معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان برنامه سال تحصیلی جدید نهضت سواد آموزی در استان را جذب ۸ هزار و ۸۵۰ نفر از افراد بی سواد و کم سواد در سنین ۱۰ تا ۴۹ سال اعلام کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، نسرین باباپور معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: بر اساس برنامه‌ای که امسال برای معاونت سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان مشخص شده، ۸ هزار و ۸۵۰ نفر افراد بی سواد و کم سواد در سنین ۱۰ تا ۴۹ سال باید در سال تحصیلی جدید تحت پوشش آموزش‌های سوادآموزی قرار گیرند.

وی به مشکلاتی که در زمینه پوشش این تعداد سوادآموز در استان اصفهان وجود دارد اشاره کرد و گفت: مواجهه با زیست بوم جدید و ترس ناشی از همه گیری کرونا باعث می‌شود برخی از افراد در کلاس‌ها حضور پیدا نکنند.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه اصفهان جزو پنج استان باسواد کشور است، افزود: این موضوع باعث کاهش قدر مطلق بی سوادی در استان شده است. همچنین افراد بی سواد و کم سواد در سطح استان و به ویژه مناطق حاشیه‌ای شهر اصفهان پراکنده هستند.

وی تاکید کرد: تقاضای اجتماعی برای حضور و مشارکت افراد کم سواد و بی سواد در کلاس‌های سوادآموزی کافی نیست و باید انگیزه افراد تقویت شود تا خودشان متقاضی حضور در کلاس‌های آموزشی باشند و با میل و رغبت در این کلاس‌ها حضور پیدا کنند.

باباپور با بیان اینکه شیوه برگزاری کلاس‌های سوادآموزی در سال تحصیلی جدید بستگی به مجوز ستاد ملی مقابله با کرونا دارد، گفت: نظر ما اجرای دوره‌های آموزشی به صورت حضوری و مجازی است، یعنی آموزش ترکیبی داشته باشیم، چراکه برخی از سوادآموزان به دلیل وضعیت اقتصادی و نداشتن اینترنت و تلفن هوشمند نمی‌توانند در فضای مجازی حضور داشته باشند و باید برای این گروه از سوادآموزان با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، برگزاری کلاس‌های حضوری را در قالب گروه‌های ۱۰ نفره برنامه ریزی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه برای تحت پوشش قرار دادن تعداد سوادآموزان پیش بینی شده در سال تحصیلی جدید نیازمند عزم عمومی و مشارکت همه جانبه دستگاه‌های اجرایی هستیم، گفت: با سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان هماهنگی لازم را انجام دادیم تا مددجویان بی سواد و کم سواد را تحت پوشش قرار دهیم.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: سامانه‌ای به همه دستگاه‌ها معرفی کردیم تا چنانچه فرد بی سواد یا کم سوادی در ادارات و کارگاه‌ها تحت پوشش دارند، به ویژه کارگاه‌های زیر ۱۰ نفر از طریق این سامانه معرفی کنند تا زمینه جذب و آموزش آن‌ها را مهیا کنیم.

منبع:ایسنا

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار