قاهره خواستار آتش بس فوری و جلوگیری از تشدید تنش‌ها بین رژیم صهیونیستی و جنبش حماس شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العربیه، پس از تشدید تنش‌ها در نوار غزه طی ساعات گذشته و حمله شنبه و یکشنبه شب از سوی رژیم صهیونیستی به مواضع حماس در غرب خان یونس در جنوب نوار غزه، قاهره بار دیگر با میانجی‌گری خواستار آتش بس فوری و جلوگیری از تشدید تنش‌ها بین دو طرف شد.

منابع العربیه و الحدث امروز یکشنبه گزارش دادند که مقامات امنیتی مصر از تل آویو خواستند تشدید تنش‌ها و حملات نظامی به نوار غزه را متوقف کند تا از بدتر شدن اوضاع بین دو طرف جلوگیری شود.

قاهره همچنین با ابراز نارضایتی از تشدید تنش‌ها از سوی دو طرف، خواستار آتش بس فوری و بدون قید و شرط شد و از حماس خواست تا برای جلوگیری از تشدید اوضاع، خویشتن داری کند.

رژیم صهیونیستی اما در پاسخ به درخواست قاهره اعلام کرد در صورتی که حماس شلیک موشک را متوقف نکند، به حملات نظامی خود در نوار غزه ادامه خواهد داد.

پیش تر رژیم صهیونیستی مدعی شده بود تصمیم دارد به شلیک دو موشکی که از سوی نوار غزه به سوی تل آویو پرتاب شدند و در دریای مدیترانه سقوط کردند، پاسخ نظامی دهد.

خبرگزاری شهاب از وقوع انفجار در جنوب نوار غزه و غرب شهر خان یونس خبر داد. بالگرد‌های رژیم صهیونیستی اقدام به بمباران یک پایگاه متعلق به گردان‌های القسام، شاخه نظامی حماس در غرب خان یونس کردند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی نیز با تایید حملات این رژیم اعلام کردند نیروی هوایی اسرائیل در حال بمباران مناطقی در نوار غزه در پاسخ به شلیک دو راکت به سمت تل آویو است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار