میزان پرداختی بانک‌های عامل برای تامین اعتبار راه آهن بیرجند-یونسی باید ظرف یک هفته تا ده روز آینده تعیین تکلیف شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، داعی مدیر کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی از برگزاری جلسه‌ای در وزارت راه و شهرسازی برای بررسی نحوه انعقاد قرار داد بانک‌های عامل با صندوق توسعه ملی و کنسرسیوم ریلی جهت پرداخت ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون  تومان تسهیلات به پروژه راه آهن قطعه بیرجند – یونسی خبر داد.

وی افزود: این جلسه امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی و معاونانش، نمایندگان سازمان برنامه و بودجه کشور، صندوق توسعه ملی، بانک‌های عامل، مدیرعامل کنسرسیوم ریلی، استاندار، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی استان برگزار شد.

داعی ادامه داد: با توجه به اینکه مبلغ ۲ میلیارد و  ۶۰۰ میلیون تومان مبلغ زیادی است و از توان یک بانک خارج است مصوب شد پرداخت این تسهیلات بین ۵ بانک عامل حداکثر ظرف یک هفته تا ده روز آینده تقسیم شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همچنین از قول وزیر راه و شهرسازی برای پیگیری تسریع اجرای راه آهن استان در هیات دولت خبر داد.

داعی با بیان اینکه کریدور ریلی زاهدان - بیرجند به سمت یونسی و مشهد مهم‌ترین کریدور ریلی شرق کشور است گفت: از بیرجند تا یونسی ۲۷۱ کیلومتر است که۹۰ کیلومتر آن پیمانکار دارد و در حال اجراست.

وی افزود: برای ۱۸۰ کیلومتر دیگر این مسیر تاکنون۵ گام برداشته شده است.

داعی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد اعتبار لازم برای این ۱۸۰ کیلومتر معادل ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از سوی صندوق توسعه ملی قرار است تامین شود گفت: ۲۰ درصد اعتبار لازم معادل ۸۰۰ میلیارد تومان از سوی گروه احداث شبکه ریلی و ۱۰ درصد اعتبار آن معادل ۳۰۰ میلیارد تومان هم سرمایه گذاری دولت است.

وی همچنین افزود: سازمان برنامه و بودجه کشور نیز ضمانت این پروژه را بر عهده گرفته است.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.