با وجود مخالفت‌ سناتور‌های آمریکایی، دموکرات‌ها می‌گویند مجلس سنا قرار است طرح بودجه زیرساختی بایدن را در اوایل سال ۲۰۲۲ به رای بگذارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، علی رغم اینکه در روز‌های اخیر جو مانچین، سناتور دموکرات به شدت با تصویب بودجه ۱.۷۵ هزار میلیارد دلاری بایدن مخالفت کرده بود، حالا سایر دموکرات‌ها می‌گویند مجلس سنا قرار است برای تصویب این بودجه در اوایل سال آینده میلادی تشکیل جلسه دهد.

چاک شومر، رهبر اکثریت دموکرات سنا روز گذشته در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: من هم معتقدم این طرح بودجه نیاز به بررسی‌های بیشتر دارد، ولی علی رغم مخالفت مانچین به آن رای می‌دهم.

شومر افزود: این در واقع فرصتی خواهد بود که توسط مجلس سنا در اختیار نمایندگان قرار می گیرد تا هر فردی فرصت داشته باشد موضع خود در قبال این درخواست بودجه را به صورت واضح اعلام کند.

دموکرات‌ها برای تصویب این طرح در مجلس سنا به رای همه اعضای خود در کمیته بودجه نیاز دارند. بایدن به همراه برخی از رهبران حزب ماه‌ها با مانچین صحبت کرده اند تا نگرانی‌های وی در مورد لایحه بودجه را مرتفع کنند، اما این سناتور دموکرات روز گذشته رسماً اعلام کرد که این طرح محکوم به شکست است.

اظهارات مانچین روز گذشته موجب شد که کاخ سفید موضعی سرسختانه در قبال این سناتور آمریکایی اتخاذ کند. جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید در واکنش به سخنان این مقام آمریکایی گفت: دولت قطعاً راهی برای پیشبرد این لایحه پیدا خواهد کرد.

بسیاری از منتقدان دولت بایدن معتقدند این لایحه بودجه در شرایط فعلی آمریکا می‌تواند ضربه سختی به ساختار اقتصادی و اجتماعی آمریکا وارد کند. جمهوری خواهان و برخی چهره‌های ارشد دموکرات‌ از مخالفان اصلی این طرح هستند.

در این میان برخی اقتصاددانان انتظار دارند در صورت تصویب بودجه ۱.۷۵ هزار میلیارد دلاری آمریکا از سوی دموکرات‌ها اقتصاد این کشور با کندی رشد در سال آینده میلادی مواجه خواهد شد.

این چشم انداز همچنین خطر شیوع سویه امیکرون را در ایالت‌های مختلف آمریکا در این امر بی تاثیر نمی‌داند.

موسسه گلدمن ساکس پیش بینی کرده در سال ۲۰۲۲ رشد تولید ناخالص داخلی با کندی قابل ملاحظه‌ای رو به رو خواهد شد. این موسسه در گزارش خود نوشته که تصویب طرح بودجه‌ای بایدن در سال آینده میلادی می‌تواند موج جدیدی از مشکلات را در کنار بحران‌های فعلی اقتصادی و اجتماعی به مردم تحمیل کند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار