ماجرای قایق‌های تیم ملی روئینگ ختم به خیر شد

فدراسیون قایقرانی کشورمان بعد از گذشت ۵ سال بالاخره موفق شد قایق‌های جدید را از گمرک ترخیص کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، فدراسیون قایقرانی کشورمان در سال ۹۶ اقدام به خرید قایق‌های جدیدی برای تیم ملی روئینگ از کشور چین کرد، اما بعد از گذشت ۵ سال از این اتفاق بالاخره قایق‌های جدید از اداره گمرک ترخیص شده و قرار است این قایق‌ها امروز وارد فدراسیون قایقرانی شده و ملی پوشان از فردا می‌توانند با قایق‌های جدید به تمرین بپردازند. قایق‌های تیم ملی روئینگ اواخر شب گذشته از گمرک بارگیری شد و امروز ظهر وارد فدراسیون می‌شود. علت تاخیر دیر رسیدن قایق‌ها به این خاطر بوده است که فدراسیون قایقرانی به دلیل بدهی سنگینی که به اداره مالیات داشت نمی‌توانست این قایق‌ها را ترخیص کند.

بدهی مالیاتی کار دست فدراسیون قایقرانی داد

 فدراسیون قایقرانی از سال ۸۹ تا ۹۵ مبلغ ۵ میلیارد و ۹۰۰ هزار تومان بدهی مالیاتی داشت و به همین دلیل ترخیص قایق‌های جدید تیم ملی روئینگ با مشکل رو به رو شد و تا زمانی که این بدهی پرداخت نمی‌شد، قایق‌ها باید هم چنان در اداره گمرک باقی می‌ماند. اصل بدهی فدراسیون قایقرانی به اداره مالیات یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بود و بقیه آن جرایمی بود که پرداخت نشده است.

چشم روئینگ بازان به جمال قایق‌های جدید روشن شد

حال داستان قایق‌های جدید تیم ملی روئینگ از این قرار است که فدراسیون قایقرانی ایران در سال ۱۳۹۶ از یک شرکت چینی قایق‌های جدیدی خریداری کرد و، چون فدراسیون ایران با شرکت چینی به طور کامل تسویه حساب نکرده بود، شرکت چینی هم قایق‌ها را به فدراسیون ایران تحویل نداد. حالا بعد از تغییرات گسترده در فدراسیون قایقرانی تسویه حساب با شرکت چینی در سال ۱۳۹۸ انجام شد و در نهایت قایق‌های جدید به مقصد ایران بارگیری شدند.


بیشتر بخوانید


قایق جزء لوازم لوکس حساب می‌شود؟

اسفند ماه سال ۱۳۹۸ بود که بالاخره قایق‌های جدید وارد جزیره قشم شد و از آن موقع تا امروز این قایق‌ها در گمرک بود. بالاخره با کمک کمیته ملی المپیک فدراسیون قایقرانی موفق شد بخشی از بدهی‌های مالیاتی را پرداخت کرده و اداره گمرک اجازه ترخیص قایق‌ها را داد. علت این که قایق‌ها هنوز ترخیص نشده بودند، این بود که گمرک ایران قایق را جزء لوازم لوکس می‌دانست و همین موضوع فدراسیون قایقرانی را مجبور کرد تا مالیات سنگینی پرداخت کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار