معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در یک سال گذشته سه طرح سوادآموزی مدرسه محور، توانمندی سوادآموزان و پیوند سواد و زندگی در دستور کار سازمان نهضت سوادآموزی استان قرار گرفت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، نسرین باباپور معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: فعالیت سازمان سوادآموزی در دو بخش کمی و کیفی تقسیم بندی می‌شود که در یک سال گذشته این سازمان سه اولویت را در دستور کار خود قرار داده بود.

وی گفت: طرح اول اجرای سوادآموزی مدرسه محور و اطلس نرخ سواد اولیا بود. شیوع بیماری کرونا و شوکی که این بیماری به اقتصاد، آموزش و سلامت وارد کرد نشان داد نقش سواد اولیا بسیار مهم است و اولیا بی‌سواد یا کم سواد باعث ترک‌تحصیل دانش‌آموز شده‌اند.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: طرح دوم، توانمندی سوادآموزان بود که برای این افراد دوره‌هایی به صورت حضوری برگزار شد. در این دوره‌ها بازآموزی دروس ریاضی، فارسی و قرآن در دستور کار قرار گرفت.

باباپور گفت: اجرای طرح پیوند سواد و زندگی در مراکز یادگیری محلی یکی دیگر از اقداماتی بود که به آن توجه ویژه‌ای شد، این طرح در بخش‌های مختلف استان از جمله فلاورجان، جرقویه، دهاقان و ناحیه ۴ اصفهان برگزار شد.

وی گفت: در استان اصفهان ۱۶ مرکز سوادآموزی محلی وجود دارد که علاوه بر خواندن و نوشتن، مهارت‌های زندگی، اشتغال و فناوری در این مراکز آموزش داده می‌شود.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در شیوع کرونا آموزشیاران نهضت سوادآموزی با شعار «آموزش تعطیل نیست» تلفن همراه خود را در اختیار سوادآموزان قرار دادند تا بستر آموزش را برای آن‌ها فراهم کنند.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.