مشاور ارشد بهداشتی دولت آمریکا با اشاره به شیوع سویه اُمیکرون در این کشور پیش‌بینی کرد ظرفیت بیمارستان‌های این کشور تکمیل شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، «آنتونی فائوچی» مشاور ارشد بهداشتی کاخ سفید، در مصاحبه با خبرگزاری ای‌بی‌سی، با اشاره به شیوع سریع سویه جدید ویروس کرونا به نام اُمیکرون، پیش‌بینی کرد آمار بستری در بیمارستان‌های آمریکا بسیار افزایش یابد.

این مقام ارشد بهداشتی آمریکا در بخشی از سخنان خود گفت: «دست‌کم گرفتن شدت سویه جدید به دلیل آن‌که ابتلا به آن شدن کمتری از خود نشان می‌دهد، می‌تواند بستری بیماران در بیمارستان‌ها را بی‌نهایت افزایش داده و آن‌ها را لبریز از بیمار کند.»

او در ادامه افزود: «گرچه ما از این شواهد خرسندیم که شدت اُمیکرون کمتر از باقی سویه‌ها است. اما باید از این مسئله راضی نباشیم، زیرا هنوز هم امکان دارد بیماران بسیاری در بیمارستان‌ها بستری شوند.»

به گفته دکتر فائوچی: «تحقیقاتی در انگلیس نشان می‌دهد سرعت شیوع سویه اُمیکرون از دلتا هم بیشتر است، اما آمار بستری افراد در بیمارستان‌ها از اُمیکرون کمتر است. هفته گذشته به طور میانگین ۱۵۰ هزار ابتلای روزانه گزارش می‌شد و انتظار داریم که این آمار از این هم بالاتر رود.»

این در حالی است که در شبانه‌روز گذشته در آمریکا ۶ هزار و ۸۳۹ ابتلای جدید به ویروس کرونا اعلام شد و تعداد کل مبتلایان در این کشور به ۵۳ میلیون و ۳۳ هزار و ۶۰۴ نفر رسید. آمار جانباختگان کرونا در آمریکا نیز در حال حاضر ۸۳۷ هزار و ۷۷۹ نفر و شمار بهبودیافتگان نیز ۴۱ میلیون و هزار و ۱۸۴ نفر اعلام شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۰۷ دی ۱۴۰۰
اگه همون روزی که اولین ابتلا در ایران مشاهده شد محدودیت های موثری را اعمال میکردن الآن نه تنها این 30مبتلا هم نداشتیم بلکه از ورود آن به سایر استانها هم جلوگیری کرده بودیم.متاسفانه الآن کل کشور را گرفته و طی 7 روز آینده از تمام استانها تست مثبت خواهیم داشت.فقط موندم چرا مسئولین اینقد بی خیال و تو چرت هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۲ ۰۷ دی ۱۴۰۰
نه اینکه در ایران امیکرون ادای ویروس های خوب رو درآورده گفته من تو ایران فقط 1000 نفر را آلوده میکنم.نیازی به تعطیلی و اعمال محدودیت نیست
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۱:۵۱ ۰۶ دی ۱۴۰۰
خوب خدا روشکر انشالله آقازاده های ایرانی به زودی امیکرون می گیرند و پرپر میشند خداروشکرهزاربار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۱ ۰۷ دی ۱۴۰۰
ان شاء الله همه زالوهای بیت المال به دیار حق بشتابند
آخرین اخبار