رییس اداره حفاظت محیط زیست ایرانشهر گفت: افرادی که نسبت به شکار و زنده‌گیری پرنده هوبره اقدام کنند بابت هر قطعه ٣٠٠ میلیون ریال جریمه می‌شوند.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  محمد انور هاشمزهی رییس اداره حفاظت محیط زیست ایرانشهر گفت: هوبره از جمله پرندگان در معرض خطر انقراض کشور است.

وی گفت: افرادی که نسبت به شکار و زنده‌گیری این پرنده اقدام کنند بابت هر قطعه ٣٠٠ میلیون ریال جریمه می‌شوند.

محمد انور هاشمزهی گفت: ایرانشهر یکی از بهترین زیستگاه‌های پرنده هوبره است که متاسفانه تعدادی افراد سودجو و برخی از مردم محلی اقدام به ساخت تله‌های دستی به تعداد زیاد کرده و برای زنده‌گیری این پرنده کمیاب آن‌ها را در طبیعت کار می‌گذارند و پس از زنده‌گیری به واسطه‌هایی که در قاچاق این پرنده شریک هستند به‌فروش می‌رسانند.

وی گفت: پرنده مهاجر هوبره برای زمستان‌گذاری به دشت‌های منطقه ایرانشهر مهاجرت می‌کند که در صورت شکار آن شکارچیان به ازای هر قطعه ٣٠٠ میلیون ریال جریمه خواهند شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست ایرانشهر گفت: کشور‌های حوزه خلیج فارس برای زنده‌گیری و استفاده از هوبره در تفریحاتشان هرسال مبالغ زیادی را برای خرید این پرنده هزینه می‌کنند به‌طوریکه هوبره‌ها بعد از شکار در دشت‌های این منطقه به این کشور‌ها قاچاق می‌شوند.

وی گفت: پرنده هوبره از اواخر مهر به ایرانشهر برای زمستان‌گذرانی مهاجرت می‌کنند .

وی گفت: قاچاقچیان هوبره با تزریق پول به سرشاخه‌های اصلی خود در شهرستان از آنان می‌خواهند که این پرنده را از افراد محلی خریداری کنند.

هاشمزهی گفت: هوبره از تیره درناسانان و یکی از گونه‌های حمایت شده سازمان حفاظت محیط زیست است که از لحاظ ظاهری تا حدودی به بوقلمون ماده شباهت دارد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار