در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

بارش‌های زمستان کم بارشی قبل را جبران نمی‌کند

رئیس مرکز خشکسالی گفت: با توجه به کمبود بارش های قبلی، بارش های زمستان نمی تواند این کم بارشی را جبران کند.

احد وظیفه رئیس مرکز خشکسالی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، تصریح کرد: قبل از سامانه بارشی اخیر ۴۸ درصد کم بارشی نسبت به دوره نرمال داشتیم که با بارندگی های مناسب در منطقه غرب و جنوب غرب، آنامولی یا بی هنجاری بارش به ۳۴ درصد رسیده است.

وی دما را به طور متوسط یک درجه بالاتر از نرمال اعلام‌کرد و افزود: در زمستان دما در حد نرمال و برخی هفته ها کمتر از نرمال خواهد بود.

وظیفه بالاترین کم بارشی را مربوط به استان های غرب و جنوب فارس، بوشهر، بخش هایی از خوزستان، ایلام، کرمانشاه و بخصوص جنوب خوزستان اعلام کرد.

رئیس مرکز خشکسالی ادامه داد: در استان های گلستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، سمنان، شمال آذربایجان غربی و شرقی و اردبیل بارندگی ها نسبت به متوسط بلندمدت کمتر است.

به گفته وی، براساس خروجی مدل های اقلیمی با احتمال بالا زمستان نرمالی خواهیم داشت و همواره گرایش برآن است که ۶۰ تا ۷۰ درصد بارندگی ها بالاتر از نرمال باشد.

رئیس مرکز خشکسالی ادامه داد: بنابر مدل های اقلیمی زمستان سردی مورد انتظار نیست و همواره زمستان نرمالی را پیش بینی می کنیم.

وی با تاکید بر مدیریت بهینه در بخش کشاورزی گفت: با توجه به کمبود بارش های قبلی، بارش های زمستان نمی تواند این کاهش بارش ها را جبران کند، بدین منظور مدیریت بهینه در بخش کشاورزی ضروری است و این گونه نیست که بارندگی زمستان کم بارشی را جبران کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۹ ۰۵ دی ۱۴۰۰
رئیس مرکز خشکسالی !؟
آخرین اخبار