پویش ملی مسابقه کتابخوانی مکتب سلیمانی به همت پایگاه بسیج، ولی امر نهاد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز راه اندازی شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حجت الاسلام سید محمد متولی دبیر پویش ملی مسابقه کتابخوانی مکتب سلیمانی گفت: سخن رهبر معظم انقلاب که فرمودند: سردار شهید عزیز را با چشم یک مکتب، یک راه، یک مدرسه‌ی درس‌آموز نگاه کنیم، ما را به این پرسش رساند که چگونه می‌توان مکتب سلیمانی را به آحاد مختلف مردم شناساند و آن را تبیین کرد؟

او افزود: به همین خاطرآثار به چاپ رسیده از این شهید بزرگوار را بررسی کردیم و ۶ اثر را، در سه رده‌ی سنی کودکان، نوجوانان و بزرگسالان، انتخاب و پویش ملی مسابقه‌ی کتابخوانی "مکتب سلیمانی" را، راه اندازی کردیم.

مسئول پایگاه بسیج نهاد نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: در رده‌ی سنی کودکان، کتاب‌های مکتب سلیمانی و من یک حاج قاسمم، در رده‌ی سنی نوجوانان، کتاب‌های از چیزی نمی‌ترسیدم و عمو قاسم، و در رده‌ی سنی بزرگسالان، کتاب‌های ذوالفقار و سلیمانی عزیز معرفی شده‌اند که مخاطبان با توجه به رده سنی در هر بخش مخیر به انتخاب یکی از ۲ عنوان کتاب برای شرکت در مسابقه کتابخوانی هستند.

متولی بیان کرد: این پویش، از ۲۴ آبان ماه (هفته کتابخوانی) آغاز شده است و در نظر داشتیم اختتامیه آن را در سالروز شهادت سردار سلیمانی برگزار کنیم که بدلیل استقبال قابل توجه مردم عزیز و شرکت بیش از ۱۰۰۰ نفر تاکنون در این پویش بر آن شدیم تا این پویش ملی را تا دهه مبارک فجر امسال تمدید کنیم.

او در رابطه با زمان و نحوه آزمون گفت: آزمون رده سنی بزرگسالان و نوجوانان به صورت آنلاین، و به ترتیب در تاریخ‌های ۱۰ و ۱۱م بهمن ماه و از طریق آدرس emamat-jomeh.ir/mosabeghe برگزار خواهد شد.

دبیر پویش ملی مسابقه کتابخوانی مکتب سلیمانی گفت: جوایز این پویش در بخش بزرگسالان و نوجوانان، برای نفر اول تا سوم به ترتیب ۵ میلیون و ۴ میلیون و ۳ میلیون تومان خواهد بود؛ و در بخش کودکان با توجه به مسائل روانشناختی این گروه سنی، بین تمامی شرکت کنندگان قرعه کشی انجام خواهد شد و به ۱۰ نفر مبلغ ۵۰۰ هزار تومان اهدا می‌شود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار