باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی پیگیری کرد؛

بازگشایی ۳۸ کیلومتر از مسیر راه آهن فردوس

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: بازگشایی ۳۸ کیلومتر از مسیر راه آهن فردوس انجام شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، داعی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در خصوص پروژه راه آهن فردوس که به شبکه ریلی کشور متصل می شود گفت: طول این پروژه ۷۱ کیلومتر است.

او گفت: محل اتصال این پروژه به راه آهن بافق – مشهد، منطقه جزین فردوس است.

داعی گفت: کار خاکی پروژه در ۳۳ کیلومتر از مسیر انجام شده است و در ۷ کیلومتر نیز عملیات سابگرید انجام شده است.


بیشتر بخوانید


مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: بازگشایی ۳۸ کیلومتر از بقیه مسیر نیز انجام شده است و جاده سرویس آن آماده شده است.

او گفت: پروژه‌های عمرانی در تمام کشور و استان مطالباتی و معوقاتی دارند و پروژه راه آهن نیز از چنین مسئله‌ای مستثنی نیست، اما این موضوع سبب نشده است که کار اجرایی متوقف شود.

داعی گفت: حدود ۵ میلیارد تومان پیش بینی اعتبار برای این پروژه در لایحه بودجه ۱۴۰۱ انجام شده است، اما این رقم کمی است و از طرق مختلف باید پیگیری‌ها انجام شود تا میزان بودجه افزایش یابد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: در بودجه ۱۴۰۱ بسیاری از پروژه‌ها کاهش اعتبار داشته اند، اما پروژه راه آهن فردوس میزان بودجه خود نسبت به بودجه ۱۴۰۰ را حفظ کرده است.

او گفت: در بودجه ۱۴۰۱ برای دوبانده سازی جاده‌های استان افزایش ۵۰ درصدی اعتبار را داریم، اما نیازمند اعتباراتی برای تکمیل پروژه‌های خود هستیم.

اتصال فردوس به شبکه ریلی کشور از مطالبات دیرینه مردم این منطقه است و بعد از انجام مطالعات امکان‌سنجی، با صدور مجوز کمیسیون ۲۱۵ برنامه پنجم توسعه در سال ۱۳۹۲، عملیات اجرایی احداث ۷۵ کیلومتر آنتن راه‌آهن و اتصال فردوس به راه‌آهن مشهد - بافق از سال ۱۳۹۸ توسط شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور شروع شد.

این پروژه ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

براساس نظر متولیان، تخصیص اعتبار مناسب در امسال و پیش‌بینی اعتبار حداقل ۵۰۰ میلیارد ریال در بودجه سال ۱۴۰۱ برای تداوم اجرای پروژه ضروری است.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار