایی، اما حدود ۲ سال پیش در ۳ مرداد ۹۸ وعده اجرای نسخه الکترونیک بیمه سلامت در ۴ شهرستان استان مرکزی را داد و با اعلام خبر اجرایی شدن نسخه الکترونیک در شهرستان خمین افزود: قرار است این طرح در سه شهرستان شازند محلات و دلیجان هم اجرایی شود.

اجرای طرح نیاز به عمل دارد نه وعده

نکته قابل توجه این است که باید زیرساخت ارایه خدمات الکترونیکی برای بیمه شدگان تامین اجتماعی و بیمه سلامت بیش از پیش فراهم شود؛ و شاید این مهم‌ترین دلیل به تعویق افتادن اجرای نسخه الکترونیک در استان مرکزی باشد وموفقیت این طرح بستگی به همراهی مراکز درمانی، پزشکان و دانشکده علوم پزشکی دارد.

کاهش رفت و آمد‌های مردم با توجه به شرایط کرونایی، شفاف سازی آمار و اطلاعات بیمه شده، موسسات و سازمان‌های بیمه گر و کاهش خطا‌های پزشکی و کاهش نسخه خوانی و جلوگیری از تداخلات دارویی و کاهش هزینه‌های چاپ و صدور از مزایای اجرای طرح نسخه الکترونیک است.

اما این طرح زمانی اجرا خواهد شد که مسئولان استان مرکزی به جای وعده عزم جدی برای عملی شدن نسخه الکترونیک داشته باشند و به جای گفتاردرمانی دنبال برداشتن موانع و تسهیل مسیر باشند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.