مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: ارائه آموزش‌های مهارتی به بهره‌برداران بخش کشاورزی استان در ۹ ماهه نخست امسال از مرز ۱۸ هزار نفر روز گذشت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، عبادپور  مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: آموزش مهارتی بهره‌برداران با هدف بهبود، ارتقا و ترمیم مهارت‌های فنی شاغلان بخش و ایجاد مهارت‌های جدید فنی و حرفه‌ای برای جوانان روستایی، متقاضیان و علاقمندان به ورود به بخش کشاورزی در راستای اهداف برنامه‌های توسعه‌ای و راهبردی وزارت جهادکشاورزی می‌باشد.

وی افزود: این نوع آموزش‌های مهارتی از طریق تربیت نیروی انسانی ماهر، نیمه ماهر و کارآفرین در بخش بر اساس استاندارد‌های شغلی ارائه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: آموزش‌های مهارتی از اثربخش‌ترین شیوه‌های آموزشی و ترویجی برای افزایش ضریب نفوذ دانش در واحد‌های تولیدی است که در کنار آموزش نظری مبانی کشاورزی نوین، به آموزش عملی و بهبود یا ایجاد مهارت در ذینفعان بخش کشاورزی نیز می‌پردازد.

عبادپور اضافه کرد: طی امسال ارائه آموزش‌های مهارتی به بهره‌برداران بخش کشاورزی در قالب پروژه مهارت افزایی و ارتقای توانمندی‌های اعضای تعاونی‌ها و تشکل‌های تخصصی کشاورزان از جمله تعاونی‌های باغبانی، زنبورداران، گلخانه‌داران و سایر تشکل‌ها در اولویت برنامه‌های آموزشی مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی استان قرار داشته است.

وی گفت: تاکنون بیش از ۲۴۰ دوره آموزش مهارتی به تعداد ۱۸ هزار و ۲۰۰ نفر روز توسط کارشناسان و مروجان مسئول پهنه‌ها و بخش خصوصی در مدیریت‌های جهاد کشاورزی شهرستان‌ها برگزار شده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.