طبق نظرسنجی پایگاه آکسیوس، بیش از نیمی از مردم آمریکا نسبت به سال آینده میلادی اعلام نگرانی کرده‌اند که بیشتر آن به دلایل سیاسی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آکسیوس، نظرسنجی جدید اختصاصی این پایگاه نشان می‌دهد آمریکایی‌ها نسبت به وقایع آینده در سال ۲۰۲۲ نگران هستند.

برای نگرانی‌ها دلایل گوناگونی بیان شده است و دموکراسی در این میان در رتبه دوم قرار می‌گیرد. رتبه اول مربوط به مشکلات شغلی و اقتصاد و رتبه سوم مربوط به مسائل سلامت است.

مردم این کشور در نظرسنجی‌ها اعلام کرده بودند «ترامپ» و «کووید» دو کلمه‌ای هستند که کمتر از باقی کلمات دوست دارند، بشنوند.

بیش از ۵۰ درصد مردم اعلام کرده اند نسبت به سال ۲۰۲۲ میلادی بیش از آنکه امیدوار باشند، بیمناکند. این مقدار نسبت به سال گذشته که ۶۳ درصد اظهار امیدواری کرده بودند، سقوط بزرگی محسوب می‌شود.

در هر دو سال، جمهوری‌خواهان نسبت به دموکرات‌ها و مستقل‌ها منفی‌نگر‌تر بوده اند. اما به طور کلی هر سه گروه نسبت به آینده منفی‌نگر‌تر شده اند. بر اساس آمار، ۶۹ درصد از جمهوری خواهان، ۴۵ درصد از دموکرات‌ها و ۴۷ درصد از مستقل‌ها گفته‌اند نسبت به اتفاقات آینده بیمناک هستند.

نظرسنجی سال جدید

لورا رونسکی، مدیر ارشد موسسه تحقیقاتی شرکت مانیومنتیو در این خصوص می‌گوید: مردم آمریکا سال گذشته امیدوارتر بودند. این مسئله تا حدی به این دلیل است که تغییری در ریاست‌ جمهوری رخ داد، اما همچنین به این دلیل بود که ما تازه اولین سال شیوع کووید را پشت سر گذاشته بودیم و همه فکر می‌کردند که اوضاع بعد از سال ۲۰۲۰ بهتر می‌شود.

چندی پیش فاکس نیوز نیز اعلام کرد بنا بر نظرسنجی‌های جدید میزان محبوبیت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا کاهش یافته و ۶۹ درصد آمریکایی‌ها از اقدامات دولت بایدن در خصوص تورم ناراضی هستند.

۴۳ درصد افرادی که در این نظرسنجی شرکت کردند سال گذشته میلادی را «خسته کننده» و ۳۱ درصد «پر هرج و مرج» توصیف کرده اند. ورونسکی در این خصوص گفته است کلمات تقریبا مشابه کلمات انتخاب شده برای سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ هستند، اما اکنون دلیل آن بیش از آنکه کووید و مسائل سلامت باشد، سیاست است.

به انتخاب بسیاری از خبرگزاری‌ها، حادثه حمله به کنگره در ششم ژانویه و خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان در ماه اوت از مهم‌ترین اتفاقات سال گذشته بودند که سبب ایجاد نوعی دو دستگی میان مردم آمریکا شده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۲۲:۱۸ ۱۲ دی ۱۴۰۰
مردم دنیا چه دوست داشته باشن چه نداشته باشن مجبورن قبول کنن سرمایه داری اشتباهه همونطور که کمونیزم اشتباه بود فقط باید دعا کنیم با کمترین کشته به این نتیجه برسن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۸ ۱۲ دی ۱۴۰۰
امیدواریم
آمریکا و آمریکایی از اسارت صهیونیسم آزاد شود.

آمین
آخرین اخبار