مشاور وزیر صمت:

کلینیک آموزشی برای کارآفرینان کسب و کار راه اندازی می‌شود

مشاور وزیر صمت در امور بانوان گفت: کلینیک آموزشی برای کارآفرینان کسب و کار در شهرک‌های صنعتی راه اندازی می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حسینی، مشاور وزیر صمت در امور بانوان در جلسه بررسی و حل مشکلات بانوان کارآفرین استان گفت: راه اندازی یک کلینیک آموزشی برای کارآفرینان کسب و کار در شهرک‌های صنعتی برای آگاه سازی بانوان کارآفرین و صنعتگر که می‌تواند فرآیند راه اندازی یک کارگاه یا مرکز تولیدی را آموزش دهد.

او افزود: یکی از راهکار‌های اساسی تشکیل یک کارگروهی برای مسائل و مشکلات کارآفرینان و صنعتگران که مهمترین آن‌ها تسهیلات بانکی می‌باشد ان شاالله با مدیریت استاندار و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان حل خواهد شد.

مشاور وزیر صمت در امور بانوان گفت: یکی دیگر از مشکلات بانوان کار آفرین و تولید کننده، عرضه محصولات تولیدی می‌باشد که در این زمینه برگزاری نمایشگاه‌های ثابت و فصلی و عرضه مستقیم تولیدات برای حمایت از بانوان کارآفرین راهکار مناسبی است که راه اندازی نیز خواهد شد.

حسینی بیان کرد: در ایام الله دهه فجر برای عرضه محصولات نمایشگاه‌های فصلی، منطقه و مرزی هم در دستور کار هست تا مشکل فروش محصولات کار آفرینان که دغدغه اصلی آن‌ها هست برطرف شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل نیز با ارائه گزارشی از صنعت استان و میزان سهم استان اظهار داشت: صنعت استان با برنامه ریز‌های انجام شده در سالجاری از طرح‌ها و جوازی که صادر شده است ۳۲۰ واحد وارد فاز عملیات اجرای شده که از این تعداد ۱۵۰ واحد برای امسال در نظر گرفته شده تا به بهره برداری برسند که براساس تحلیل‌های انجام گرفته با این بهره برداری‌ها استان اردبیل به متوسط کشوری در سهم صنعت دست خواهد یافت و استان اردبیل جز استان‌های صنعتی محسوب خواهد شد.

رامین صادقی اظهار داشت: در حوزه بانوان، استان اردبیل در موضوع‌های مختلف فعال هستند و برای نمونه در هنر صنعت فرش، استان ما دارای سبک و برند می‌باشد که بیشتر تولیدات توسط بانوان انجام می‌شود که در بحث اشتغال استان نیز نقش بسزایی ایفا می‌کنند.

او یادآور شد: در زمان کرونا بانوانی که در زمینه خیاطی کار می‌کردند با تولید ماسک و ضد عفونی وارد عرصه تولید شدند که این امر نشان از توانمندی بانوان استان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در خصوص حمایت مالی بیان داشت: تسهیلات بانکی برای حمایت از کار آفرینان و صنعتگران با معرفی متقاضیان برای اخذ تسهیلات بانکی بصورت مستمر ادامه دارد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.