در چهار هفته اخیر، شمار کودکان مبتلا به سویه امیکرون کرونا که در نیویورک بستری شده اند پنج برابر شده و در کل آمریکا ۸۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش‌ باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ای بی سی نیوز، مرکز مدیریت و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا دستورالعمل مقابله با کووید-۱۹ را تغییر داد.

بر این اساس به مبتلایان به کووید-۱۹ که علائم ندارند توصیه می‌شود به جای ۱۰ روز، ۵ روز خود را قرنطینه کنند و اگر بعد از پنج روز نشانه‌ای از بیماری بروز نکرد، پنج روز دیگر ماسک بزنند. به کسانی که با شخص مبتلا به کووید ارتباط نزدیک دارند، اگر واکسن دریافت نکرده اند یا در نوبت دریافت دز یادآور هستند، توصیه می‌شود پنج روز خود را قرنطینه کنند.

مراکز مدیریت و پیشگیری بیمار‌ها در آمریکا شواهدی ارائه کرده است که نشان می‌دهد احتمال انتقال بیماری در روز‌های نخست بیشتر است. رئیس جمهور آمریکا در نشستی مجازی با فرمانداران تصریح کرد دسترسی به تست کووید-۱۹ باید ساده‌تر و سریع‌تر شود. در میامی، پس از تمام شدن موجودی فروشگاه ها، متقاضیان کیت تست کووید-۱۹ ساعت‌ها در صف دریافت بسته تست کووید انتظار کشیدند. چند روزی است که صف تست کووید از پارکینگ محل‌های نمونه گیری فراتر رفته و به مقابل ساختمان‌های مجاور کشیده شده است. کاخ سفید قصد دارد ۵۰۰ میلیون بسته تست کووید-۱۹ را مجانی به مناطقی ارسال کند که کمبود دارند. هرچند پیامد دورهمی‌های کریسمس هنوز آشکار نشده است، اما به علت افزایش سریع موارد ابتلا به امیکرون، شمار مجموع مبتلایان در سال جاری به بیشینه سال گذشته نزدیک شده است.

در نیویورک کارکنان بخش خصوصی ملزم به دریافت واکسن شده اند. بیل دی بلاسیو، شهردار نیویورک، در پیامی تصویری تصریح کرد ۱۱۰ درصد اطمینان دارد واکسیناسیون بهترین راه مقابله با بیماری در گذشته و حال، به ویژه برای مقابله با امیکرون است. شمار کودکانی که در بیمارستان‌های نیویورک بستری شده اند پنج برابر شده است و از این تعداد هیچ یک از کودکان ۵ تا ۱۱ سال واکسن دریافت نکرده بودند. دکتر پتل، پزشک بیمارستان کودکان استنفورد، می‌گوید افزایش شمار کودکان مبتلا به امیکرون هشداری است که هرچند بیماران در سطح خفیف درگیر امیکرون می‌شوند، اما اگر اجازه دهیم هر هفته بیش از یکصد هزار مورد مثبت ابتلا به امیکرون ثبت شود، در نهایت شاهد افزایش شمار بیماران بستری خواهیم بود.

اگرچه از آفریقای جنوبی خبر‌های خوشحال کننده درباره کاهش چشمگیر شمار مبتلایان به کووید-۱۹ شنیده می‌شود، کارشناسان هشدار می‌دهند هنوز خیلی زود است که انتظار داشته باشیم چنین چیزی در آمریکا تکرار شود. دکتر فائوچی تاکید می‌کند اوضاع پیش از آنکه خیلی بد شود، خوب نخواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار