معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز اسلام را برگرفته از توحید باوری دانست و گفت: اندیشه شهید سلیمانی تبدیل به یک مکتب شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حجت الاسلام و المسلمین محمد مهدوی معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در نشست تبیین اندیشه‌های مکتب حاج قاسم سلیمانی و بزرگداشت حماسه نهم دی ماه به میزبانی بیمارستان حضرت علی اصغر (ع)، کادر درمان را سنگرداران خط مقدم جبهه سلامت خواند و گفت: شما نماد مبارزه با ویروس منحوس کرونا در این بیمارستان بودید.

او با بیان اینکه مقام معظم رهبری تنها خطاب به شهید سلیمانی عنوان مکتب را به کار برده اند، گفت: مکتب به یک فکر و اندیشه جامع گفته می‌شود که پشت آن یک جهان بینی است که راهکار ارائه می‌دهد و مکتب اسلام برای تمام نیاز‌های بشر راهکار دارد و یک تئوری را دنبال میکند. تئوری پیروزی حق بر باطل، علم بر جهل، عقل بر ظلمت، تقوا بر بی بند و باری، انسانیت بر حیوانیت و این مکتب بوده که به تمام جوامع پاسخ می‌دهد.

مهدوی با بیان فرازی از وصیت نامه شهید سپهبد قاسم سلیمانی که می‌گوید «خداوندا! تو را سپاس که مرا صلب به صلب، قرن به قرن، از صلبی به صلبی منتقل کردی و در زمانی اجازه ظهور و وجود دادی که امکان درک یکی از برجسته‌ترین اولیائت را که قرین و قریب معصومین است، عبد صالحت خمینی کبیر را درک کنم و سرباز رکاب او شوم.» گفت: بارزترین ویژگی مکتب امام خمینی (ره) توحید باوری است. به این معنا که در مقابل هیچ ظلمی سر تعظیم فرو نیاورد و جز برای خدا سجده نکرد و فقط خدا را می‌دید و توحیدباوری را در تمام ابعاد زندگی شخصی و اجتماعی خود داشت.

او دومین ویژگی مکتب امام خمینی (ره) را عشق به اسلام دانست و افزود: ایشان مدافع محرومان در طول زندگی و دنیاگریز بود؛ ارادت به اهل بیت نیز از دیگر شاخص‌های این مکتب است.

مهدوی با بیان اینکه وقتی در یک زندگی، توحید باوری آمد، اسلامی که بروز می‌کند اسلام ناب است و در مقابل قدرت‌های دنیایی سر تعظیم فرود نمی‌آورد، اضافه کرد: این نوع مکتب در مدرسه انقلاب شکل می‌گیرد که خروجی آن حاج قاسم سلیمانی بوده که اندیشه آن مکتب شد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه شهید سلیمانی ظرفیت روحی بسیار بالایی داشت، گفت: خصوصیات بارز این شهید، عرفان و معنویت بود که در یک مکتب توحیدی کامل می‌شود؛ همچنین شجاعت و روحیه مبارزه مبتنی بر تکلیف داشت که این شهید بزرگوار تکلیف محور بود.

معاون نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: بصیرت یعنی وقتی گرد و خاک است و جامعه را شب ظلمانی فراگرفته وظیفه خود را شناخت و کادر درمان در میدان مبارزه با بیماری کرونا با بصیرت بهداشتی و روانی که داشت تشخیص داد و به میدان آمد و ازخودگذشتگی کرد و این افتخار عظیم را آفرید.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار